vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

mustat valot

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onkos kukaan koittanu skodaan samaa hommaa, onnistuuko?

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Black_Eyes
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tarvikkeenahan tuollaisia tummapohjaisia valoja saa kyllä ostettua Octaviaankin... Itselläni olisi tarkoitus koittaa purkaa nuo alkuperäiset valot ja tehdä tuo Joey-mod, jona tuo paremmin VAG-piireissä tunnetaan. Raportoin tänne ja projektitopickiini sitten tuloksista, kun saan sen verran vapaa-aikaa että ehdin tuota kokeilemaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Raportoidaan nyt tännekin sitten vielä, vaikka tuonne omaan "projektitopickiin" jo tästä kirjoitinkin.

Tein siis tuon Joey mod:n Pre FL Octavian ajovaloille ja tässä muutama päähuomio projektin kulusta:

  • Liima jolla lasi on umpiossa kiinni, on todella kovaa ja lämmittäminen ei kovin paljoa helpottanut tilannetta.
  • Lasia ja umpiota yhdistävää liimaa joutuu puukon tms. kanssa viiltämään poikki varovasti lasin ja umpion välisestä urasta. Vasta siinä vaiheessa kun lasi tuntuu jo heiluvan, voi väliin yrittää tunkea lattapäistä meisseliä, jolla hitaasti avittamalla saa lasia raotettua irti ja samalla puukon kanssa taas liimaa poikki kun se venyy.
  • Siististi lasia ei saa irti, vaan umpioon jää aivan varmasti jäljet siitä, että se on avattu.
  • Maalattavaan kromiseen pintaan ei meinaa tarttua maali kiinni rasvanpoistosta huolimatta. Ja vaikka kromin mattaa hiomapaperin kanssa, on tulos samankaltainen.
  • Maskeerattavaa ei ole muuta kuin vilkun osuus, koska heijastamattomat kromiosat lähtevät erikseen irti, eli umpio purkaantuu kolmeen osaan.
  • Kaikki vanha liima pitää saada raaputeltua pois urasta, johon lasi asettuu. Muuten umpion sisälle pääsee todennäköisesti kosteutta, vaikka uutta liimaa laittaisikin reilusti, kuten allekirjoittaneelle kävi ensimmäisellä avauskierroksella.
  • Valoteho todennäköisesti putoaa ainakin pitkien valojen osalta, mutta tästä ei vielä ole todisteita, kun ei ole ollut tarpeeksi pimeää.

Itsehän olen kerran aikaisemmin purkanut Bora:n ajovalot samalla tavalla, joten ihan noviisina ei tätä lähdetty tekemään. Silti aikaa meni tunti per umpio pelkästään avaamisen kanssa. Kannattaa muistaa tätä modia tehdessä että nuo Octavia:n Xenon -valot maksaa uutena kuitenkin 700 - 900 €, joten jos ei tiedä mitä on tekemässä ja on epävarma asian suhteen, en suosittele alkamaan noilla valoilla kokeilemaan.

Kuvia löytyy tuolta kävijöiden kaluston puolelta ja voi olla että laitan tännekin muutaman kuvan, kun vielä kerran avaan toisen puolen umpion...  :)