vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

-06 tiisseli RS hukkaa tehot alhaalta

Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Tuommonen vika ruennu esiintyyn autolla kun pitempään ajelee, ei nosta ahtoja ku vasta 2500kier kohdalla ja sit vetää normaalisti. Autoon on tehty ohjelman vaihdon yhteydessä egr käytöstä poisto, mutta vcds kateltuna duty arvo kyllä juoksee mutta lakkaa juoksemasta alakierroksilla kun menee mystiseen tehottomaan tilaan. Ei ilmaannu mitään vikakoodeja, vika häipyy sammuttaessa mutta tulee kohta takasi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Logita ahtopaineiden pyynti ja toteutuma silloin kun ongelmaa ilmenee. Laitat sitten .csv tiedoston tänne ihmeteltäväksi. Olisiko mahdollista että VNT alkaa jumittamaan pidemmän ajon päälle? Eli jos antaisi hetken oikein kunnolla runtua autolle, kun tuo ongelma ilmenee ja katsoisi olisiko sillä vaikutusta?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Samalla kun testeri on kiinni niin katso imuilman lämpötila. Sen täytyy olla suurin piirtein sama kuin ulkolämpötila +10 astetta, hajotessaan anturi alkaa näyttämään jotain +80astetta ja tällöin moottorinohjaus vähentää tehoa. Pääsääntöisesti jos alhaalta on kuollut niin vika löytyy maffista tai egr:stä.


Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Tuli vaihdettua uusi maffi, sillä auto kyllä virkkui muttei vienyt vikaa. Imuilma näyttää kokoajan aivan järkeviä lukemia, vian hetkellä ainut mikä muuttuu normaalista on pakolämpö, mikä nousee 600 asteeseen ja sitten ku tippu takas 200-300 lukemille auto rupeaa toimimaan taas normaalisti. Ahtolämpötila näkyy keikkuvan jos nyt oikein katoin niin 70-80 astetta


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tuli vaihdettua uusi maffi, sillä auto kyllä virkkui muttei vienyt vikaa. Imuilma näyttää kokoajan aivan järkeviä lukemia, vian hetkellä ainut mikä muuttuu normaalista on pakolämpö, mikä nousee 600 asteeseen ja sitten ku tippu takas 200-300 lukemille auto rupeaa toimimaan taas normaalisti. Ahtolämpötila näkyy keikkuvan jos nyt oikein katoin niin 70-80 astetta

DPF aloittaa polttonsa ja pakolämmöt nousee sen takia?

Tuon poltonkin näkee VCDS:stä jollain, mutta juuri nyt en muista, miten. Pitää kaivella vähän tuolta netistä...


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Tuli vaihdettua uusi maffi, sillä auto kyllä virkkui muttei vienyt vikaa. Imuilma näyttää kokoajan aivan järkeviä lukemia, vian hetkellä ainut mikä muuttuu normaalista on pakolämpö, mikä nousee 600 asteeseen ja sitten ku tippu takas 200-300 lukemille auto rupeaa toimimaan taas normaalisti. Ahtolämpötila näkyy keikkuvan jos nyt oikein katoin niin 70-80 astetta

Ahtolämmöt on aivan liian korkeat eli jos tiedät anturin olevan kunnossa niin putsaa cooleri!! Noissa lämmöissä moottorinohjaus vähentää jo tehoa suojellakseen moottoria. Pakolämmöt jos nousee noin korkealle niin tällöin on käynnissä dpf:n poltto. Jos pakolämmöt nousevat nopeasti tuonne (muutama sek.) ja yhtä nopeasti laskevat niin anturi on rikki ja tuo korkea lämpötila taas saa moottorinohjauksen vähentämään tehoa alhaalta.


Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
No joo enemmän tutkittuna niin sehän oli polttoaineen lämpötila eikä ahto, pakolämmöt muuttuu rauhallisesti molempiin suuntiin.Tuolta löysin toisen topikin missä oli juuri samanlaisia ongelmia ohjelmoidussa vehkeessä, et taitaa siihen liittyä tämäkin ongelma...


Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Näyttäs siltä et tukkeutunut dpf-paineanturi oli kaiken takana, sen putsattua auto pelaa taas loistavasti


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Näyttäs siltä et tukkeutunut dpf-paineanturi oli kaiken takana, sen putsattua auto pelaa taas loistavasti

Missäs moinen sijaitsee? Voisin itekkin putsata samalla kun putsaan egrn ja teen mr muscle käsittelyn :)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Näyttäs siltä et tukkeutunut dpf-paineanturi oli kaiken takana, sen putsattua auto pelaa taas loistavasti

Missäs moinen sijaitsee? Voisin itekkin putsata samalla kun putsaan egrn ja teen mr muscle käsittelyn :)


Hae uusi kun maksaa 70€. Putsaaminen ei kauas kanna ja tuo anturi on muutenkin tyyppivika, joten jossain kohtaa kuitenkin se pitää uusia!


Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Juu pitää laitella, kannattaa puhallella putket pönttöönpäinki, sielä oli mulla tukos


Poissa sss

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
nyt samat ongelmat ilmeni mulle uudestaan. missäs tuo ilmamassamittari sijaitsee? dpf anturi vaihdettu joskus pari vuotta sitten.
tuntuu että kylmällä ilmalla auto menee paremmin. alavääntöä ei ole alle 1500 kier/min juurikaan. vaikka sitä ei ole muutenkaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
nyt samat ongelmat ilmeni mulle uudestaan. missäs tuo ilmamassamittari sijaitsee? dpf anturi vaihdettu joskus pari vuotta sitten.
tuntuu että kylmällä ilmalla auto menee paremmin. alavääntöä ei ole alle 1500 kier/min juurikaan. vaikka sitä ei ole muutenkaan.

Ilmamassamäärämittari on heti ilmanpuhdistimen jälkeen imuputkessa. Näkyy heti päälle kun konehuoneeseen kurkkaa. Kuvassa osa nro. 5: