vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Lastu + ilmaputsari

Poissa HelppoHeikki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
    • Profiili
Kävin siis viime viikolla lastuttamassa autoni Karalalla. Ja paikalla on tällä hetkellä vakioputsari joten ajattelin silläkin saralla vähän päivitellä. Onkos mitään hyviä ehdotuksia mikä kannattaisi vaihtaa lastun kanssa? Ja onkos kellään hyviä/huonoja kokemuksia brs optiflowsta tai apexin kartiofiltteristä ? :) Tehoja niillä tuskin saa ,mutta paremmat äänet ja pikku sihautuksen aikaan voi saadakkin?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko sellanen "booooo" imuääni oikeasti parempi ääni ::)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa HelppoHeikki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
    • Profiili
Heh niinno en tiedä. Vanhoihin vapari bemareihin se sellasen äänen tosiaan toikin mutten skoodasta kyllä tiedä :p 2.0 tfsi antaa vakionakin ihan ok soundit :)


Poissa HelppoHeikki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
    • Profiili
http://www.slamit.net/product/12559/kn-suodatin-20-tfsi-moottoreille-audi-a3-vw-golf-vvi-vw-passat-vw-jetta-vw-eos-vw-scirocco-seat-leon-seat-altea tälläistä tai http://www.doc-power.fi/product/4331/audi-seat-skoda-ja-vw-20-fsi--tsi--tfsi---vapaavirtaus-suodatin-vakiopaikalle#.UaO-V5y1tco tuollainen. On valmiiksi öljytty malli joten rikkooko toi maffin? Jostain lukenut että öljyttävän kanssa näin voisi käydä.. Kenelläkään kokemusksia kyseisistä malleista kun noihan käy valmiiksi vakio putsari koteloon?


Poissa HelppoHeikki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
    • Profiili
Ja nyt kun intoa riitti etsiä niin kolmas muttei vähäisin ja todennäköisesti parhain vaihtoehto olisi http://www.doc-power.fi/product/5911/#.UaPCRZy1tc ??  :)


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Oletteko penkitelleet ennen ja jälkeen tuningsuodattimen? Kokemuksia sen verran, että kun auto on muuten teknisesti vakio eli ohjelma tehdään myös olettaen sen olevan näin niin tapahtuukin niin, että ilmaa saadaankin liian helposti/nopeasti, jolloin ahdot nousee liian nopeasti piikaten ja ecu korjaa taaksepäin. Käyrästä tulee ylös alas mallinen eli tuningsuodatin heikentää tehoa loppujen lopuksi, tuokin riippuu toki suodattimen valmistajasta! Vakiosuodatin on paras ja riittävä!


Poissa HelppoHeikki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
    • Profiili
Nii muakin vähän epäilyttää se jos auto saakin liikaa ilmaa sopivan ilmamäärän sijasta. Ja tosiaan ei ihan hirveästi löydy tietoa rs octaviaan vapaavirtaussuodattimen toimivuudesta vaikka lukuisia malleja näitä on kyseiseen autoon tehtykkin. Joku viisaampi valaiskoon tästä asiasta  :)


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Itellä ajettiin vakiona penkis ja lukema oli 202hp/300nm.sit tehtiin ite paippi 3" , 3" jetex putki,neusbeed intake + bmc , turbon huolto, ilman ohjelmaa tulos oli 238hp/340nm eikä ahtanu kuin 0,68 bar :)   sit tehtiin ohjelma eka veto tuotti 301hp/450nm  , hitusen hieno säädettiin lopullinen tulos oli 306hp/460nm (vääntö jouduttiin rajaan) paineet piik 1,3 


Poissa HelppoHeikki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
    • Profiili
Ei pöllömmin, mutta ei taida vakio kytkin tollasia vääntöjä enää kestää?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ei pöllömmin, mutta ei taida vakio kytkin tollasia vääntöjä enää kestää?

Ei näköjään kestä vastaus #4 perusteella. Eikä tuo kyllä mikään yllätys ole. Olisi melkoisen paljon ylimitoitetut komponentin, jos kestäisi kolmasosan tehon lisäyksen ilman että mikään vakio osa voimansiirrosta antautuu.


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Juu ei kestä vakio kytkin noita lukuja  ,vaihtoon menee koko hela hoito jossain vaiheessa ;)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Täällä jotain esimerkkejä eri intake vaihtoehdoista. Suosittelen etenkin lukeemaan viestiketjun, jossa keskustellaan ITG Maxogenista. Ei halpa, mutta testien perusteella ihan toimiva. Mitattuna noin 17-18g/s enemmän virtausta läpi maffin vs oem.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2013, 09:02:30 ip kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Teevee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Mites diisseleissä, minkälaisia suodattimia olette kyhäillyt? Olin viikonlopun BugRunissa Mantorpissa ja sieltä ostin piruuttani tuollaisen, kun oli edullinen.. Koitan sitä sitten tuohon omaan väsätä..putki ainakin tarvii modata..alapuolelle yksi lähtö ja yläpuolelle tuolle alipaineelle.. Tiedä sitten mitä hyötyä..mut tuleepa kokeiltua.

http://i40.tinypic.com/23iwj7a.jpg
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2013, 09:08:15 ip kirjoittanut Teevee »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mites diisseleissä, minkälaisia suodattimia olette kyhäillyt? Olin viikonlopun BugRunissa Mantorpissa ja sieltä ostin piruuttani tuollaisen, kun oli edullinen.. Koitan sitä sitten tuohon omaan väsätä..putki ainakin tarvii modata..alapuolelle yksi lähtö ja yläpuolelle tuolle alipaineelle.. Tiedä sitten mitä hyötyä..mut tuleepa kokeiltua.

http://i40.tinypic.com/23iwj7a.jpg

Muuta hyötyä tuollaisesta taida dieselissä olla kuin pieni imuäänen lisäys...  :)