vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

octavia 2007 RS Nykii (TDI)

Poissa tom_my

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Onko kellään kokemusta tälläisestä? :-[

- RS käy tyhjäkäynnillä nykivästi ja kun auton sammuttaa niin auton moottori tilastaa kuuluu kolina.
- Välillä kun moottorijarrutuksen jälkeen, kun painaa kaasua (noin 1200rpm) tuntuu välillä kolahdus kuuluu ohjaamoon asti. Välillä kun autolla alkaa moottori jarruttaa niin moottori pudottaa kierrokset minun mielestä liian nopeasti alas(vaikuttaa ajo fiilikseen).
- auton pakokaasut haisee välillä ohjaamoon asti. Verrattuna 1,9TDI ocuun auton pakokaasut haisee myös pihalla.

Autoon vaidettu seuraavat osat
- egr
- Kaikki pumppusuuttimet
- Pakopuolelta joku paine-anturi + moottoohjelma.(DPF toimintahäiriö, vietiin tiputukseen). regeneroiti ei toiminut kunnolla ja suodatin ei ollut edes täynnä
- mahdollinen kaksoismassapyörävika?

Autolla ajettu noin 160tkm ja olen omistanut sen vajaa neljä kuukautta. Tuntuu jotenkin kun se ollut kahdessa eri huoltoliikkeessä, että skodan huolto on arvausta ja aina odotetaan vikakoodia.

saisinko asiallista neuvoa tästä jos minulla on täällä kohtalo tovereita.


Poissa tom_my

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Dieselsuodatin ja imuvuodot on varmaan tutkittu?

Mitäs se paineanturi mahtoi kustantaa? Taitaa itelläkin mennä vaihtoon...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2013, 06:00:09 ap kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa tom_my

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
En tiedä, kun en itse joutunut maksamaan. varmaa töineen noin 200€


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko kellään kokemusta tälläisestä? :-[

- RS käy tyhjäkäynnillä nykivästi ja kun auton sammuttaa niin auton moottori tilastaa kuuluu kolina.
- Välillä kun moottorijarrutuksen jälkeen, kun painaa kaasua (noin 1200rpm) tuntuu välillä kolahdus kuuluu ohjaamoon asti. Välillä kun autolla alkaa moottori jarruttaa niin moottori pudottaa kierrokset minun mielestä liian nopeasti alas(vaikuttaa ajo fiilikseen).
- auton pakokaasut haisee välillä ohjaamoon asti. Verrattuna 1,9TDI ocuun auton pakokaasut haisee myös pihalla.


Tuo jarrutuksen jälkeinen kiihdytyksessä kuuluva kolahdus voi tulla rikkinäisestä vetoakselin nivelestä tai apurungon löystyneiden pulttien takia, jolloin apurunko pääsee liikkumaan aiheuttaen kolinaa. Veikkaisin tuota jälkimmäistä tässä tapauksessa. Sitä en kyllä ymmärrä, mitä vikaa on rivakassa moottorijarrutuksessa? Omasta mielestä tuon RS:n moottorijarrutus on aika laiska suurista nopeuksista, kun sitä vertaa bensa-autoihin. Mutta tuo taitaa olla makuasioita...

DPF:n puhdistus aiheuttaa erittäin pahaa hajua, mutta sen huomaa vain paikallaan ollessa autosta poistuessa.


Autolla ajettu noin 160tkm ja olen omistanut sen vajaa neljä kuukautta. Tuntuu jotenkin kun se ollut kahdessa eri huoltoliikkeessä, että skodan huolto on arvausta ja aina odotetaan vikakoodia.


Ilman vikakoodeja on erittäin hankala lähteä summamutikassa vaihtamaan osia. Logittamisella voisi jotain autosta irti saadakin, mutta eivät tuota korjaamoilla tee. Laitat VCDS:n tilaukseen ja logitat itse auton tuottamaa dataa ajon aikana.


Poissa tom_my

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Nakse kuuluu välillä ei aina.
Kuten nykiminen.
mutta sammuttamisen yhteydessä moottorin ylä-osasta kuuluu kolina aina.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Tarkistappa ihan piruuttaan onko kaikki kiinni konehuoneessa kunnolla. Mietin siis tuota kolinaa. Kaveri vaikka kaasuttelemaan ja sammuttelemaan autoa ja itse tarkkailee konehuoneen puolella.
Ainakin jos saisi ääntä paikallistettua paremmin.