vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

DPF poisto

Poissa tom_my

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
- Onko kellään kokemusta suodattimen poistosta?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
- Onko kellään kokemusta suodattimen poistosta?


Viikottain tehdään noita ja ei ongelmia! Hintaan kuuluu tehonnosto 170hv ja 350Nm --> 201hv ja 420Nm. Tarjolla on myös pykälää tehokkaampi versio 100€ lisähinnalla, jolloin tehoa saadaan 214hv ja 435Nm  8) Ota yhteyttä.


Poissa mopo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Viikottain tehdään noita ja ei ongelmia! Hintaan kuuluu tehonnosto 170hv ja 350Nm --> 201hv ja 420Nm. Tarjolla on myös pykälää tehokkaampi versio 100€ lisähinnalla, jolloin tehoa saadaan 214hv ja 435Nm  8) Ota yhteyttä.
[/quote]

Löytyykö korvaava pömpeli vai tyhjennättekö orkkiksen?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Orkkis tyhjennetään, koska tällöin katsastuksessa ei tule ongelmia kun näyttää ulospäin orkkikselta. Korvausputki on helppo ratkaisu, mutta nyt jo kaksi on repannut kun katsuri on huomannut korvausputken  :(
Kaikki toimipisteet eivät pysty tyhjennystä suorittamaan, mutta eipä se kallis homma ole erikseenkään tehtynä korjaamolla, jossa nyt osataan rälläköidä ja hitsata.


Poissa Jaruba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 68
  • 388,2 BHP / 461,5 Nm
    • Profiili
Kuopion http://www.findiesel.fi/fi/ on yksi vaihtoehto, kysy sieltä tarjousta, omaan nokipannuun tulee ohjelmointi ja dpf-poisto tuolta....


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Viikottain tehdään noita ja ei ongelmia! Hintaan kuuluu tehonnosto 170hv ja 350Nm --> 201hv ja 420Nm. Tarjolla on myös pykälää tehokkaampi versio 100€ lisähinnalla, jolloin tehoa saadaan 214hv ja 435Nm  8) Ota yhteyttä.


missä se kuuluu hintaan?
itse juuri toimenpidettä kysyneenä, dpf:n poistolle tulee lisähintaa tyhjennyksineen noin 700e lastutuksen lisäksi....
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa igbial

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Oulussa makso hieman alle tonnin. Poisto ja ohjelmointi. Nyt esiintynyt nykimistä kun esim lähtee ohittamaan talla pohjassa. En tiedä johtuuko siitä, että tehoja nostettu.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Viikottain tehdään noita ja ei ongelmia! Hintaan kuuluu tehonnosto 170hv ja 350Nm --> 201hv ja 420Nm. Tarjolla on myös pykälää tehokkaampi versio 100€ lisähinnalla, jolloin tehoa saadaan 214hv ja 435Nm  8) Ota yhteyttä.


missä se kuuluu hintaan?
itse juuri toimenpidettä kysyneenä, dpf:n poistolle tulee lisähintaa tyhjennyksineen noin 700e lastutuksen lisäksi....

700eur tyhjennys? Ei sinne kannata viedä jos noin kallista on! Tyypillinen hinta fyysiselle poistolle on 200-300eur ja softa sisältäen Taso1 tehonnoston maksaa 690€.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Viikottain tehdään noita ja ei ongelmia! Hintaan kuuluu tehonnosto 170hv ja 350Nm --> 201hv ja 420Nm. Tarjolla on myös pykälää tehokkaampi versio 100€ lisähinnalla, jolloin tehoa saadaan 214hv ja 435Nm  8) Ota yhteyttä.


missä se kuuluu hintaan?
itse juuri toimenpidettä kysyneenä, dpf:n poistolle tulee lisähintaa tyhjennyksineen noin 700e lastutuksen lisäksi....

700eur tyhjennys? Ei sinne kannata viedä jos noin kallista on! Tyypillinen hinta fyysiselle poistolle on 200-300eur ja softa sisältäen Taso1 tehonnoston maksaa 690€.

Joo se oli toi optimoiautosi.fi kun tarjoaa lastua 490e ja jos dpf otetaan pois samalla niin loppusumma on yhteensä 1200e nurkilla.... kun just toi skoda on se hankala malli :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2013, 08:05:00 ip kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Joo se oli toi optimoiautosi.fi kun tarjoaa lastua 490e ja jos dpf otetaan pois samalla niin loppusumma on yhteensä 1200e nurkilla.... kun just toi skoda on se hankala malli :)

Nyt tämä alkaa mennä hieman mielenkiintoiseksi... Rivien välistä luettuna Volvotdi edustaa jotain tuon optimoiautosi.fi jälleenmyyjistä tai on ketjun perustaja... Hintojen noin isoa heittelyä ei voi selittää kuin erilaisilla tuntilaskutuksilla ns. normaalin huoltamotyön osalta, johon tuo DPF:n irroitus ja tyhjennys kuuluu. Ohjelmointi on varmasti reguloidulla hinnalla, mutta nuo amputaatiot menee korjaamokohtaisella veloituksella. Vai olenko nyt taas kerran aivan metsässä arvailujeni kanssa?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Joo se oli toi optimoiautosi.fi kun tarjoaa lastua 490e ja jos dpf otetaan pois samalla niin loppusumma on yhteensä 1200e nurkilla.... kun just toi skoda on se hankala malli :)

Nyt tämä alkaa mennä hieman mielenkiintoiseksi... Rivien välistä luettuna Volvotdi edustaa jotain tuon optimoiautosi.fi jälleenmyyjistä tai on ketjun perustaja... Hintojen noin isoa heittelyä ei voi selittää kuin erilaisilla tuntilaskutuksilla ns. normaalin huoltamotyön osalta, johon tuo DPF:n irroitus ja tyhjennys kuuluu. Ohjelmointi on varmasti reguloidulla hinnalla, mutta nuo amputaatiot menee korjaamokohtaisella veloituksella. Vai olenko nyt taas kerran aivan metsässä arvailujeni kanssa?

Et ole ollenkaan metsässä, sillä se on juuri noin! Ainoastaan pelkkä Taso1 ohjelmointi obd-portin kautta maksaa 490€. Tämä hinta pitäisi olla kaikilla sama, kuten myös jos mukaan otetaan DPF off, jolloin tulee +200€. Fyysisestä työstä emme voi vaatia aina samaa hintaa korjaamosta riippumatta vaan kaikilla on tässä suhteessa oma hintansa, jotkut hinnoittelee itsensä ulos, ei voi mitään...

Ja yleensäkin vastaavan ikäisistä ja uudemmista Vaggilaisista dpf:n tyhjennys on suuritöisin mitä tiedän, oli se sitten Passatti, Golffi, Octavia, A4-6, jne. Hieman tyylistä poiketen pitää irroittaa vetoniveltä, laskea etukelkkaa, jne jne. Työtä ihan oikeasti on paljon! Jopa uusissa 1.6tdi:ssä on sama homma vaikka luulisi olevan tilaa :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2013, 11:36:26 ip kirjoittanut Volvotdi »


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Romutetaan koko pohja keskustelulta... Halba hinda-varaosalla homma kuntoon.  ::) ;D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Romutetaan koko pohja keskustelulta... Halba hinda-varaosalla homma kuntoon.  ::) ;D


Omalta osalta tuo ei poista niitä "ominaisuuksia", joista haluaa päästä eroon DPF:n deletoinnilla, vaikka onkin yllättävän halpa varaosa. Nimenomaan BMN koneen osalta näistä haluaa päästä eroon:

1. Nykiminen polton aikana
2. Paha haju polton tapahtuessa
3. Polttoaineen kulutuksen lisääntyminen
4. Tehojen menetys polton aikana

Ainoa miinus puoli tuossa DPF:n deletoinnissa on sen periaatteellinen laittomuus. Tosin katsastusasemilla ei ole mitään välinettä, jolla todeta onko siellä pöntössä sisuskalut vai ei.

Eli siinä vaiheessa kun tuo DPF tulee tiensä päähän, ei minulle ainakaan tuota vaikeuksia valita, ostanko uuden DPF:n vai tyhjätäänkö vanha pönttö ja samalla otetaan hieman lisää jerkkua irti moottorista, vaikka jälkimmäinen vaihtoehto onkin hieman hintavampi.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Romutetaan koko pohja keskustelulta... Halba hinda-varaosalla homma kuntoon.  ::) ;D


Omalta osalta tuo ei poista niitä "ominaisuuksia", joista haluaa päästä eroon DPF:n deletoinnilla, vaikka onkin yllättävän halpa varaosa. Nimenomaan BMN koneen osalta näistä haluaa päästä eroon:

1. Nykiminen polton aikana
2. Paha haju polton tapahtuessa
3. Polttoaineen kulutuksen lisääntyminen
4. Tehojen menetys polton aikana

Ainoa miinus puoli tuossa DPF:n deletoinnissa on sen periaatteellinen laittomuus. Tosin katsastusasemilla ei ole mitään välinettä, jolla todeta onko siellä pöntössä sisuskalut vai ei.

Eli siinä vaiheessa kun tuo DPF tulee tiensä päähän, ei minulle ainakaan tuota vaikeuksia valita, ostanko uuden DPF:n vai tyhjätäänkö vanha pönttö ja samalla otetaan hieman lisää jerkkua irti moottorista, vaikka jälkimmäinen vaihtoehto onkin hieman hintavampi.

näin juuri, musta savu on voiman merkki  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
musta savu on voiman merkki  ;D

Pah, no enpä nyt tiiä.  ;)
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line