vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

DPF poisto

Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
- Onko kellään kokemusta suodattimen poistosta?


Viikottain tehdään noita ja ei ongelmia! Hintaan kuuluu tehonnosto 170hv ja 350Nm --> 201hv ja 420Nm. Tarjolla on myös pykälää tehokkaampi versio 100€ lisähinnalla, jolloin tehoa saadaan 214hv ja 435Nm  8) Ota yhteyttä.

Onko nää hinnat ja tehot pumppareille vai myös cr versioille? Onko tuota dpf:ää mahdollista tyhjätä niin että katti jäisi vielä toimintaan ettei auto ala käryämään kuin vanha transitti?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko tuota dpf:ää mahdollista tyhjätä niin että katti jäisi vielä toimintaan ettei auto ala käryämään kuin vanha transitti?

Epäilen että ei ole, kun ovat yhden ja saman pöntön sisällä.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
CR-moottorilliset 100€ hintaa lisää verrattuna pumppariin, koska ecun joutuu avaan. DPF:n saa ja pystyy poistamaan erikseen. Katti jää siis omaan koloonsa ja ei näin ollen haise transitille!


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Hyvä tietää että tuokin optio on vielä käytettävissä.

Viikonloppuna askareltiin toisenlainen ratkaisu Savonautotunella. Dpf kaivettiin pois ja korvattiin vw:n oem katilla joka meni sijoilleen periaatteessa boltonina. Dpf siirtyi puolestaan varastonhyllylle ettei vaan menisi tukoon ja kaikki tarvittaessa palautettavissa ennalleen ilman uusien palikoiden hankkimista :)


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Hyvä tietää että tuokin optio on vielä käytettävissä.

Viikonloppuna askareltiin toisenlainen ratkaisu Savonautotunella. Dpf kaivettiin pois ja korvattiin vw:n oem katilla joka meni sijoilleen periaatteessa boltonina. Dpf siirtyi puolestaan varastonhyllylle ettei vaan menisi tukoon ja kaikki tarvittaessa palautettavissa ennalleen ilman uusien palikoiden hankkimista :)

Siis eikö softaan kajottu?


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Hyvä tietää että tuokin optio on vielä käytettävissä.

Viikonloppuna askareltiin toisenlainen ratkaisu Savonautotunella. Dpf kaivettiin pois ja korvattiin vw:n oem katilla joka meni sijoilleen periaatteessa boltonina. Dpf siirtyi puolestaan varastonhyllylle ettei vaan menisi tukoon ja kaikki tarvittaessa palautettavissa ennalleen ilman uusien palikoiden hankkimista :)

Siis eikö softaan kajottu?

Juu toki softaa päivitettiin. Tosin ecua ei tarvinnut availla, vaan suoraan piuhalla tarvittavilta osin modattu softa sisään.


Poissa tounigee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia Rs Tdi 2008
    • Profiili
Onko ilmaantunut Etelä-Suomeen Halpaa, mutta silti hommansa osaavaa mestaa Dpf:n Fyysiselle poistolle ja ohjelmoinnille? Tänään juuri meni jonkin sortin vikatilaan, kun pitkään oli vilautellut tuota dpf valoa eikä siitä enää toennut vaan ottaa kierroksia n3000rpm ja hehkun valo vilkkuu. Ihan perseestä moiset turhuudet. Auto siis -08 Octavia Rs Tdi.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko ilmaantunut Etelä-Suomeen Halpaa, mutta silti hommansa osaavaa mestaa Dpf:n Fyysiselle poistolle ja ohjelmoinnille? Tänään juuri meni jonkin sortin vikatilaan, kun pitkään oli vilautellut tuota dpf valoa eikä siitä enää toennut vaan ottaa kierroksia n3000rpm ja hehkun valo vilkkuu. Ihan perseestä moiset turhuudet. Auto siis -08 Octavia Rs Tdi.

Pelkästään noista oireistako päättelit että DPF on tukossa, vai onko vikakooditkin luettu?


Poissa tounigee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia Rs Tdi 2008
    • Profiili
Ei oo luettu, mutta näin mä päättelin, kun on tuota Dpf valoa vilkutellut jo hyvän tovin. Ja nyt sitten meni tuohon vikatilaan? Onko muita ideoita sitten? 188tkm ajettu. Huomenna menee kyllä koodin lukuun.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Ei oo luettu, mutta näin mä päättelin, kun on tuota Dpf valoa vilkutellut jo hyvän tovin. Ja nyt sitten meni tuohon vikatilaan? Onko muita ideoita sitten? 188tkm ajettu. Huomenna menee kyllä koodin lukuun.

Kuulostaa kyllä juuri dpf ongelmalle, mutta voi myös olla eropaine-anturi. Minä Tampereella olen lähes kaikista muista merkeistä noita fyysisesti poistellut, mutta jostain syystä jäänyt nuo Octaviat väliin, joten ei nyt ihan etelässä, mutta ei paljon toisinkaan niin voisin hyvinkin ottaa työn alle. Hintaa kaikkinensa pidän 1000€ ja auto pitää olla päivän minulla. Hinta siis pitää sisällään dpf off- ohjelman, Taso1 tehonkorotuksen (Taso2 +100€) sekä fyysinen tyhjennys. Ruuhkaa on noin viikon verran.

Voi olla, että joku tekee halvemmalla ja se kannattaa hyödyntää, sillä Octavia ei ole se helpoin tapaus, mutta näillä mennään.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2013, 01:03:09 ap kirjoittanut Volvotdi »


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Kaverin autosta 170hv tdi Passat poistettiin pdf ja kat,mutta varotusvalot paloi silti,eikä loppunut ennen kuin vialliset anturit vaihdettiin.Lambda ja joku painetunnistin.Nämä anturin eivät antaneet viallisia tietoja edes vw omassa testerissä ennen poistoa,mutta optimoija huomasi näiden arvoissa jotain ongelmaa..

Omalla RS CR tdillä ajettu 237tkm eikä mitään ongelmia pdf.fän kanssa ja alavääntöä on silti enemmän mitä tyhjennetyssä stage1 lastu pumpparissa..

Tämä on minun mielipiteeni,enkä halua kinastella asiasta..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2013, 04:11:47 ip kirjoittanut Artturi »


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Kaverin autosta 170hv tdi Passat poistettiin pdf ja kat,mutta varotusvalot paloi silti,eikä loppunut ennen kuin vialliset anturit vaihdettiin.Lambda ja joku painetunnistin.Nämä anturin eivät antaneet viallisia tietoja edes vw omassa testerissä ennen poistoa,mutta optimoija huomasi näiden arvoissa jotain ongelmaa..

Omalla RS CR tdillä ajettu 237tkm eikä mitään ongelmia pdf.fän kanssa ja alavääntöä on silti enemmän mitä tyhjennetyssä stage1 lastu pumpparissa..

Tämä on minun mielipiteeni,enkä halua kinastella asiasta..

Tuokin riippuu ketä sen Stage1 softan on tehnyt, mutta väitän toisinpäin jos Stage1 softa on kunnollinen ja kaikki muut asiat moottorissa on niinkuin pitää!

Tuo anturiasia menee juuri noin, kaikki anturit pitää olla ehjiä, jotta poisto onnistuu täydellisesti. Tosin kaverisi autosta tuskin oli lambda rikki vaan ainoastaan eropaineanturi, kuten 8/10 dpf poistossa tulee huomatuksi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2013, 01:26:03 ap kirjoittanut Volvotdi »


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Lambda-anturi oli ilmeisesti saanut siipeensä moottorivaihdon yhteydessä,kosteutta,öljyä..?


Poissa tom_my

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Kysyin aikoni tästä asiasta, kun auto nykii 50-75C tyhjäkäynnillä ja pakokaasu haisee koko ajan pahalta. ???
Autoon on vaihdettu vaikka mitä osaa. Vissiinkin ``ominaisuus´´, kun auton vika ei ole korjaantunut.
Korjaamolla ei osata tehdä asialle mitään, mutta kyllä raha kiinnostaa.  >:(


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Kysyin aikoni tästä asiasta, kun auto nykii 50-75C tyhjäkäynnillä ja pakokaasu haisee koko ajan pahalta. ???
Autoon on vaihdettu vaikka mitä osaa. Vissiinkin ``ominaisuus´´, kun auton vika ei ole korjaantunut.
Korjaamolla ei osata tehdä asialle mitään, mutta kyllä raha kiinnostaa.  >:(


EGR rikkein??