vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

DPF poisto

Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Ei oo luettu, mutta näin mä päättelin, kun on tuota Dpf valoa vilkutellut jo hyvän tovin. Ja nyt sitten meni tuohon vikatilaan? Onko muita ideoita sitten? 188tkm ajettu. Huomenna menee kyllä koodin lukuun.

Kuulostaa kyllä juuri dpf ongelmalle, mutta voi myös olla eropaine-anturi. Minä Tampereella olen lähes kaikista muista merkeistä noita fyysisesti poistellut, mutta jostain syystä jäänyt nuo Octaviat väliin, joten ei nyt ihan etelässä, mutta ei paljon toisinkaan niin voisin hyvinkin ottaa työn alle. Hintaa kaikkinensa pidän 1000€ ja auto pitää olla päivän minulla. Hinta siis pitää sisällään dpf off- ohjelman, Taso1 tehonkorotuksen (Taso2 +100€) sekä fyysinen tyhjennys. Ruuhkaa on noin viikon verran.

Voi olla, että joku tekee halvemmalla ja se kannattaa hyödyntää, sillä Octavia ei ole se helpoin tapaus, mutta näillä mennään.

No niin ensimmäinen tuollainen fyysinen tyhjennys tehty ja kyllä se vaan pahin on mitä vertaa muihin merkkeihin, mutta tosiaan tehtävissä! Purkaa saa osia oikein huolella, joten aikaa ottaa ja ei kateeksi Laakkosten asentajia kun lähes päivittäin... ;D
 Aiemmin ilmoittamalla hinnalla mennään kun se tuonne tuli luvattua eli Dpf off niin ohjelmallisesti kuin fyysisestikin + Taso1 = 1000€ ja jos haluaa Taso2:lla +100€.


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Tulossa kans itselle tuo poisto operaatio eteen piakkoin...ainakin oireet ovat sen mukaiset: Polttoa tekee usein, lähes päivittäin, varsinkin jos on kaupunki ajoa, viikon aikana tullut kolmesti moottori häiriö tuosta paine-ero anturista (1137) ja muutamaan otteseen on ilmoitellut että poltto ei onnistunut. Autolla kuitenkin ajettu lähes 160tkm niin en kyllä ihmettele vaikka olisi pönttö täynnä. Epäilin lauksi tuota anturia että se on vain viallinen, mutta huoltomies ainakin meinasi että jos antur rikki, niin sitten se ei nimenomaan polttoa lähde edes tekemään.

Paikallisessa pajassa noita on tehty viikoittain eri merkkeihin ja luvattiin ohjelmoinnin kanssa alle 1000€ jäävän...toki riippuu siitä miten suostuu pönttö irtoamaan, eli käytetyistä tunneista.



Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Tulossa kans itselle tuo poisto operaatio eteen piakkoin...ainakin oireet ovat sen mukaiset: Polttoa tekee usein, lähes päivittäin, varsinkin jos on kaupunki ajoa, viikon aikana tullut kolmesti moottori häiriö tuosta paine-ero anturista (1137) ja muutamaan otteseen on ilmoitellut että poltto ei onnistunut. Autolla kuitenkin ajettu lähes 160tkm niin en kyllä ihmettele vaikka olisi pönttö täynnä. Epäilin lauksi tuota anturia että se on vain viallinen, mutta huoltomies ainakin meinasi että jos antur rikki, niin sitten se ei nimenomaan polttoa lähde edes tekemään.

Paikallisessa pajassa noita on tehty viikoittain eri merkkeihin ja luvattiin ohjelmoinnin kanssa alle 1000€ jäävän...toki riippuu siitä miten suostuu pönttö irtoamaan, eli käytetyistä tunneista.



Itellä samaa ongelmaa. Melkein kopio tuosta sinun tilanteesta. Vika valoa tosiaan sytytteli ja kaverin lukulaitteella kuitattiin ja otin koodista kuvan. Kännykän muistikortti vain hajosi ni ei saa esitettyä sitä enää tuonne korjaamolle.
Aikaisemmin käytin autoa jo tuossa pajalla ja vilkastiin pöntön täyttöaste. 42/60 oli ja edellisestä poltosta oli aikaa. Siellä epäilivät viallista anturia.
Eli näyttää paine-eron liian suureksi ja poltattaa vaikka ei tarvitsisi vielä. Tiesä sitten. Nyt ei vaan enää ole sitä vikakoodia tallella....
No mutta eiköhän se sieltä taas ilmaannu.
Ilmottelehan jos saat hommaa ratkaistuksi.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Sanoivat huollossa että noita 50e paine-ero antureita näissä kuluu kun ranskalaisissa autoissa polttimoita. Itselle just vaihdoin kanssa ja ongelmat poistu sillä. Suosittelen kokeilemaan anturin vaihtoa (5min juttu)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Itsellä oli täysin vastaavat oireet ja toi paine-eroanturin vaihto ei enää auttanut. Auto toimi uudella anturilla 200km, ennen vikatilaan menemistä, jonka jälkeen meni hermot ja tyhjensin tuon pöntön. Helpoimmalla olis päässyt, kun olis tuon pöntön poiston tehnyt heti, kun alkoi oireilemaan.
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Itsellä oli täysin vastaavat oireet ja toi paine-eroanturin vaihto ei enää auttanut. Auto toimi uudella anturilla 200km, ennen vikatilaan menemistä, jonka jälkeen meni hermot ja tyhjensin tuon pöntön. Helpoimmalla olis päässyt, kun olis tuon pöntön poiston tehnyt heti, kun alkoi oireilemaan.

Paljon oot ajanut tyhjäämisen jälkeen ja onko toiminu moitteettomasti?
Missä poistatit?


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Näkevät kyllä huollossa vikakoodeja koska jäävät muistiin kuittauksen jälkeen, eli ei haittaa vaikka olet kuitannut koodin pois. Itse juuri tunti sitten tulin huollosta ja vaihdettiin uusi anturi ja tarkistettiin täyttöaste joka oli myös saman 42/60g.
jos nyt noilla pelaa niin saa lykätä poistoa vielä eteenpäin. Ihmettelin kun sanoivat merkkihuollossa etteivät ole joutuneet vielä ainuttakaan pönttöä vaihtamaan.

tuotakin kannattaa katsoa missä firmassa tekee tuon poiston että varmasti ohjelmoidaan dpf pois käytöstä kunnolla eli tehdään muutokset myös ruikutus karttoihin. Kuulemma yllättävän paljon firmoja jotka vaan ohittavat pöntön ohjelmallisesti mutteivat muuta karttoja, sitten ihmetellään kun katsastuksessa päästöt ei menekkään enää sallittuun arvoon.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2013, 06:19:11 ip kirjoittanut juige »


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Näkevät kyllä huollossa vikakoodeja koska jäävät muistiin kuittauksen jälkeen, eli ei haittaa vaikka olet kuitannut koodin pois. Itse juuri tunti sitten tulin huollosta ja vaihdettiin uusi anturi ja tarkistettiin täyttöaste joka oli myös saman 42/60g.
jos nyt noilla pelaa niin saa lykätä poistoa vielä eteenpäin. Ihmettelin kun sanoivat merkkihuollossa etteivät ole joutuneet vielä ainuttakaan pönttöä vaihtamaan.

tuotakin kannattaa katsoa missä firmassa tekee tuon poiston että varmasti ohjelmoidaan dpf pois käytöstä kunnolla eli tehdään muutokset myös ruikutus karttoihin. Kuulemma yllättävän paljon firmoja jotka vaan ohittavat pöntön ohjelmallisesti mutteivat muuta karttoja, sitten ihmetellään kun katsastuksessa päästöt ei menekkään enää sallittuun arvoon.

Tuo on uutta minulle, että vikakoodien poiston jälkeen vielä näkee mitä on poistettu?! Itsellä on testerinä VAS eli sama kuin merkkiliikkeellä ja vielä en ole löytänyt valikkoa, josta moiset löytää.

Sitten tuohon dpf poistoon, niin jos pelkkä dpf poistetaan ohjelmasta niin ei todellakaan tarvitse koskea ruiskutuskarttoihin! Jos jonkun auto käryttää poiston jälkeen on siellä poltot käynnissä, jolloin dpf poisto ei ole onnistunut (dpf-osiossa tehty liian paljon tai liian vähän tai väärin muutoksia) Ruiskutuskartat ja dpf-osio ohjelmassa on aivan eri paikassa ja niiden välillä on ainoastaan takaisinkytkentöjä, joita ei muuteta.


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Itsellä oli täysin vastaavat oireet ja toi paine-eroanturin vaihto ei enää auttanut. Auto toimi uudella anturilla 200km, ennen vikatilaan menemistä, jonka jälkeen meni hermot ja tyhjensin tuon pöntön. Helpoimmalla olis päässyt, kun olis tuon pöntön poiston tehnyt heti, kun alkoi oireilemaan.

Paljon oot ajanut tyhjäämisen jälkeen ja onko toiminu moitteettomasti?
Missä poistatit?

Tyhjäämisen jälkeen ajettu n.10tkm, ilman mitään ongelmia. Pöntön irroitin ja tyhjensin itse, ohjelma tuli optimoiautosi.fi:n kautta.
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Joo itselläni ainakin näkyi kuitattuja koodeja näytössä, kun laittoivat vehkeeseen. Yhtään koodia ei ollut päällä kun huoltoon menin, mutta laitteessa näkyi ainkain kolme perättäistä koodia tuosta paine ero anturin virheellisestä signaalista jotka olivat tulleet parin viikon aikana sekä jokin muu koodi jonka olin kuitannut joskus paljon aiemmin. Sitä en huomannut kysyä että miten pitkään ne sinne jää muistiin.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Joo itselläni ainakin näkyi kuitattuja koodeja näytössä, kun laittoivat vehkeeseen. Yhtään koodia ei ollut päällä kun huoltoon menin, mutta laitteessa näkyi ainkain kolme perättäistä koodia tuosta paine ero anturin virheellisestä signaalista jotka olivat tulleet parin viikon aikana sekä jokin muu koodi jonka olin kuitannut joskus paljon aiemmin. Sitä en huomannut kysyä että miten pitkään ne sinne jää muistiin.

Millä softalla niitä olet kuitannut? Kyllä ainakin VCDS:llä kuitattaessa koodit sieltä ihan oikeasti häviää, eikä niitä sieltä millään korjaamon testerillä saa näkyviin jälkikäteen.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Joo itselläni ainakin näkyi kuitattuja koodeja näytössä, kun laittoivat vehkeeseen. Yhtään koodia ei ollut päällä kun huoltoon menin, mutta laitteessa näkyi ainkain kolme perättäistä koodia tuosta paine ero anturin virheellisestä signaalista jotka olivat tulleet parin viikon aikana sekä jokin muu koodi jonka olin kuitannut joskus paljon aiemmin. Sitä en huomannut kysyä että miten pitkään ne sinne jää muistiin.

Millä softalla niitä olet kuitannut? Kyllä ainakin VCDS:llä kuitattaessa koodit sieltä ihan oikeasti häviää, eikä niitä sieltä millään korjaamon testerillä saa näkyviin jälkikäteen.

Tätä mieltä olen myös. Jotkut vikakoodithan poistuu (sammuu häiriövalo) kun on kolme virheetöntä käynnistystä peräkkäin, mutta muistiin ne jää silti. Muistissa voi olla myös vikakoodeja, jotka eivät edes sytytä häiriövaloa, esim. Dpf regenerointi liian usein. Jos muisti tyhjennetään niin se on myös tyhjä ja erillistä historiaa ei vag:t tallenna.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tätä mieltä olen myös. Jotkut vikakoodithan poistuu (sammuu häiriövalo) kun on kolme virheetöntä käynnistystä peräkkäin, mutta muistiin ne jää silti. Muistissa voi olla myös vikakoodeja, jotka eivät edes sytytä häiriövaloa, esim. Dpf regenerointi liian usein. Jos muisti tyhjennetään niin se on myös tyhjä ja erillistä historiaa ei vag:t tallenna.

Totta. Ja on olemassa myös sellaisia vikoja, joiden koodit saa kyllä "nollattua", mutta tulevat heti seuraavan kerran takaisin kun virrat kääntää päälle tai auton laittaa käyntiin. Näennäisesti tuo voi tuntua siltä että koodit jäisivät sinne muistiin, vaikka ne on kuitattu...


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Tätä mieltä olen myös. Jotkut vikakoodithan poistuu (sammuu häiriövalo) kun on kolme virheetöntä käynnistystä peräkkäin, mutta muistiin ne jää silti. Muistissa voi olla myös vikakoodeja, jotka eivät edes sytytä häiriövaloa, esim. Dpf regenerointi liian usein. Jos muisti tyhjennetään niin se on myös tyhjä ja erillistä historiaa ei vag:t tallenna.

Totta. Ja on olemassa myös sellaisia vikoja, joiden koodit saa kyllä "nollattua", mutta tulevat heti seuraavan kerran takaisin kun virrat kääntää päälle tai auton laittaa käyntiin. Näennäisesti tuo voi tuntua siltä että koodit jäisivät sinne muistiin, vaikka ne on kuitattu...

Mulla tulee joka kerta virtojen kytkemisen jälkeen vikakoodi ajovalojenpesimistä. Sulake on pois ja johtuu uskoakseni siitä. Nollautuu pois, mutta tulee heti virtojen kytkemisen jälkeen uudelleen. Tällöin voisi luulla, että olisi jossain muistissa niinkuin JaVa^ tuossa kirjoitteli.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa tounigee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia Rs Tdi 2008
    • Profiili
Ja taas sama homma, kävi huollossa toimi 5000km hyvin. Otettu yhteyttä Volvotdi:ihin =) nyt se lähtee.