vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

DPF poisto

Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Ihan vaan tuli mieleen tässä, että itsellähän auto oirehti aika voimakkaasti pöntön tukkeutumisen puolesta.
No mutta anturi se ilmeisesti sitten oli.
Vikavalo tuli kuitattua ja sen uudelleen syttymistä odotellessa (jotta pääsee korjaamolle toteamaan vian) auto vain jatkoi tuota polttelua 30km välein.
Pari kertaa paloi hiukkasloukun valo, mutta vikakoodia ei syttynyt.

Yks kaks se sitten lopetti sen polttamisen. Nyt en ole ainakaan havainnut polttoa yli 2000km aikana ja auto toimii kuin enkeli.

On tuo kyllä ihme kulkine.

Voihan se tosin olla, että viallinen anturi poltatti turhaan sen 50 kertaa ja nyt se pönttö sitten todellakin on puhdas. Tiedä häntä onko mahdollista edes. Mutta seuraillaan tilannetta.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Kaikki on mahdollista  :D

Tarkista moottoriöljyt ettei ole lisääntynyt tiheästi suoritetun polton vuoksi. Jos on niin vaihda öljyt (dieselit).
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2014, 09:39:12 ip kirjoittanut Volvotdi »


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili


Voihan se tosin olla, että viallinen anturi poltatti turhaan sen 50 kertaa ja nyt se pönttö sitten todellakin on puhdas. Tiedä häntä onko mahdollista edes. Mutta seuraillaan tilannetta.

Näin se tais mullakin tehdä
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Kaikki on mahdollista  :D

Tarkista moottoriöljyt ettei ole lisääntynyt tiheästi suoritetun polton vuoksi. Jos on niin vaihda öljyt (dieselit).

Juu tulihan nuo katottua. Normaalimäärä öljyä. Vaihto on seuraavan tuhannen kilometrin aikana. Ainakin auton mielestä.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Ihan vaan tuli mieleen tässä, että itsellähän auto oirehti aika voimakkaasti pöntön tukkeutumisen puolesta.
No mutta anturi se ilmeisesti sitten oli.
Vikavalo tuli kuitattua ja sen uudelleen syttymistä odotellessa (jotta pääsee korjaamolle toteamaan vian) auto vain jatkoi tuota polttelua 30km välein.
Pari kertaa paloi hiukkasloukun valo, mutta vikakoodia ei syttynyt.

Yks kaks se sitten lopetti sen polttamisen. Nyt en ole ainakaan havainnut polttoa yli 2000km aikana ja auto toimii kuin enkeli.

On tuo kyllä ihme kulkine.

Voihan se tosin olla, että viallinen anturi poltatti turhaan sen 50 kertaa ja nyt se pönttö sitten todellakin on puhdas. Tiedä häntä onko mahdollista edes. Mutta seuraillaan tilannetta.




Jatkoa tarinalle. Tänään kävin hälyytyksessä ja heti kun auton käynnistin syttyi myös hiukkasloukun valo. Se 50km ajoa ja valo sammui.
Mutta nyt alkoi mietityttämään yksi asia. Eberi on hukannut muistiaan nyt lähiaikoina ja tänään huomasin että se sisällä oleva kytkentänappi vilkkui. Yleensä palaa kiinteästi kun laite on päällä. Muuten on pimeänä.
Syy voisi johtua siitä että akku alkaa tulla tiensä päähän.

Mutta voiko akku aiheuttaa myös ongelmia dpf:n kanssa?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa

Mutta voiko akku aiheuttaa myös ongelmia dpf:n kanssa?

Yleensä ei akku vaikuta dpf:n toimintoihin, mutta mistä sen tietää vaikka kaikki liittyisikin akkuun?! Käy hakemassa uusi akku niin selviää tämäkin "mysteeri"  :)


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Joku varmasti epäilee tuota tyhjennystä katsastuksen näkökulmasta, eli laitetaan nyt tännekkin.
Tuli eilen varmistettua, että tuo poisto ei katsastuksessa vaikuta, eli siis leima tuli paperiin.. :) Pöntön aukaisua ei huomattu ja päästöissä ei ollut mitään sanomista.
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa xell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Elikkä tällä hetkellä ongelman oireet vaikuttaa tältä, että DPF kettuilee. Polton merkkivalo palanut tovin ja tänään hävisi tehot. Auto on tällä hetkellä korjaamolla ja odotan tuomiota. Sielläkin sanoi seppä, että hän otti omasta Hondasta sisuskalut hittoon. Missähän Etelä-Savossa onnistuu uudelleen ohjelmointi vai pystyykö vag.com tekemään moisia mutoksia?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Elikkä tällä hetkellä ongelman oireet vaikuttaa tältä, että DPF kettuilee. Polton merkkivalo palanut tovin ja tänään hävisi tehot. Auto on tällä hetkellä korjaamolla ja odotan tuomiota. Sielläkin sanoi seppä, että hän otti omasta Hondasta sisuskalut hittoon. Missähän Etelä-Savossa onnistuu uudelleen ohjelmointi vai pystyykö vag.com tekemään moisia mutoksia?

Ei onnistu VCDS:llä (ent Vag-Com). Vaatii jonkin virityspajan toimia sen disabloiminen ohjelmasta.


Poissa Jaruba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 68
  • 388,2 BHP / 461,5 Nm
    • Profiili

Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Joku varmasti epäilee tuota tyhjennystä katsastuksen näkökulmasta, eli laitetaan nyt tännekkin.
Tuli eilen varmistettua, että tuo poisto ei katsastuksessa vaikuta, eli siis leima tuli paperiin.. :) Pöntön aukaisua ei huomattu ja päästöissä ei ollut mitään sanomista.

Juurikin näin, viimeviikolla ladattu virtaa kilpiin ilman höpöpönttöö ja xenonit pitkissä... ;D


Poissa Härkä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Tervehdys,

Haluaisin vielä esittää muutaman kysymyksen viestiketjuun liittyen, koska en ole niihin vastauksia saanut ja mielipiteetkin tuntuvat olevan kovin erilaisia. Optimointikuume on kova. Jos jaksatte vastata niin hieno homma.

Autona vRS Octavia cr-koneella vm.-10 aj. 155tkm

1. Olen tiedustellut stage 1 ohjelmointia niin että tyhjennytän dpf:n itse ja ajan auton ohjelmoitavaksi. Liike poistaa ohjelmallisesti egr:n sekä dpf:n. ONKO dpf:n tyhjennys järkevää? Jos optimointi tehdään dpf -paikallaan, toimiiko vai aiheuttaako murheita jos kaikki anturit kunnossa?

2. Jos tyhjennän dpf:n ennen liikkeeseen ajoa, onko riski että auto menee "limb"-modeen? Puhelinkeskustelussa sanoivat että auton tulee olla normaalitilassa, koska ajavat penkissä ensin tehtaan ohjelmalla.

3. Ohjelmaversioissa ilmeisesti eroja, koska kertoivat että osa vRS-malleista on ohjelmaversiosta riippuen "yliviritteinen". Autossa siis todellisuudessa 174-175hv, jolloin ohjelmoinnissa ei välttämättä saada 30hv nousua koska turbo ahtaa jo hieman enemmän kuin tekniset tiedot ilmoittavat. ilmeisesti tehoalueen yläpää rajoittuu noin 3500rpm? Turbo alkaa ahdistaa ja pakopaineet / lämmöt nousevat?

4. Onko kokemuksia cr-koneen dpf:n poistosta ja egr:n pois ohjelmoinnista? Miten toiminut? Onko tullut murheita (20-40tkm) pitkän päälle?

5. Dpf:n poistaneet; onko mahdollista saada kuvausta mitä kaikkea pitää purkaa, jotta pöntön saa pois ja tyhjennettyä. Toivon asiallisia vastauksia, kiitos!

T:Henkka  :thup:
Octavia RS 2.0 TDI vm.2015
"Ei tähän kukaan oo koskaan ennenkään jäänyt"


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
DPF poiston jälkeen ei ongelmia oo ilmennyt itsellä 2010vm tdi:ssä, kulutus tippui vajaat 0.5l, ei savuta myöskään ollenkaan. Ohjelmoinnin ja DPF poiston yhteisvaikutuksella kulutus tippunut ainakin 1l. Jos ei älyttömästi ylimäärästä rahaa ole niin en lähtisi uutta DPF pistämään jos vanha täynnä.. samaa mieltä oli auton ohjelmoija  :thup: Minulla tehtiin stage1 ohjelmointi niin että DPF oli vielä kiinni autossa, eikä ollut ongelmia. Pistettiin sitten stage2 DPF poiston yhteydessä kun ECU piti avata joka tapauksessa. Ainoat murheet mitä tämän lyhyen ajan aikana ollut renkaiden kuluminen ja vauhtipyörän kesto pitemmän päälle.. about 225/450 lukemat irtoaa, ilman turbon uusimista.


Poissa lepetius

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Taitaapi olla omassa -06 räsässä tämä loukku täyttymässä. Vajaa 200t mittarissa.  Oli tuossa "tutulla" perushuollossa ja meinasi, että alkaa olemaan roska täynnä. Pakokaasuvalo palaa, nyt dpf valokin. Mukavasti tuntuu käryävän kun hyppää autosta ulos. Täytyypi viedä paikalliselle erikoispajalle tsekattavaksi, että mitäs tälle keksitään.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Taitaapi olla omassa -06 räsässä tämä loukku täyttymässä. Vajaa 200t mittarissa.  Oli tuossa "tutulla" perushuollossa ja meinasi, että alkaa olemaan roska täynnä. Pakokaasuvalo palaa, nyt dpf valokin. Mukavasti tuntuu käryävän kun hyppää autosta ulos. Täytyypi viedä paikalliselle erikoispajalle tsekattavaksi, että mitäs tälle keksitään.

Dpf valo tarkoittaa että poltto on epäonnistunut.. Pari kilsaa annat kenkää niin pitäs olla sillä selvä  ;D
Ja hajuhan tarkoittaa että poltto on käynnissä..

Omalla ajettu 240tkm ja pönttö on ihan kunnossa vielä.
Dpf paine-ero anturi sieltä ekana menee, ja sen takia poltot epäonnistuu jos pikku kengitys ei auta (maksaa 50e marmorilla, vartin juttu vaihtaa)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela