vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustan sokkelot!

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Tuli tässä viikonloppuna testattua hieman noita ocun maasto-ominaisuuksia eli tuli ajettua hiekkatiellä. Keskikoroke tiellä oli sen verran korkea että "hieman" hankas pohjaa ja tulipa siinä yks harmiton kivenmurikkakin tielle joka tietenkin raasto pohjaa. No, kysymyksenä kuitenkin: Kiihdytettäessä silloin tällöin auton keskivaiheilta kuuluu ihmeellistä "nopeaa kolinaa/tärinää". Kolinan/tärinän nopeus siis voimistuu mitä nopeammin ajaa? Mitä auton keskivaiheilla voi olla sellaista mikä liittyy voimansiirtoon? Välillä saman tyyppistä kolinaa kuului myös edestä mutta se ilmeisesti johtui siitä että jarruihin oli tarttunut jotain. Irtoili jarruttelemalla ja pakittamalla.
En kuitenkaan usko että nämä maastossa eteen tulleet "esteet" olisivat rikkoneet mitään koska ei ne äänet kokoajan kuulu!


Nimimerkillä: "Oculla Dagar-ralliin"  ;D


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
tarkista pakoputken kannakkeet
Voiko se muka vaikuttaa kiihdytyksessä täristävästi  ???


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
mulla rupes joskus loskakelilläkin octavia kolisemaan ku oli loskaa ja lunta putken ja akselin välissä. kiihdytyksissä kuului hirveetä räminää. mulla oli se ocu madallettu ni putki oli muutenkin lähellä sitä akselia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2008, 10:06:51 ip kirjoittanut fabio »


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
mulla rupes joskus loskakelilläkin octavia kolisemaan ku oli loskaa ja lunta putken ja akselin välissä. kiihdytyksissä kuului hirveetä räminää.
Täytyypä yrittää kattella. Kyllä on melko väljä alusta ku samantien on täynnä kaikenmaailman tavaraa kun pikkusen ajaa asfaltilta ulos  :)


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Itse tarkistaisin myös nuo pakoputken kannakkeet. Kyllähän se putki voi "elää" jonkin verran esim. jos kannakkeet löysät, rajuissa kiihdytyksissä.

Nimimerkillä: "Oculla Dagar-ralliin"  ;D

Tuosta tuli mieleeni, että olihan lengendaarinen WRC Octavia aikoinaan kova sana Safari -rallissa. Armin Schwarz taisi jossain niistä ralleista tulla 3:ksi.  ;)  ;D
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


olavivalo

  • Vieras
Pakoputken kannakkeita pitänyt täälläkin korjata. Kokeile putken päästä kengällä painelemalla pitääkö kolinaa, tai tuuppaat terävään töyssyyn niin myös kolisee jos on kiinnityksessä vikaa.

Tosiaan loska aiheuttaa myös tärinää, mutta ei kuitenkaan hiekkatiellä rallitellessa. Hiekkatiellä ajo sen sijaan kiillottaa noi takalevyt kivasti :)