vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Bypass rikki?

Poissa Ocuman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Päivän ensimmäisen käynnistyksen jälkeen, lämpöjen jo ollessa normaalit tarvii kierrättää reilusti enemmän, n-3-4t rpm, jolloin ahdot tulee kerrasta, ja auto vetää hyvin. Seuraava kiihdytys normaali, eli herää jo 2500 rpm kohdilla. Viime aikoina ruvennut tekeen samaa satunnaisesti. Kaasua painaessa kuuluu suhinaa joka loppuu kun veto alkaa.
Autossa ilmeisesti jokin ohjelmointi.

Voisiko olla bypass epäkunnossa, vai voisko olla alkavaa siipien jumittumista?
Onko kukaan tehnyt paljon puhuttua MrMuscle "huuhtelua" tfsi koneeseen?
Skoda Octavia Rs Tfsi hb -06


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Siipien juuttumisesta en ole kyllä kuullut TFSI -koneen yhteydessä puhuttavan. Enemmän dieselin ongelma sen karstoittumisen takia...

Kyllä se Bypass kannattaa ensimmäisenä tarkistaa ja vaikka vaihtaa siihen S3:sen vastaavaan, jollei siellä jo sellaista valmiiksi ole.


Poissa Ocuman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Taidan vaihtaa suosiolla siis sen bypassin.
Ymmärtääkseni siihen s3 sen vastaavaan saa helposti asennettua blow offin, oonko väärässä?
Senverran vielä lapsi olen, että suhinaa pitäisi saada :P

Saakos sen helpoiten vaihdettua repsikan pyöräkotelon kautta, kun ei oo nosturia?
Skoda Octavia Rs Tfsi hb -06


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Alakautta ovat noita vaihtaneet ja täältä löytyy muutama kuva aiheesta.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Blow offia ei oo ehkä fiksu laittaa näihin missä ahtopaine kierrätetään takaisin. Jos ilmaa päästetään pihalle niin menee seos rikkaalle ja se ei luonnollisesti ole hyväksi koneelle. Ei kait S3:sen bypassi erillainen ole. 1.8T:ssä oli S3/TT:ssä kestävämpää tekoa mutta käsittääkseni 2.0TFSi:ssä sama. Toki siitä on muutamaa eri versiota, ainakin vanhempi kalvomallinen ja uudempi mäntätyyppinen. Omaan A3:seen vaihtelin talvella bypassin (tai vaihdatin kun en itse päässyt auton alle) ja ahtovuoto oli helppo todentaa VCDS:llä vertaamalla pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta. Toki se myös tuntui ihan vaparilta toiseen pihassa olevaan 2.0TFSihin verrattuna.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ei se alkuperäinen verrattean tuohon S3:sen pässiin eroa muuten kuin, tuon kumisen kauluksen osalta. S3:ssa ja uudemmissa versioissa tuota kumikaulusta ei ollenkaan ole ja näin ollen ei pääse vuotamaan siitä välistä. Kun paineita nostetaan tuo kumikaulus halkeaa helposti. Ellen väärin muista, jos menee marmorille hakemaan uutta pässiä niin lykkäävät tuon S3:n pässin kouraan (tai ainakin pitäisi). Ocuman varmaan tarkoitti tuota Forgen valmistamaa "välipalaa", joka asennetaan turbon ja pässin väliin.

Tässä kestävämpi ja tässä alkuperäinen kumisella kauluksella olevat venttiilit.

edit. Jaripetteri oli aivan oikeassa tuosta kalvomallisesta ja mäntätyyppisestä venttiilistä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2013, 10:11:58 ap kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Ocuman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Ootteko sitä mieltä että aiemmin mainitut oireet voisi olla pässin epäkuntoa? Mistäs tuon alkuperäsen s3 pässin saa edullisimmin?

Tarkoitin blow-offilla juurikin tuota forcen välipalaa, sillä ei taida olla noita seos ongelmia, ko?
Skoda Octavia Rs Tfsi hb -06


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ootteko sitä mieltä että aiemmin mainitut oireet voisi olla pässin epäkuntoa? Mistäs tuon alkuperäsen s3 pässin saa edullisimmin?

Tarkoitin blow-offilla juurikin tuota forcen välipalaa, sillä ei taida olla noita seos ongelmia, ko?

Ko. Bypass:in saa esim. Slamit:lta.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ebaystahan noita saa ehkä hieman edullisemmin (osanumero 06H145710D). Riippuu sitten hankitko alkuperäisen varaosan vai jonkun muun valmistajan. Onko vikakoodeja? Oletko katsonut ahtopaineita? Kun omassa autossani oli tuo rikki, niin auto tuntui hieman tehottomalta, mutten kuullut mitään suhinoita. Veikkaan, että jossain on isompi ahtovuoto tai pässi on aivan loppu.

Ei ole kokemusta tuosta Forgen välipalasta. Ainakin Forge mainostaa, että toimii hyvin. Tästäkin varmasti löytyy kokemuksia netistä.

Edit. JaVa^ kerkeskin jo laittaa linkkiä.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Edit. JaVa^ kerkeskin jo laittaa linkkiä.

Ei ole häpeä olla nopea...  ;D

Löytyy noita Saksan nettivaraosastakin hieman halvemmalla: linkkivinkki. Tiedä sitten kummassa on nopeampi toimitus. Slamit:lta saa varmaan soittamalla toimitusajan tai sitten kolmantena vaihtoehtona marssii paikalliselle Audi:n marmoritiskille tukku euroja kourassa...  :)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ei ole ei  ;D

Toivotaan, että vastaavat puhelimeen... Veikkaisin niin, että jos ei löydy Slamitilta suoraan hyllystä niin Ebaysta tulee nopeammin. Mitä toi muuten maksaa marmorilla?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
Siipien juuttumisesta en ole kyllä kuullut TFSI -koneen yhteydessä puhuttavan. Enemmän dieselin ongelma sen karstoittumisen takia...

Kyllä se Bypass kannattaa ensimmäisenä tarkistaa ja vaikka vaihtaa siihen S3:sen vastaavaan, jollei siellä jo sellaista valmiiksi ole.

Ei. Siivet ei jumitu kun niitä ei ole, mutta hukkaportti kyllä. Leikkaa jollain tapaa se akseli sinne pakopuolellle menevästä laakeroinnista kiinni.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ei. Siivet ei jumitu kun niitä ei ole, mutta hukkaportti kyllä. Leikkaa jollain tapaa se akseli sinne pakopuolellle menevästä laakeroinnista kiinni.

Kai siellä siivet sentään ahtimessa on...  ;D

Tarkoitit varmaan että ne eivät ole muuttuvageometrisia, kuten dieseleissä.


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Hieman aihetta sivuten, onko ollut ongelmia ahtimen solenoidin kanssa? Penkittäjäni suositteli vaihtamaan bypassin lisäksi myös tuon osan. Sanoi solenoidin olevan rikki lähes kaikissa penkittämissään vanhemmissa vag-konsernin tuotteissa...
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mikä ihme mahtaa olla ahtimen solenoidi, ja mitä se tekee?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela