vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Skoda Octavia rs bensiini kulutus?

Poissa joonas-90

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Moi ostin bensa räsän ja olen yrittänyt keskikulutusta mittailla, olen saanut 8,5L/100km kulutukseksi laskemalla ei ajotietokoneeseen luottamalla. Onko 8,5 normaali kulutus yhdistetyksi ajoksi?


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Mielestäni kyllä. Toki sekalainen ajo voi toisella olla hyvinkin erilaista kuin toisella. Esimerkkinä kaverini joka asuu pääkaupunkiseudulla ja ajaa lähes aina vain kehiä, todella harvoin käy stadin keskustassa. Itse ajan todella paljon Turussa alle 5km työmatkaani. Kauppareissukin samaa luokkaa ja myös salireissu. Tällä oma keskari huitelee 10 litrassa, mutta se on todellakin todellista kaupunkiajoa. Taksikuskilta varmaan saisi parhaan esimerkin mitä kaupunkiajo on :)
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Itse parisen kuukautta myös omistanut bensa räsäsen. 8.5 - 9 l/100km näkyy hörppivän 98.sia. Ajo pääasiassa työmatka ajoa 12km siivu josta puolet maantietä ja puolet kaupunkia. Ajotietokone näyttää samaa kulutusta mitä laskennallisesti olen saanut. Kevyellä räpylällä ajellut. Saahan tuonne tankkiin pyörteen, jos tiili kengässä ajelee.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Aikalailla samoissa mennään. Hiljaisina aamuina olen päässyt ajotietokoneen mukaan noin 7,3 l/100km. Työmatkani on karkeesti 20km ja tuosta noin 15km lahdenväylää ja loput sitten Helsingin keskustassa. Muutoin kulutus pyörii juurikin tuolla 8,5 - 9 l/100km riippuen ruuhkasta. Pidemmillä matkoilla ja kevyellä kaasujalalla päästää sitten jo kutosella alkaviin lukemiin ajotietokoneen mukaan.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


RedRäsä

  • Vieras
Spoonien kanssa samoilla lukemilla. Tuusulantietä ja kehä1stä rullaten 6.2-6.5l ollut nyt kesällä uusilla hankookeilla 225/35r19. Pari viikkoa nyt espoossa ja molemmat tankit sinne 750km hujakoille.