vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Eberin asennus

Ale · 25 · 24460

Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Elikkäs tuli ostettua tuollainen 5kw eberi kaukosäätimellä -06 bensa räsään. Pitäis alkaa asentaan paikoilleen tässä parin viikon sisällä. Mihin olette laittaneet tuon lämmittimen? Ohjeissa näkyis olevan jonnekkin akun alle mutta äkkiseltään katsottuna melko ahtaan näköinen paikka?  Tuossa kun tuota paikkaa mietittiin niin kuskin etulokasuojan sisällä olisi hyvin tilaa.. Elikkäs mihin olette lämppärin asennellu? ::)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Alkuperäinen asennuspaikka olisi ohjeen mukaan tuossa:



Tosin tuolla puolella on kylläkin pissapojan säiliö, joten kuva taitaa olla peilikuva totuudesta. Kuskin puolella puskurin sisällä vastaavassa kohdassa on tosiaan kyllä tilaa. Tosin antaa niiden kertoa vielä oma näkemyksensä, joilla on tuo kyseinen lisälämmitin autossaan, että miten se on asennettu ja mihin  :).


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Mitä nyt muutamia olen nähnyt, niin vas. eturenkaan etupuolella on hyvin tilaa lämmittimelle. Ja vesiletkut tulee aika hyvin vaihteiston yli lämppärinletkujen viereen. Kannattaa varmistaa että letkut ei hankaa flekteihin.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
jälkiasennus Eber ja sijaitsee kuskinpuolella..


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Onpa jännään paikkaan laitettu tuossa javan laittamassa kuvassa ;D ;D  joo taitaa olla tosiaan paras paikka siellä kuskinpuolen eturenkaan edessä.. Onko eberin omistajilla lämppärit toimineet? Itsellä mietitytti tuo kaukosäätimen toimiminen ja sen todellinen kantavuus. Lupailevat n. Kilometriin kantavuutta, ilmeisesti aukealla paikalla?  ::)


Poissa tmu

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 37
  • Octavia III Combi RS 2.0 TDI -15
    • Profiili
Löytyy myöskin jälkiasennettu eberi kuskin puolen nurkasta, eli käytännössä peilikuva tuosta JaVa:n laittamasta kuvasta. Kaukosäädin toimii kyllä hyvin ja on kätevä, mutta kantomatka on kaukana kilometristä. Sanoisin että kantomatka on lähempänä 100m -  jos on seiniä edessä/välissä. Avoimessa maastossa saattaa olla parempi, mutta harvoin tulee käytettyä niin ettei ole jotain taloja/seiniä edessä.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onkos näihin saatavilla jo järkevään hintaan puhelin ohjausta? Tohon toiseen kulkineeseen joskus aikoinaan tein semmoisen itse. Sillä ei kantomatka ole esteenä, mutta ei tosin saa mitään diagnostiikkaa auton päästä.

Eikös windows luureille ja androideillekin ole jokin sovellus millä voi eberiä/webastoa ohjailla?

Onko tohon automaatti ilmastointiin vaikea kytkeä eberin puhallus ohjaus? Entäs polttoaine linjan veto? Neste letkut vissiin kohtuu helppo vetää?

On se eberi semmoinen laite, kun on kerran omistanut niin ikävä tulee, kun sitä ei ole.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Eberiin on saatavilla ihan eberin oma kännykkäohjaus joka toimii Android-luurilla.
http://www.hollenautosahko.fi/shop/product_details.php?p=87 tuossa pikkaisen tietoa ominaisuuksista.

Ainakin omassa -07 räsässä ei eberi ohjaa ilmastoinnista kuin puhallusta sen IPCU-releen ohjaamana. Lämpötila pitää säätää itse ennen auton sammutusta. Mulle neuvottiin että puhallus tuulilasille (ei huurteenpoisto) ja lämmöt täysille...

Kyllä Eberi/Webasto on erinomaisia laitteita... seuraavaan autoonkin se olisi aikomus jossain vaiheessa hankkia.
Bad company corrupts


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Juurikin näin. Eli kuskin puolelta löytyy puskurin sisältä sopivaa tilaa lämmittimelle. Ja letkut on myös mitoitettu siten, että käyvät suoraan.
Tämä ainakin kun itse jälkiasensin kyseisen lämmittimen. Eberin ohjeet oli kuvalliset ja hyvät.

Asennukseen ei tarvittu kuin viisi tuntia aikaa. Kaksi koppaa kaljaa ja sähköjen laittoon kaveri joka ei ole värisokea.

Laite on toiminut moitteettomasti kolme vuotta.
Aluksi otti kaukosäätimen kaukaakin. Järven yli nappia painaessa noin 800 metriä taisi olla hirvijahdissa ennätys.
Nyt ei ota yli yli 100 metrin. Täytyisi vissiin patteri vaihtaa. Ei meinaa nähdä kaukosäätiimen näytöstä enää mitään.

Tyytyväinen olen laitteeseen ollut ainakin toistaiseksi.

Jä lämmitys tosiaan tuulilasi asentoon ja puhalluksen olen pitänyt kakkosella.
Paketissa tuli myös toinen rele jolla laite olisi kai ohjannut puhallusta automaattisesti, mutta tuo pysyvä kakkosasento on hyvä niin ei akku kärsi niin pahoin. Ainoa vaan on ettei aina muista laittaa puhaltimia oikeisiin asentoihin, mutta eipä ole sekään vaikuttanut mopon ohjaukseen.

Miinuksena mainittakoon, että eberillä lämmityksen jälkeen auto mittaa nesteen ja olettaa olevansa lämmin ja siten hehkutus aika dieselissä on olematon. No nesteet saattaa olla lämpimät, mutta diesel kylmää. Pitää vain ränkätä avainta hehkuasennossa useamman kerran ni jphan taas rokkaa. Hehkun vasteaikaa voisi ilmeisesti myös muuttaa, mutta eipä ole kiinnostanut siihen vielä alkaa.


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Hyvä kuulla et on toiminu ettei ihan sekundaan tullu rahoja käytettyä ;D tässä vähän jo aloittelin asennusta ja laitoin bensa pumpun paikoilleen ja vedin piuhan ja letkun keulalle.. Aika itaraa hommaa kun ei ole nosturia ;D ohjeetkin on varmasti ihan hyvät jos niistä jotain ymmärtäisi siansaksaa koko merkkikohtainen ohje ;D mutta onneksi on hyvät kuvat.. ;D


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Onko tuossa kennostolle menevissä letkuissa se päälimmäinen meno kennolle?? ::)


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Joko Alella eberi puhisee lämpöä?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Joko Alella eberi puhisee lämpöä?

Joo eberi pöhisee oikein mukavasti lämmintä. Ei ole tarvinnut katua hetkeäkään ostosta. Kakosäädin easystart r+ tosi kätevä ja toimiva systeemi. Kyselit tuossa toisessa topikissa asennus ohjeita, en kerennyt vielä vastaamaan  mutta ohjeet löytyvät. Jos on tarvista? Tosin ovat saksaksi. hyvät kuvat ovat ohjeissa jotka olivat tärkeitä tällaiselle joka ei osaa muutakuin svarzzenekkerin sloganeita englanniksi saksan murteella...  ;D Haastavinta asennuksessa oli ipcu releen kytkentä johon joutui pyytämään apuja paremmin sähköstä ymmärtävältä. Kokonaisuutena asennus ei ollut kovin vaikea juttu, maalaisjärjellä selviää pitkälle jos työkalut pysyvät kädessä..


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Joko Alella eberi puhisee lämpöä?

Joo eberi pöhisee oikein mukavasti lämmintä. Ei ole tarvinnut katua hetkeäkään ostosta. Kakosäädin easystart r+ tosi kätevä ja toimiva systeemi. Kyselit tuossa toisessa topikissa asennus ohjeita, en kerennyt vielä vastaamaan  mutta ohjeet löytyvät. Jos on tarvista? Tosin ovat saksaksi. hyvät kuvat ovat ohjeissa jotka olivat tärkeitä tällaiselle joka ei osaa muutakuin svarzzenekkerin sloganeita englanniksi saksan murteella...  ;D Haastavinta asennuksessa oli ipcu releen kytkentä johon joutui pyytämään apuja paremmin sähköstä ymmärtävältä. Kokonaisuutena asennus ei ollut kovin vaikea juttu, maalaisjärjellä selviää pitkälle jos työkalut pysyvät kädessä..

Googletellut olen kovasti eberin asennusta ocuun. Kyllä se hyvä olisi, kun on moiseen tottunut. Minkä tyyppisen eberin laitoit? Mahtuukohan Hydronic B5WSC olis meinaa tommosen diesel versio varaosina ja voisi siitä jatkossa saada jotain osia. Jokunen osa varmaan sama bensassa ja diisselissä. 5kw version aikanaan ostin, että ei tarvitse niin kauan pitää päällä jolloin akku ei kyykähdä niin helposti. Näkyy olevan Remucin ohjainta noihin nyt pakettina saatavana ja vaikuttaa hyvän oloselta keksinnöltä. Aiempien kokemusteni perusteella pidän ajastinkelloa itse autossa täysin turhana eberin kanssa.

IPCU rele ilmeisesti kytketään niin, että katkaistaan climan panelilta johto ja kytketään rele niihin katkaistujen johtojen päihin? Eli vain yksi johto täytyy katkaista?
Miten polttoaineen otto? Entäs vesilinjat?
IPCU.t ilmeisesti saa valmiiksi ohjelmoituna, kun eberin tilaa riippuen tietenkin ostopaikasta. Ei taida tuo "rele" sisältyä noihin paketti hintoihin koskaan.

Saatko säädettyä ennalta puhallusnopeuden millä eberi rupeaa sitten puhaltamaan?
Lämpötila tietenkin tappiin ja puhallus tuulilasille, mutta lueskelin olevan yleistä ongelmaa, että puhaltaa aina täydellä nopeudella. Ilmeisesti väärin kytketty. Akku ainakin hyytyy hyvin äkkiä, jos noin kytketty.

Pitkä kysely ja lopulta tökkäsin kuitenkin YV.tä  :)
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Webaston/ eperin polttoaine linja kannattaa vetää tankilta asti, eikä haarottaa auton linjasta...