vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Eberin asennus

Ale · 25 · 24451

Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Webaston/ eperin polttoaine linja kannattaa vetää tankilta asti, eikä haarottaa auton linjasta...

Näin tohon toiseen autoon aikanaan tein. Onkohan ocussa suoraan valmis paikka mistä letkun saa tankkiin?
Takapenkin alla varmaan bensa mitta-anturin "luukku" mistä voisi päästä letkun tankkiin työntämään?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Luulisin että on, poralla vaan luukun kanteen reikä ja imuputki kiinni. Imuputkesta kannatta tehdä "ongenkoukku" , ei puhkase tankkia jos sattuu pohjakosketus eikä ime tankkia ihan tyhjiin.


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Laitoin sen 5 kw erillisellä vesipumpulla ja easystart ohjauksella. Jos oikein muistan niin ipcu releen kytkentä oli kuten Intruder 1400 tuossa jo mainitsikin.  Varovainen saa olla ettei riko muoveja siitä paneelin ympäriltä kun sitä kampeaa irti. Polttoaineen vedin ihan tankilta asti eli sieltä takapenkin alta. Sinne perään myös bensapumppu, auton alle. Eli perästä tuodaan keulaan vain pumpun virtapiuha ja bensalinja auton alla ja sieltä konehuoneeseen käyttäen auton omaa läpivientiä. Vesipumpun laitoin keulasta katsottuna akun vasemmalle puolelle siihen missä on myös vaihteiston vivut. Siinä menee ihan vieressä pumppuun kytkettävät vesilinjat. Itse lämmitin on kuskinpuolen etuloksun sisällä.
IPCU tulee valmiiksi ohjelmoituna ja ei sisälly pakettihintaan, maksoi 80€.  Puhallusnopeuden määrittää tuo ipcu. Eli lämmöt täysille ja puhallus tuulilasille. Juu silloin on jotain pielessä jos puhallin täysillä pyörii. Puhallus käynnistyy muistaakseni silloin kun veden lämpö on 30c??
Tuohon akun tyhjenemiseen varauduin defan ylläpito laturilla joka käy suoraan defan töpseleihin. Irroitin sisätilahaaran ja säteilylämppärin haaran, eli kun auton laittaa narun jatkoksi niin lataa pelkästään akkua. Tämä laturi maksoi 99€..


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Ylläpitolaturin jo autoon asentelin heti oston jälkeen. Sisätilanlämppäri on myös ja säteilylämmitin mikä ostohetkellä siellä olikin. Jätän kummatkin autoon silti vaikka eberin/webaston asentaisinkin.

IPCU.a saa vissiin eri ohjelmoilla? Toinen versio kiinteällä puhallin nopeudella ja toinen kytkee puhaltimen päälle sillä nopeudella mikä autoon on jätetty sen sammutus hetkellä?

Miten eberin/webaston omistajilla puhallusnopeus määräytyy? Olisi hyvä, jos voisi itse ennalta päättää minkä nopeuden tahtoo.

Mitenkäs lämpötilansäätö, jos on climasta säätänyt esim. 19 astetta niin miten lämmitin hönkii sisälle lämmintä? Ajan tällä sitä takaa, että pitääkö aina muistaa pyörittää säätö täysille ennen auton sammutusta?

Ilmeisesti näissä räsissä sekä bensassa, että diiselissä lämmönsäätöä muutetaan ilmaläpillä eikä nesteen kiertoa rajoittamalla?

Jos nestekiertoa rajoitetaan lämmönsäädön aikaansaamiseksi on vaarana unohtaa säätö liian kylmälle ja lämmitin menee vikatilaan.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onko tuossa kennostolle menevissä letkuissa se päälimmäinen meno kennolle?? ::)

Ilmeisesti juurikin tämä ylempi vesiletku rintapellissä on meno puoli kennolle? Siinä letkussa näkyy olevan jokin ohuempi letku myöskin kiinni. Tämä ylempi letku kannattaa ilmeisesti katkaista moottoritilasta niin, että katkaisun jälkeen siihen jää vielä se ohuempikin letku kiinni ja tämän jälkeen moottorin suunnasta tulevaan letkuun kytkee eberin tulo puolen ja lähdön vetää sitten siihen rintapellistä katkaistuun letkuun kiinni missä ohuempi letkukin siis on valmiina?

Polttoaine "kalusteessa" tossa mun autossa näkyy olevan "nysä". Ohjeita on monenlaisia ja jossain ohjeessa oli nysä katkaistu sivuleikkureilla ja työnnetty sitten eberin polttoaineletku nysän läpi tankkiin. Näin, jos tekis niin ei tarttis tota koko systeemiä purkaa irti. Liekö toimii noin ettei PA letku minkä tankkiin työntää jumita bensa mittarin anturin kohoa?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Kannattaa "mitata" toi polttoaineletkun pituus,mulla meinaan loppu aine kun letku oli liika pitkä ja jäi mittarin kohon alle...


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Kannattaa "mitata" toi polttoaineletkun pituus,mulla meinaan loppu aine kun letku oli liika pitkä ja jäi mittarin kohon alle...

Eli katkasit vain "nysän" ja painoit letkun siitä tankkiin irroittamatta bensa anturia ym?

Lyhensit letkua ja ei ole enää juminut bensa anturiin ja toimii muutenkin sekä auto että eberi?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Asentaja laittoi,letku pitää riittää pohjalle,asennuksesta 3v,ei moitittavaa..
edit:luultavasti irroitti polttoaine anturin,että näki miten letku häiritsi kellukkeen toimintaa..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2013, 12:22:12 ip kirjoittanut Artturi »


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Tuli rykästyä tossa viikonloppuna Eberi pellin alle. Olipas melkoinen savotta, kun tuli yleisasennussarjalla ja ei oikein saanut vesiletkuja vedettyä, kun puuttui mutkia. Asennusrautaakin sai väännellä oman tovin. Ipcu releen piirros merkit on niin venäläisittäin etten ihmettele, että on väärin kytkettyjä vaikka kuinka.

Remucilla tuli ohjaus ja kikkailin toiseen remucin lähtöön vaihtoreleen minkä avulla saan päättää puhaltaako sisälle ilmaa vai ei.

Onko muilla eeperiltä tilanneille tullut kaikki tai edes lähes kaikki hilut mitä asennukseen tarvii? Mulla ei ollut kyllä auton merkkikohtaisia palikoita muita kuin IPCU rele. Ei ollut vesiletkun mutkia eikä supistus holkkeja.

Muuten sen tonne sain veivattua, mutta pitää jostain katella pakoputken läpivientikumi, kun ei sitäkään tullut ja meinaa sulattaa muoveja.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Miten muilla pohisee BENSA eberi? Mulla käynti aaltoilee aika paljon. Ilmaa näkyy PA putkessa, mutta ilmeisesti PA pumppu "hakkaa" ilmaa linjaan. Mitään vuotoja ei näy. Tossa toisessa autossa diesel eberi pohisee ihan tasaseen.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400