vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vikakoodien luku ja obd palikat

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Komppaan tässä kyllä JaVaa täysin. Unohda mokkulat ja hanki tuo VAG106. Minulla on sama kaapeli ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Eikö tuo vcds oo maksullinen ohjelma?!

Onhan se. Ei parasta saa ilmaiseksi...  ;)

Tosin suosittelen katsomaan dealextremen tarjonnan niiden piuhojen osalta, jos on läppäri olemassa, jossa käyttää sitä VCDS:ää. DX:n huomattavan edullisten piuhojen mukana tulee yleensä sellainen nettialennusversio tuosta VCDS:stä, joten ei tarvitse sitä 300 dollaria siitä ohjelmasta maksaa. Tosin noita piraattikaapeleita käyttäessä ei saa missään nimessä päästää VCDS:ää päivittämään itseään, tai se flashaa kaapelin käyttökelvottomaksi.

Taitaa löytyä noista alennusversioista kuitenkin kaikki tarvittavat ominaisuudet koodausta myöden? Onkohan noi piuhat alaspäin yhteensopivia samoin kuin softa? Arvelin, että menis sama netissä olematon läppäri skodaan ja seattiin -99 vuodelta.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ainakin tuosta VAG106:sta löytyy ja tietääkseni se ei toimi Seatin kanssa. Ymmärtääkseni tarvitset VAG KKL tai vastaavan kaapelin. Jaripetteri varmaan osaa tähän vastata parhaiten. ;)
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kyllä tuo minun vastaava kaapeli toimii vanhempienkin autojen kanssa. Testattu esim -98 A3 Audi:n kanssa. Kunhan autosta vaan löytyy OBDII-portti, niin toimii. Noissa vanhemmissa autoissa toiminnot vaan rajoittuvat vikakoodien lukuun ja antureiden antamien arvojen näyttämiseen ja logittamiseen. Mitään optioita ei pääse säätämään, mutta eipä niitä niissä olekaan mitään mitä säätää.  :)


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Seattiin mulla piuha jo onkin ja vag com. Nyt skodaan havittelen vcds.ää ja ei varmaan voi olla samalla läppärillä asennettuna ton toisen piuhan ajureiden ja softan kanssa yhtäaikaa? Semmoisesta edullisemmasta kaapelista on kyse ja vastaavan ocuunkin meinasin.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ok. Sitten varmaan tein jotain väärin kun en muistaakseni saanut sillä yhteyttä Leoniin. Onneksi on tuo KKL, joka toimii.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Seattiin mulla piuha jo onkin ja vag com. Nyt skodaan havittelen vcds.ää ja ei varmaan voi olla samalla läppärillä asennettuna ton toisen piuhan ajureiden ja softan kanssa yhtäaikaa? Semmoisesta edullisemmasta kaapelista on kyse ja vastaavan ocuunkin meinasin.

Periaatteessa mikään ei estä niitä piuhoja asentamasta samalle koneelle. Niillä on kuitenkin ihan eri piirit ja laitetunnisteet, joten ei pitäisi siitä mennä sekaisin. Vag-Com ja VCDS voivat olla yhtäaikaa samalla koneella. Itse asiassa minulla on useampikin eri versio VCDS:stä samalla koneella, eikä ole mitään ongelmia.


Poissa hb81

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 103
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Miksi useampi kun yksikin riittää?  ;)

Noita nyt tuli useampi eri versio tuon piuhan mukana ja onnistuin päästämään koneen nettiin vahingossa, joka mahdollisti VCDS:n päivityksen automatic, joka taas johti siihen että tuo piraattipiuha flash:aantui tyhjäksi. Tuon jälkeen vietin kolme iltaa mukavasti koneen ääressä googlettaen ja yritys-erehdys taktiikalla yritin saada piuhaa taas toimimaan. Siinä samalla asentelin epätoivoissani kaikki ne mukana tulleet versiot koneelle... Sain kuitenkin piuhan taas toimimaan lopulta enkä jaksanut poistaa niitä muita versioita tuolta koneelta, kun eivät näytä mitenkään aiheuttavan ongelmia.

Totta kuitenkin on että yhdelläkin pärjää.  :)


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Seattiin mulla piuha jo onkin ja vag com. Nyt skodaan havittelen vcds.ää ja ei varmaan voi olla samalla läppärillä asennettuna ton toisen piuhan ajureiden ja softan kanssa yhtäaikaa? Semmoisesta edullisemmasta kaapelista on kyse ja vastaavan ocuunkin meinasin.

Periaatteessa mikään ei estä niitä piuhoja asentamasta samalle koneelle. Niillä on kuitenkin ihan eri piirit ja laitetunnisteet, joten ei pitäisi siitä mennä sekaisin. Vag-Com ja VCDS voivat olla yhtäaikaa samalla koneella. Itse asiassa minulla on useampikin eri versio VCDS:stä samalla koneella, eikä ole mitään ongelmia.
Olispa hyvä, jos vois olla kumpikin softa. Tolla vanhalla vag comilla pääsee säätämään esim. ruiskuennakon tosta TDI.stä. Uudemman sit tarviis ocun koodailuun ja noilla kummallakaan ohjelmalla ei taida onnistua kummankin auton säädöt.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400