vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Apua tarvitaan! 012600 - Intake Manifold Runner Control.

Poissa igbial

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Moi,

osaisiko kukaan auttaa?

Auto: Skoda Octavia II Rs 2.0 TDI vm: 2008 ajettu 164700km. Dpf ja EGR poistettu käytöstä ja samalla ohjelmalla piristetty. Suuttimet on tarkastettu ja vaihdettu maahantuojan piikkiin.

Saan seuraavaa vikakoodia:

Engine fault workshop ja hehku. VCDS:

2 Faults Found:
012600 - Intake Manifold Runner Control
               P3138 - 006 - Regulation Deviation - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 39
                    Mileage: 164619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 09:49:21

             Freeze Frame:
                    RPM: 928 /min
                    Torque: 72.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Mass Air / Rev.: 479.6 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 485.1 mg/str
                    Lambda: -6.3 %
                    Text: Kein Messwert verfuegbar

012600 - Intake Manifold Runner Control
               P3138 - 006 - Regulation Deviation - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 164623 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 09:59:53

             Freeze Frame:
                    RPM: 1856 /min
                    Torque: 72.0 Nm
                    Speed: 27.0 km/h
                    Mass Air / Rev.: 648.6 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 659.5 mg/str
                    Lambda: -40.6 %
                    Text: Kein Messwert verfuegbar

Readiness: N/A

Osaako kukaan sanoa liittyykö samaan asiaan kun seuraavassa audin jutussa?:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=99781

Ja jos kyllä niin löytyykö Oulun lähistöltä foorumilaista kuka joutaisi korvausta vastaan tehdä audifoorumin temput.

Kiitos etukäteen vastanneille!



Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Eri koodeja siellä näytti olevan. Imusarjan läpistähän se näyttää kertovan. Ross-Tech antaa muutaman vinkin missä vika voisi olla. Oletko tehnyt tuon sopeutuksen?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tuohon ei kyllä välttämättä pelkkä sopeutus auta, kun kyseessä ei ole Basic settings asetuksista kertova vikakoodi. Voihan sitä kokeilla, mutta luulen että tuo läppiä säätävä moottori on tulossa tai tullut käyttöikänsä loppuun. Halvin ja paras vaihtoehto on kyllä suorittaa ensin tuo adaptaatio ja sitten vasta siirtyä kalliimpiin korjausvaihtoehtoihin.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jep, ei välttämättä auta, mutta siitä on hyvä lähteä. Veikkaan myös, että tuo ohjainlaite vetää viimeisiä.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Tietääkseni siellä ei ole kuin yksi "imusarjan" läppä (ns. sammutusläppä), siinä egr:n alapuolella.  ;). Edullisesti germaaniasta ja helppo vaihtaa...  8)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tietääkseni siellä ei ole kuin yksi "imusarjan" läppä (ns. sammutusläppä), siinä egr:n alapuolella.  ;). Edullisesti germaaniasta ja helppo vaihtaa...  8)

Totta, tässä vielä havainnollistava kuva ja kuvaus osista.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ehkä ymmärsin väärin tai sitten olen väärässä, mutta sain sellaisen kuvan, että kyseessä on nuo imusarjassa olevat läpät. En tiedä miten TDI koneissa on, mutta ainakin TFSI;ssä on jokaisessa imukanavassa ns. läppä (eli yhteensä neljä läppää), joita tuo ohjainlaite ohjaa.

Edit. Eri asioista kyse ja minulle pienoinen väärinkäsitys. Tämä on se ns. kaasuläppä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2014, 08:58:19 ap kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa DjTrinity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 21
    • Profiili
Itse vaihdatin tuon imusarjan läppäohjainyksikön samasta vikakoodista johtuen.
Antoi aluksi vikakoodia harvakseltaan ja lopulta parin sadan kilsan välein. Sopeutuksesta ei ollut mitään apua.
Vaihdon jälkeen ei ole vielä tullut koodia takaisin.

Muilta palstoilta luettuani vaikuttaa olevan yleinen tyyppivika tämän ikäluokan konserni autoissa.
Näin siis itselläni -06 TFSI:ssä.
- Skoda Superb PHEV -20

Ex. quattro A4 avant S-Tronic 2.0T -11
Ex. Octavia RS HB -06
VCDS@Nummela (HEX-V2) (Satunnaisesti Joensuu, viikoittain PK-se)