vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

N75 jumittaa?

Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Joo elikkäs omaan Octaviaan turbo tuli vaihdatettua hiljattain, mutta pientä kiukuttelua auto harrastaa edelleen ja perse ei kestä enään korjaamolla autoa seisottaa joten täytyy itse jatkaa. Elikkäs oireet: kun auton starttaa kylmänä niin turbo ei lähde mukaan. Ahdot jää 0.4bar, elikkäs siihen "vika" moodiin. Aivan sama kuinka kauan autolla ajaa niin tilanne ei muuksi muutu paitsi jos käyttää virrat poissa niin auto pelaa normaalisti. Aivan sama käynnistääkö heti kylmiltään uudestaan vaiko koneen lämmettyä niin rupeaa toimimaan. Ja auto toimii myöskin, jos esim auto seisoo kauppareissun ajan silleen, että kone ei ehdi jäähtyä niin normaalisti kun sen käynnistää. Ainoastaan pitemmät seisotukset jolloinka kone jäähtyy niin tekee tuon ongelman. Kaiken järjen mukaan joku sähkövika kyseessä. Uusi N75 tulossa slamitilta kun kerkeää, mutta voiko tässä jotain muutakin välissä kokeilla? Letkut pitäisi N75 olla oikein, mitä koittanut netistä kaivella. Elikkäs se pisin putkiliitos suoraan siihen imusarjan kurttukumiputkeen, keskimmäinen menee siihen putkeen mistä lähtee paksu letku myös bypassille ja ylin lyhyempi liitin menee jonnekkin turbolle koneen taakse/alle johonka en näe.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2013, 04:40:52 ip kirjoittanut Kiwi »
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Jonkin aikaa tässä jo ongelman kanssa painittu ja N75:kin välissä vaihdettu, mutta apuja tuosta ei ollut. Elikkä auto menee edelleen vikatilaan kylmäkäynnistettäessä, joskaan ei aivan joka kerta. Vikakooditkin päästy lukemaan ja seuraavaa löytyi:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)         P1297 - 35-00 - Readiness: 0000 0000

Onko mitään ns. varmaa mestaa mistä lähetä penkomaan vai täytyykö taas koko romu pistää atomeiksi?
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tämä topic on jo varmaan tuttu? Ehkä helpoin ja halvin keino aloittaa vian paikallistamista on käydä noita alipaineletkuja järjestäen läpi ja etsiä vuotokohtia. Niistä näyttäisi suurin osa tuon kaltaisista vioista johtuvan.