vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uuden OCU RS III vikoja...?

Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Saihan sitä omalla ajella ~1500km ennen ensimmäistä valoshow:ta. Samat oireet, eli 4 vikavaloa. Valot häipyivät hetken ajon jälkeen, mutta front assist, ACC ja start / stop ei toiminut. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen lähtivät toimimaan.


Poissa Elmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Omassani nyt n. 1400km alla ja ensimmäinen takuuhuolto suoritettu. Lampunpesimet jäivät ulos ja ne oli huollossa asetettu uudelleen paikoilleen jolla ongelma ratkesi. Myös 1500-3000rpm välillä kiihdytettäessä tuli kova resonanssi ääni, sport asennolla vielä pahempana. Olivat tutkineet sitä kuutisen tuntia ja ajaneet koeajoja(sen näki myös bensamittarista) jotta aiheuttaja löytyi. Äänigeneraattorin kaiutin oli ottanut johonkin peltiin kiinni ja sinne oli laitettu jonkinlaista massaa väliin. Nyt ei ole enää resonointia kuulunut.

Yhtenä aamuna tässä kun käynnistin auton paloi keltainen kolmio kojetaulussa ja front light beamia herjasi. Auton sammutus ja käynnistys korjasi asian. Taitaa olla Windows käyttöjärjestelmänä kun buutti kaiken muutti. :D

Huollossa eivät olleet kuulleetkaan tästä lampunpesimien ongelmasta.
Myyjälle kun mainitsin resonoinnista niin hän sanoi että olisi kuullut heidän esittely RS:ssä vähän samanlaista ääntä.
Octavia III RS Combi 2.0 TSI vm. -14


Poissa laapla

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
1200 km - lampun pesin fiksattu ja nyt rattivaihteet ohittaa automaatin? Mystistä...


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Eikös dsg:llä ole normaalia että niillä ratin läpysköillä voi aina vaihtaa olipa sitte normilla, sportilla tai manuaalilla se vaihteenvalitsin. Ainakin joskus koeajamassani dsg:llä varustetussa räsässä pystyi.
Bad company corrupts


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Eikös dsg:llä ole normaalia että niillä ratin läpysköillä voi aina vaihtaa olipa sitte normilla, sportilla tai manuaalilla se vaihteenvalitsin. Ainakin joskus koeajamassani dsg:llä varustetussa räsässä pystyi.
Ainakin RS Fabiassa voi ohittaa automaatin läpsyköistä, oli sitten keppi S taikka D moodilla. Elikä normaalia tuo.
VRS


Poissa Elmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Tänään sitten alkoi tuo valoshow... ACC ja ESC error, ilmanpaineen merkkivalo paloi myös kojetaulussa. Peruutusvaihteella ei lähtenyt tutka päälle, ulvoi vain.
Siitä sitten suoraan MetroAutolle ja auto käynnissä siihen asti kunnes saivat luettua vikakoodit.
Etulampusta oli tullut koodia ja akun varaustasosta, näiden muiden lisäksi.

Veikkasivat että akun varaustaso laskenut alle 11.7V jonka jälkeen alkavat nämä virheet.
Xeoneissa on kuulemma ollut vikaa ja lampun vaihtamalla vika korjautuu.
Octavia III RS Combi 2.0 TSI vm. -14


Poissa darthjysky

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Tänää oli auto start&stop virheiden takia taas huollossa. Olivat saaneet tehtaalta uusia ohjeita ja näiden mukaisesti löysivät mahdollisen vian akun sopeutuksesta.

Toivotaan että nyt on saatu homma kuntoon.


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
1200 km - lampun pesin fiksattu ja nyt rattivaihteet ohittaa automaatin? Mystistä...

Pidäpä isommalle vaihtavaa läpyskää hetken painettuna, niin menee takaisin automaatille.
TAI vaihda isommalle ja aja hetken aikaa, niin palautuu.
TAI käytä vaihdekeppiä oikealla (manuaalilla) ja sitten takaisin, niin taas palautuu.
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa admiral

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Alla tammikuussa toimitettu RS RDI ja kilometrejä Euroopassa käynnin jäljiltä jo 4700km.
Hyvin pelaa kovassakin ajossa mutta Lasinpesimen luukku näyttää olevan kaikissa "ominaisuus".
Itsellä etujarrut alkoivat rahista ja pajalla käynnin jälkeen selvisi, että jarrulevyn ja pellin välinen tila on ahdas jonne
kertyy likaa ja aiheuttaa rahinaa. Molemmilla puolilla sama juttu. Puhdistettiin ja taas toimii.
Saapa nähdä miten tämän kanssa jatkossa..


Poissa Harryhopea

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Mulla uusi RS käynyt pajalla kaksi kertaa ja apua ei ollut, maahantuoja saamaton asiassa,kysellään tehtaalta ohjeita.
Nyt tosin viimeinen tieto. ohjauspylvään johtosarja tilattu,saa nähdä onko apua...


Poissa Elmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Nyt oman kanssa vietetty kaksi päivää pajalla varoitusvalojen ongelmaa tutkien. Nyt myös viimeisin tieto että johtosarja tilattu, tulee parin viikon päästä.
Octavia III RS Combi 2.0 TSI vm. -14


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Kävin omaani näyttämässä huollossa ja lukivat vikakoodit. Epäilivät viallista ABS-boksia, mutta laittoivat tehtaalle kyselyä mitä tehdään.
Ihan sama valoshow siis kyseessä. Huoltoheppu kertoi jännitteen olleen 11,5V hujakoilla virhevalojen syttyessä.


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Pientä päivitystä valoshowhun... minulla ei myöskään se ABS/ESC -palikan vaihto auttanut. Tässä mennä päivinä sain kuulla, että taas on jotain uusia varaosia tilauksessa (jotain ohjaus.... juttuja, meni osalista ohi korvien), tulevat parin viikon päästä, nyt kuulemma vikojen poistumisen suhteen usko on kova. Sen verran otin itseäni niskasta, tein kirjallisen reklamaation kaikesta tästä huoltoleikittelystä (kuluttajaneuvojan kera), nimittäin jos kyse olisi ollut esim. tietokoneesta tabletista etc., niin olisi saanut heti uuden tilalle. Vaadin siksi tulevan huollon puitteissa 'tupla tai kuitti', joko viat häipyvät tai auto menee uusiksi (viimeisenä vaihtoehtona kaupan purku), katsotaan miten käy, toivon tietenkin että viat häipyvät ja jatkan nykyisellä autolla ajelua, mutta jos ei, sitten uusi samanlainen tilalle ja lähettäköön myyjä nykyisen vaikka Tsekkeihin sinne tehtaalle tutkittavaksi, ei tästä muuten tule loppua, jos ei ota ja itse lopeta. Leikit on nyt leikitty, piste.

Onneksi oli täällä forumilla jotain mukavaakin luettavaa, nimittäin se päristimen resonointi selvisi sen kaiuttimen asennusviaksi tai joksikin sellaiseksi, pitääpä heti ottaa puheeksi nyt tulevan huollon yhteydessä, että korjaavat sen kuntoon, minulla resonoi myöskin äänet jossain vänkärin puolen etuosassa.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Onneksi oli täällä forumilla jotain mukavaakin luettavaa, nimittäin se päristimen resonointi selvisi sen kaiuttimen asennusviaksi tai joksikin sellaiseksi, pitääpä heti ottaa puheeksi nyt tulevan huollon yhteydessä, että korjaavat sen kuntoon, minulla resonoi myöskin äänet jossain vänkärin puolen etuosassa.

Onko tuo äänigeneraattori ihan vakio-RS:ssä, vai tuleeko se vasta sen RS Moden myötä? Olen nimittäin itsekin ihmetelly mistä omassa autossa resonointiääni tulee...


Poissa TTE

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 92
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Onneksi oli täällä forumilla jotain mukavaakin luettavaa, nimittäin se päristimen resonointi selvisi sen kaiuttimen asennusviaksi tai joksikin sellaiseksi, pitääpä heti ottaa puheeksi nyt tulevan huollon yhteydessä, että korjaavat sen kuntoon, minulla resonoi myöskin äänet jossain vänkärin puolen etuosassa.

Onko tuo äänigeneraattori ihan vakio-RS:ssä, vai tuleeko se vasta sen RS Moden myötä? Olen nimittäin itsekin ihmetelly mistä omassa autossa resonointiääni tulee...

Ei ole vakiona!