Jukka, tässä vinkki sinulle ja muille, sen verran tätä kädenvääntöä jo tehty akselilla ostaja-diileri-maahantuoja-valmistaja, niin voin jopa neuvoa teitä, sillä kysymys miksi kaikkien rämmittävä sama suo kuin minun. Huoltoon mennessäsi sano suoraan porukoille siellä, että kyselevät tulevia korjausideoita Helkama-Auton Vili Nyforsilta ja Petri Gesterbergiltä, koska nyt maahantuojalla on tietoa (aiemmin EI KUULEMMA OLLUT) ja olisi hyvä, että kaikki tieto päätyisivät heidän korviin keskitetysti, niin tajuavat ko. vikoja löytyvän aika monesta uudesta Räsästä, eikä kuten minun tapauksessani, on hoettu olleen kuulemma ensimmäinen lajiaan (se on vale) tai sitten maahantuojalla ei oikein hommat hanskassa.
Ainut mikä tässä kaikessa on **tuttanut, niin myyjä hokee koko ajan korjaavansa auton ilman mitään vakuutta siitä milloin saavat viat korjatuiksi (nyt jo 3kk kestänyt tämä puuhastelu), minä en ostajana ole saanut mitään kipukorvausta kaikesta tästä yksipuolisesta pallottelusta, on kyllä eka ja vika auto, minkä ostin Met**-Autosta, vaikkei auton viat olekaan suoranaisesti heidän vikansa, sen myönnän. Eipä asiakas voi jatkossa muuta tehdä kuin boikotoida nykyistä diileriä ja vaihtaa diileriä, jopa siirtyä muihin merkkeihin.
Kuluttajasuojalain kannalta vaikuttaa siltä, ettei autokaupoissa ole pennin vertaa kuluttajasuojaa, myös se nostattaa **tutuksen väreilyjä, ostajaa viedään kuin pässiä narussa, vaikka asia pitäisi olla toisinpäin (korjausten kuulemma pitäisi tuottaa tulosta jo 2-3vkon kuluttua ensimmäisestä reklamaatiosta), sillä ostajan rahathan tässä on kyseessä. Siksi olen tosi pettynyt Skeidojen Suomen maahantuojaan sekä diileriin.