vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uuden OCU RS III vikoja...?

Poissa cyberias

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Moi, pitääpä kirjoitella omista kokemuksista nyt, kun on noin 10t ajoa mittarissa.

Tehdasasennetun peräkoukun sähköjen kanssa on jotain häikkää, vilkut toimivat aivan satunnaisesti. Tai on siinä jotain säännönmukaisuutta; kun jarruttaa, niin silloin vilkut pelaavat. Täytyy jatkaa tämän osalta selvittelyä.

Sitten yksi toinen juttu, joka on harmittanut jo pitkään. Ajettaessa epätasaisella alustalla, esim soratiellä tai teräviin asfalttikuoppiin, kuuluu kojetaulun tienoilta inhottavaa natinaa. Omissa tutkimuksissa syy sitten selvisi; natina kuuluu taustapeilin johtokourun ja sisäkattopaneelin liitoskohdasta. Siksi sijaintia oli vaikea hahmottaa, kohta vaihteli riippuen siitä, kuunteliko natinaa kuskin vai hanttimiehen paikalta.

Muutoin ei ongelmia, kun kovaa ajoa vaan  :)


Poissa darthjysky

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
No nyt on vaihettu ohjausvaihdekkin. Eivät siis ole vieläkään keksineet mitään uutta tuohon.
Eiköhä nuo herjat palaa viimeistää syksyllä ku alkaa tarkenemaa paremmi.


Poissa Jamo42

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Moi,

Mulla on 30tkm ajettu Octavia RS 2.0 TSI manuaali, rek 11/13. Viimeisimpänä teemana on nyt ollut ohitusta tehdessä syttyvä acc ja front assist no sensor view - viesti. Eli vakkari on pois pelistä 10min aina ohituksen jälkeen kun etäisyysanturi menee sekaisin. Onko muilla ollut samankaltaista? Palautuu tosiaan joko käynnistettäessä uudelleen tai 10-15min kukuttua.


Poissa darthjysky

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Ei oo tuota käyny ku kerra viime talvena. Sillonki syystä, sensori oikeesti oli lumen ja jään peitossa.
Liekköhän osaisivat korjata tuota vikaa :)


Poissa Harryhopea

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Toukokuun jälkeen odotellut tehtaalta errorvikoihin korjausta, ei ole kuulunut. Nyt sitten kaksi kertaa ajon aikana tullut EPC error,ACC ja ilmoitus että max.4000 rpm...kuittaantuu kun seuraavan kerran käynnistyy.
Sitten vielä kesken ajon herjasi öljynpaine matala,sammuta moottori, se kuittaantu sitten komen sekunnin kuluttua...
Mitähän seuraavaksi!


Poissa EvilRed

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Mulla 25000km ajettu diesel RS III rekisteröity 8/2013 (2014 malli). Lueskelin noita teidän painimisia vikailmoitusten yms. kanssa. Itselläni ei ole ollut MITÄÄN vikoja poislukien tuo lampun pesurien jumiutuminen. Pientä huolta tosin aiheuttaa peilien lievä ininä ja nykiminen sisään kääntyessään. Muuten ollu oikeen soiva peli. Mutta mulle ennen tuntematon ominaisuus on joskus askarruttanut (on siis todennäköisesti omaa tietämättömyyttä). Kun tulen esim. kotipihaan ja sammutan auton, niin flekti jää huutamaan useaksi minuutiksi. Sillä ei ole mitään väliä olenko ajanut pitkää ajoa, tai ruuhkassa, tai vaan lähikaupassa käyty. Samoin ilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä. Kovillakin helteillä, kovan ajon jälkeen ei puhalla mutta taas sitten esim pakkasella saattaa jäädä huutamaan. Osaako joku kertoa onko tämä ominaisuus vai häiriö? Flektin "huutaessa" ilmenee myös lievää palaneen hajua (kumin tai jarrujen tai jonkun muun....)


Poissa jupe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Moi.Tuo flektin päälle jäänti ilmoittaa et poltto käynnissä,siis partikkelisuodattimes.Siitä myös johtuu haju.


Poissa EvilRed

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Kiitoksia. Tällaista jotain huhua olin kuullutkin että putsailee itseään, mutta kun ei ollut varmuutta.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Talvi tekee tuloaan ja käynnistettäessä taas samat vanhat vikavalot tauluun. Saa nähdä mitä ne keksivät tuolle tällä kertaa...


Poissa suntsi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
rs 2013 tsi 21000km mittaristo pyytää oljynvaihto. ajotiotokone huoltoon 9000km, kokemuksia. muuten ok ei vie öljyä .-


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Talvi tekee tuloaan ja käynnistettäessä taas samat vanhat vikavalot tauluun. Saa nähdä mitä ne keksivät tuolle tällä kertaa...

Lopputulema huollosta oli maahantuojalta saatu tieto, että tämä onkin ohjelmistovika ja päivitys tulee sitten ehkä joskus, jos huvittaa semmoinen tehdä...


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Ihmeelliseltä kuullostaa tuo että olisi ohjelmistovika. Itsellä noin vuosi sitten valmistettu Ocu joka rekisteröity tammikuussa, eikä mitään vikaa ole ollut. En usko että softassa olisi paljoakaan eroa sun ja mun auton välillä. Luulen että joku piuhavika ennemmin... Outoa tuossa on että ei kesällä ole ongelmia, näin ainakin olen ymmärtänyt...
Bad company corrupts


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Ihmeelliseltä kuullostaa tuo että olisi ohjelmistovika. Itsellä noin vuosi sitten valmistettu Ocu joka rekisteröity tammikuussa, eikä mitään vikaa ole ollut. En usko että softassa olisi paljoakaan eroa sun ja mun auton välillä. Luulen että joku piuhavika ennemmin... Outoa tuossa on että ei kesällä ole ongelmia, näin ainakin olen ymmärtänyt...

Juu, kaikkea muuta kuin ohjelmistovika. Luultavammin juurikin kosketushäiriö / piuhavika, jos tuo olisi ohjelmistovika, niin luulisi kyseisen ongelman olevan jokaisessa autossa. Onhan tämäkin yksi tapa tehdä asiakaspalvelua. Viidettä skodaa ei enää putkeen tule :)


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Nyt se sitten omalle kohdalle sattui vikavaloshow... :o
Ajelin töistä kotiin ja kävin perheen poimimassa kyytiin. Käynnistettäessä bling bling bling ja jo aikaisemmin luetellut vikailmoitukset napsahteli näyttöön...
Katsotaan tuleeko tästä nyt tapa... Ehkäpä on viimeinen skoda tässä taloudessa... :(
Bad company corrupts


Poissa TTE

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 92
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
... Ehkäpä on viimeinen skoda tässä taloudessa... :(

Ensimmäinen vika ja tuommoisia ja puhelet :P