vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uuden OCU RS III vikoja...?

Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Noo... Ehkä turhan kärjistetysti tuli kirjoitettua... ::)
Voin lisätä myös vikalistaan epäilyksen ns. mutteriohjauksesta, eli muljahteleva tuntuma kun käännän rattia keskeltä kumpaan suuntaan tahansa.
Edellisessä mk.2 räsässä vaihdettiin vastaavasta syystä ohjausvaihde... :-\
Bad company corrupts


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Nyt se sitten omalle kohdalle sattui vikavaloshow... :o
Ajelin töistä kotiin ja kävin perheen poimimassa kyytiin. Käynnistettäessä bling bling bling ja jo aikaisemmin luetellut vikailmoitukset napsahteli näyttöön...
Katsotaan tuleeko tästä nyt tapa... Ehkäpä on viimeinen skoda tässä taloudessa... :(

Niinpä niin.. Tiistaina puhuin automyyjän kanssa tuosta mun omasta pirssistä ja nyt kuulemma tehtaalla on ratkaisu tähän ongelmaan ja korjaukset tulevat 2-3 viikon päästä. Maahantuojan mukaan kuulemma tämä kyseinen valoshow-ongelma on ainoastaan ensimmäisessä erässä tulleissa autoissa ja näitäkin on kuulemma vain 3kpl...

EDIT: Tätäkin keskustelua jos lukee, niin tuota valoshow:ta tuntuu olevan ~10 eri henkilöllä ja mitenhän muilla palstoilla on.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2014, 11:50:39 ip kirjoittanut Jukka »


Poissa Harryhopea

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Eilen mulle asennettu uusi ohjelmisto, sekin kuulemma jouduttiin manuaalisesti syöttämään...
No eipä haittaa vaikkei apua olisikaan,uusi RS tulossa, takuuseen menee uusi.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Eli saat uuden RS takuuna? Hieno juttu. Helkamalta mielestäni yllättävänkin suoraselkäistä toimintaa... Jouduitko paljonkin vääntämään että sait takuuseen?
Bad company corrupts


Poissa Harryhopea

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Kyllähän asiasta on väännetty oman myyntiliikkeen kanssa vuoden, ja nyt syksyllä kun vein asian kuluttajariitalautakuntaan, niin alkoivat pyörät pyörimään.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Eilen mulle asennettu uusi ohjelmisto, sekin kuulemma jouduttiin manuaalisesti syöttämään...
No eipä haittaa vaikkei apua olisikaan,uusi RS tulossa, takuuseen menee uusi.

Mulle asennettiin viime viikolla kanssa tämä uusi ohjelmisto.

Mielenkiintoista tietää, että saat uuden RS:n tilalle...


Poissa misha

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
7.1. asennettiin mun autoon uusi softa jonka pitäisi lopettaa "valoshow-errorit". Ei ole ainakaan kolmeen päivään valot syttyneet, koputellaan puuta.


Poissa anttila

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Älä pelottele!!! TDI DSG RS tulossa keväällä!!!!  :o :o :o :o


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Kyllähän asiasta on väännetty oman myyntiliikkeen kanssa vuoden, ja nyt syksyllä kun vein asian kuluttajariitalautakuntaan, niin alkoivat pyörät pyörimään.

Sillälailla, itse mietin samaa ja olinkin yhteydessä ko. laitokseen kun asiaa vatvottiin isosti myyjän ja maahantuojan kanssa, mutten alkanut riitauttamaan, koska ei ollut aiempaa ennakkotapausta vastaavasta, joten ajattelin olevani aika heikoilla, toista olisi ollut jonkinlainen joukkokanne kaikkien ongelmasta kärsivien kanssa. Täytyy myöntää, että sulla on bolsseja enemmän kuin mulla, joten siitä sulle iso hatunnosto. Mulle asennettiin se maaginen uusi softa kuukausia sitten, jonka jälkeen blingit häipyneet, siihen kait selkeä syy, jos kyseinen koodi jotenkin tehtiin toimimattomaksi tms..

Sinänsä mielenkiintoista, olen ymmärtänyt, ettei tämä maaginen koodi olekaan silti uusissa autoissa asennettuna, vaan hihnalta tulee edelleen näitä blingbling vikaisia, joten korjaussofta on sitten kait jonkinlainen hätävara ja asennellaan vain tarvittaessa jälkeenpäin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2015, 12:01:18 ip kirjoittanut teejiipee »


Poissa TTE

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 92
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Onko muut joutuneet lisäileen jäähdytinnestettä? Kerran lisäsin kun oli alarajalla ja taas näyttää olevan hiukan vajonnut..


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Onko muut joutuneet lisäileen jäähdytinnestettä? Kerran lisäsin kun oli alarajalla ja taas näyttää olevan hiukan vajonnut..

Lisäsivät ensimmäisessä huollossa jäähdytinnestettä. Edellinen 1.8TSI Liftback pimputteli kanssa jäähdytinnesteestä.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Sinänsä mielenkiintoista, olen ymmärtänyt, ettei tämä maaginen koodi olekaan silti uusissa autoissa asennettuna, vaan hihnalta tulee edelleen näitä blingbling vikaisia, joten korjaussofta on sitten kait jonkinlainen hätävara ja asennellaan vain tarvittaessa jälkeenpäin.

Näitä autojahan oli maahantuojan mukaan 3 kappaletta missä ko. ongelmia on ollut ;)
Täältä palstalta voi samantien nimetä 10...


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Joo, kovin on laskutaidotonta väkeä tai sitten ovat vain haluttomia myöntämään vikojen yleisyyden ja sen, ettei niitä saada korjattua oikeasti, vaan todnäk korjaussoftallakin vain tehdään kyseiset vikakoodit lähes toimimattomiksi tms. Nimittäin naapuripalstalla näitä vastaavia on jo kyselyllä kerätty 22kpl ja yksi jopa länsinaapurissa ostetussa uudessa Octavia Scoutissa, joten blingbling viat vain leviää kuin kausiflunssa.

Toivottavasti Harryhopean käsittely menee nopeasti läpi ja positiivisissa merkeissä, ja takuun myötä uusi auto. Ironista sinänsä, aika todnäk että myös siinä uudessa autossa nämä samat blingbling viat.   ???
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2015, 09:18:02 ap kirjoittanut teejiipee »


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
... nyt syksyllä kun vein asian kuluttajariitalautakuntaan, niin alkoivat pyörät pyörimään.

Kerrotko hieman tarkemmin, mitä tuo pyörän pyöriminen tarkoittaa, alkoivatko tyrkyttämään sitä korjaussoftaa vai hieromaan vaihtoa siihen uuteen autoon? Nimittäin, jos saat sen uuden auton, maksan sinulle heti jotain bonusta käteisellä siitä hyvästä ja pistän itsekin ko. pyörän pyörimään, vaikka korjaussofta ehdittiinkin jo asentaa.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
No eipä haittaa vaikkei apua olisikaan,uusi RS tulossa, takuuseen menee uusi.

Kerrotko hieman tarkemmin, mitä tuo pyörän pyöriminen tarkoittaa, alkoivatko tyrkyttämään sitä korjaussoftaa vai hieromaan vaihtoa siihen uuteen autoon? Nimittäin, jos saat sen uuden auton, maksan sinulle heti jotain bonusta käteisellä siitä hyvästä ja pistän itsekin ko. pyörän pyörimään, vaikka korjaussofta ehdittiinkin jo asentaa.

Tuossahan 16.joulukuuta olevassa viestissä Harryhopea sanoo uuden auton olevan jo tulossa :)