vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uuden OCU RS III vikoja...?

Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Jepjep, niinpä oli, pitänee kait kohta hankkia lukulasit  :thup:


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Kyllähän asiasta on väännetty oman myyntiliikkeen kanssa vuoden, ja nyt syksyllä kun vein asian kuluttajariitalautakuntaan, niin alkoivat pyörät pyörimään.

Onko mahdollista osallistua tuohon samaan asiakäsittelyyn sinun lisäksesi yhtenä asianosallisena (jossa vaadit kaiketi uutta autoa vai mitä)? Soitin tuossa äsken nimittäin kuluttajaneuvontaan, niin ei heillä ole tiedossa ainakaan vielä mitään jo ratkaistua tapausta ja keskeneräisiä tapauksia eivät kuulemma tiedä mitä menossa maanlaajuisesti. Nuo ratkaistut tapaukset ovat sitten julkisia, joten niitä löytyy netistä ihan hakemalla.


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
No eipä haittaa vaikkei apua olisikaan,uusi RS tulossa, takuuseen menee uusi.

Harryhopea, onko tuota uutta Räsää jo näkyillyt?


Poissa Harryhopea

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Uusi RS ollut jo tammikuun 12 päivästä asti, ja viaton auto tällä kertaa...


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
No onneksi olkoon, jos sait valoshow väännön päätteeksi uuden räsän. Sinänsä mielenkiintoista, jos maahantuoja tekee muiden softapäivitysten ohessa myös tällaisia ratkaisuja. Oliko vanhan räsäsesi ongelma vain valoshow vai jotain muutakin ja siksi uusi pirssi?


Poissa Harryhopea

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Lueppa yksityisviestejäsi,olen pari lähettänyt.


Poissa teejiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Jep, kiitti vinkistä...  :o jääneet täysin huomiotta.  :-[ :-[


Poissa karima

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
 Nyt uudella räsä bensa dsg:llä ajettu n. 3000km ja pettymyksen tunne vain vahvistuu. Kaikki hienoudet pitää joka pysähdyksen jälkeen erikseen irtikytkeä, muutoin ajamisesta tulee hankalaa. Edellisessä vastaavassa ei ollut liioin hienouksia, muttei vikojakaan.
Peilien kääntyminen ja sähköinen takaluukku ovat huonoja vitsejä, esimerkkinä vain monista.
Eniten risoo se, että kuvittelin tilausvaiheessa myyjän puheesta, että dsg:n vaihtovälejä / kierroslukualuetta voi itse säätää. Se ei liikkeen mukaan kuitenkaan ole mahdollista muutoin, kuin käyttämällä manuaalitoimintoja. Tämä päästökikkailun takia tehty mahdollisimman alhaisen kierrosluvun käyttö tekee ajosta hitaammilla nopeuksilla kiusallista. Kone pyrkii pitämään kierrokset 1200-1400 alueella ja kone nykii.
Peräkärryä hinatessa tämä on aivan lohdutonta mutkaisella mökkitiellä, jossa ei voi nopeutta nostaa.
Ns. Hyvä vääntömomentti menee aivan hukkaan, koska käyttää väärää vaihdetta.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Nyt uudella räsä bensa dsg:llä ajettu n. 3000km ja pettymyksen tunne vain vahvistuu. Kaikki hienoudet pitää joka pysähdyksen jälkeen erikseen irtikytkeä, muutoin ajamisesta tulee hankalaa. Edellisessä vastaavassa ei ollut liioin hienouksia, muttei vikojakaan.
Peilien kääntyminen ja sähköinen takaluukku ovat huonoja vitsejä, esimerkkinä vain monista.
Eniten risoo se, että kuvittelin tilausvaiheessa myyjän puheesta, että dsg:n vaihtovälejä / kierroslukualuetta voi itse säätää. Se ei liikkeen mukaan kuitenkaan ole mahdollista muutoin, kuin käyttämällä manuaalitoimintoja. Tämä päästökikkailun takia tehty mahdollisimman alhaisen kierrosluvun käyttö tekee ajosta hitaammilla nopeuksilla kiusallista. Kone pyrkii pitämään kierrokset 1200-1400 alueella ja kone nykii.
Peräkärryä hinatessa tämä on aivan lohdutonta mutkaisella mökkitiellä, jossa ei voi nopeutta nostaa.
Ns. Hyvä vääntömomentti menee aivan hukkaan, koska käyttää väärää vaihdetta.

Peilien kääntymisen saa pois päältä jos se ei miellytä. Mikä tuossa sähköisessä takaluukuussa risoo? Omasta mielestä tosi kätevä systeemi!


Poissa karima

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Peilit on käännetty kiinteään asentoon.  Taittoasennossa ne jää puoliväliin, ei siis mene juurikaan piiloon ja näkyvyys peileistä on muutenkin huonompi kuin edellisessä mallissa. Täysin turha toiminto.
Takaluukun aukaisu on hidas, eikä aina jaksa lähteä avautumaan ilman auttamista. Jos auttaa vahingossa liikaa, se jumittuu paikalleen.
Auto-stop-toiminto on harmillinen, kun riippuen jarrupolkimen painalluksesta se sammuu ja käynnistyy uudelleen samantien. Poiskytken aina.
Bluetooth toiminto sotkee usein diginopeusmittarin, eli näyttöön jää operaattorin nimi. Lisää liikennettävaarantavaa näpelöintiä, jotta sen saa takaisin nopeuslukemille.
Autoa pestessä jos ei huomaa viedä avaimia kauemmas, veden koskiessa autoa lukot takoo auki-kiinni hulluna.
Perävaunun kanssa peruutustutka päällä vielä 10 metriä eteenpäin ajettaessa, piippailee satunnaisesti, vaikka piti olla niin asennettu, ettei hälyttele turhaan.
Jne. Kyllähän tällä ajelee päivittäin, mutta nämä tuntuu pelkästään huonommilta ominaisuuksilta verattuna edelliseen.
Jos oikein muistan, tämä on nyt 25. autoni vuosien varrella, kuvittelin tämän nyt jäävän viimeiseksi, mutta mietteliääksi vetää, varsinkin toi nykiminen, jos on esim. kuormaa tai useampi matkustaja.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Peilit on käännetty kiinteään asentoon.  Taittoasennossa ne jää puoliväliin, ei siis mene juurikaan piiloon ja näkyvyys peileistä on muutenkin huonompi kuin edellisessä mallissa. Täysin turha toiminto.
Takaluukun aukaisu on hidas, eikä aina jaksa lähteä avautumaan ilman auttamista. Jos auttaa vahingossa liikaa, se jumittuu paikalleen.
Auto-stop-toiminto on harmillinen, kun riippuen jarrupolkimen painalluksesta se sammuu ja käynnistyy uudelleen samantien. Poiskytken aina.
Bluetooth toiminto sotkee usein diginopeusmittarin, eli näyttöön jää operaattorin nimi. Lisää liikennettävaarantavaa näpelöintiä, jotta sen saa takaisin nopeuslukemille.
Autoa pestessä jos ei huomaa viedä avaimia kauemmas, veden koskiessa autoa lukot takoo auki-kiinni hulluna.
Perävaunun kanssa peruutustutka päällä vielä 10 metriä eteenpäin ajettaessa, piippailee satunnaisesti, vaikka piti olla niin asennettu, ettei hälyttele turhaan.
Jne. Kyllähän tällä ajelee päivittäin, mutta nämä tuntuu pelkästään huonommilta ominaisuuksilta verattuna edelliseen.
Jos oikein muistan, tämä on nyt 25. autoni vuosien varrella, kuvittelin tämän nyt jäävän viimeiseksi, mutta mietteliääksi vetää, varsinkin toi nykiminen, jos on esim. kuormaa tai useampi matkustaja.


Sulla on jotain vikaa tuossa takakontin aukasussa jos se jumittelee.kertaakaan ei ole itsellä combi mallissa jumittanut mitenkään vuoden aikana.eikä kyllä ole lukotkaan mitenkään reakoineet vaikka usein autoa pestessä avaimet auton sisällä tai taskussa..


Poissa karima

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Oli mukavaa käydä kokeilemassa vähän autoa Alastaron radalla. Manuaalivalitsimella ihan ok (siis autohan on bensa  2015 dsg) Eihän se mikään kisarassi ole, mutta mukava.
Siitä mökkitieajosta en tykkää yhtään, koska sekin edellyttää manuuaalin käyttöä. Kierroslukualue on suorastaan kelvoton automaatilla ja ihmettelen, jollei siihen ole saatavissa päivitystä. 1000-1200 rpm alueella meno on nykivää, koska nopeutta ei voi nostaa mutkaisella tiellä.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Oli mukavaa käydä kokeilemassa vähän autoa Alastaron radalla. Manuaalivalitsimella ihan ok (siis autohan on bensa  2015 dsg) Eihän se mikään kisarassi ole, mutta mukava.
Siitä mökkitieajosta en tykkää yhtään, koska sekin edellyttää manuuaalin käyttöä. Kierroslukualue on suorastaan kelvoton automaatilla ja ihmettelen, jollei siihen ole saatavissa päivitystä. 1000-1200 rpm alueella meno on nykivää, koska nopeutta ei voi nostaa mutkaisella tiellä.

APR ainakin mainostaa, että heidän DSG-ohjelmansa avulla voi yksilöidä vaihteiston käyttäjälle sopivaksi. Hinnasta ei tietoa...


Poissa anttila

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Nyt uudella räsä bensa dsg:llä ajettu n. 3000km ja pettymyksen tunne vain vahvistuu. Kaikki hienoudet pitää joka pysähdyksen jälkeen erikseen irtikytkeä, muutoin ajamisesta tulee hankalaa. Edellisessä vastaavassa ei ollut liioin hienouksia, muttei vikojakaan.
Peilien kääntyminen ja sähköinen takaluukku ovat huonoja vitsejä, esimerkkinä vain monista.
Eniten risoo se, että kuvittelin tilausvaiheessa myyjän puheesta, että dsg:n vaihtovälejä / kierroslukualuetta voi itse säätää. Se ei liikkeen mukaan kuitenkaan ole mahdollista muutoin, kuin käyttämällä manuaalitoimintoja. Tämä päästökikkailun takia tehty mahdollisimman alhaisen kierrosluvun käyttö tekee ajosta hitaammilla nopeuksilla kiusallista. Kone pyrkii pitämään kierrokset 1200-1400 alueella ja kone nykii.
Peräkärryä hinatessa tämä on aivan lohdutonta mutkaisella mökkitiellä, jossa ei voi nopeutta nostaa.
Ns. Hyvä vääntömomentti menee aivan hukkaan, koska käyttää väärää vaihdetta.

Käytä dsg:n sport asetusta!


Poissa anttila

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Sain uuden RS:n ajoon maaliskuun viimeisenä päivänä. Parin viikon ja muutaman sadan kilometrin jälkeen kiinnitin huomiota autoa pestessä, että takapuskurin lokasuojan alareunasta oli lohjennut 2mm X 1,5 cm kokoinen kappale maalia. Eli juuri siitä paikasta missä takapuskurin roiskeläpän pitäisi sijaita. Olin roiskeläpät taakse ostanut, mutten vielä kerennyt asentamaan.

Sitten autoa näyttämään Rinta-Joupille ja vetoamaan maalitakuuseen. Huoltopäällikkö naureskeli ja sanoi, että takaroiskarit olisi pitänyt heti asentaa. Otti kuvat kuitenkin ja lähetti maahantuojalle. Parin päivän jälkeen tuli puhelu, että takapuskuri maalataan kokonaan uudestaan. Auto pajalla 4 pv mutta sain ilmaisen sijaisauton. Kaikki tämä siis 2mmX1,5cm kokoisen lohkeaman takia joka olisi peittynyt takaroiskeläpän alle.