vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Autoa ostamassa

Poissa Juhnukka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Juu elikkäs olen 18 vuotta täyttävä nuori poika ja olen miettinyt ostavani skoda octavia rs about 2004 vuosimallin autoa, valikoimillani vaihtoehdoilla on ajettu noin 150/200 tuhatta joten mitä mieltä olette että onko kannattava ostos, tavoitteena olisi että auto kestää ja on luotettava. Suunnitelmissa olisi oston jälkeen lastutus yhdellä tutulla joka lastuttaa autoja ammatikseen hän kehui että siitä voi irrottaa 210 hv mutta kestääkö vakio kone ilman vahvistuksia 1.8 t bensiini, mitä minun kannattaisi ottaa huomioon ennen ostoa ja mitä mieltä olette autosta? Osaako kukaan sanoa semmoista perus keskikulutusta ja että mitä autosta menee useimmiten rikki, olen itse autoalan ihmisiä joten se ei ole ongelma kuin budjetille, auton hintabudjetti olisi noin 8-9 tuhatta

Kiitos asiallisista vastauksista :)


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Kyä kone kestää ton hyvinkin.itsellä on "lastutettu" ja downpipe ja putkisto.ahtimelle menevä imuputki vaihdettu isompaan.
vapari viety pyöränkoteloon.ei siitä mitään apua ole muuta ku kunnon imuäänet.
Välijäähyähän toi kaipaa vääjäämättä mutta ei o oikein kiinnostus riittäny..
Puolat ja tulpat oon kerran joutunu vaihtaan.ja jotain pikkunippeleitä.

Aikas perusvarma on ainakin oma skooda ollu jo monta vuotta
faster than a fast thing going fast


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Itsellä -04 1.8t ei rs, mutta tarpeeksi lähellä. Käytännössä tekniikka sama. En ole joutunut vaihtamaan muuta kuin öljyt ja suodattimet ja kerran tulpat(nekin vaihdoin ihan ennakkoon ja parempiin). Ja tietysti jakopää vaihdettu 90tkm kohdalla. Puolat menivät vahtokampanjan kautta, yleinen tyyppivika näissä. Ajettu 125tkm.

Mun mielestä erittäin perusvarma ja hyvä tämä ykköskoppainen 1.8t. Kulutus ohjelmoituna, ilman kattia 3"putkella ja turbon imuputki vaihdettuna maantiellä 6.5-7 ja normiajossa kaupunki/kehätiet n.7.8-9 riippuen paljon ajaa kaupungissa ja kuinka raskan on tuo oikea jalka.


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
165tkm ajettu lastutettu rs löytyy ja ilman downpipea ja muita vastaavia... hyvin on pelittänyt.

Normihuollot teetetty/tehty, öljyt 15000km välein.
Konehuoneesta vaihdettu suurinosa kumiletkuista kun ne tuppaa ajanmittaan menemään melko pehmeään kuntoon.
Polttoainepumppu, polttoainepumpunrele, termostaatti, pyörien laakerit/navat ja jotain muita nippeleitä on tullut vaihdettua,
mutta muuten perusvarmasti toiminut kulkupeli.

Maantiellä 6-7l/100km ja kaupungissa sitten reilusti enemmän.
Keskikulutus nyt reilun 1000 kilometrin matkalta 7.9l/100km


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Hurja laitos kun ilman downpipea ajelet  ;)


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Perus vag ongelmaa melko varmasti tulee. Huohotus/alipaine letkuja hajoaa, sähkölaseja ja lukkoja hajoilee sekä saattaa mennä erinäisiä moottorin/turbon ohjainlaitteitakin. Mm. maf-anturi ja n75 tuntuu olevan lähes kulutustavaraa näissä :D Moottori itsessään peruskauraa, kestänee kevyet lastutuksetkin kuin vain perushuolloista huolehtii.
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
Hurja laitos kun ilman downpipea ajelet  ;)

No joo... pitäis varmaan hieman tarkemmin kattoa miten ja mitä kirjottelee.  ;D
Eli siis ei mitään vakiota suurempia systeemejä.


Poissa j4soni9

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Itselleni aikanakin kaikista luotettavin menopeli ollut tähän asti, kulutusosia joutuu vaihtamaan niinkuin kaikkiin muihinkin merkkeihin, osat kohtuuhintaisia. Volvoja ollut lukuisia (850,v40,v70,s60) ennen skodaa ja niitten kanssa hajosi naama ja hermot!! Rengasmelu ollut suurin "haitta" mutta eristämällä vähenee jo ihan tarpeeksi. Omalla ajellut rapiat 35tkm ja mittarissa nyt 250tkm, suurin remppa ollut kytkimen vaihto n200tkm paikkeilla. Turboa kannattaa koittaa kuunnella ja kytkintä tunnustella kun koeajeluilla käyt.


Poissa Juhnukka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili

Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Jos mahdollista niin kannattaa käydä koeajolla useampia yksilöitä, niin huomaa erot(jos niitä on). Eilen koeajoin 180tkm ajetun top sport leonin, auton toiselta omistajalta. Olihan se mukava ajettava, mutta yllättävän hengetön vaikka tehoja piti olla samat kuin omassa räsässä. Omaan autoon hypätessä tuntui jopa hyvältä tuon koeajon jälkeen, vaikka tuplasti enemmän kilometrejä takana.

btw. Osta minulta puoleen rahaan (4te) räsä ja sijoita loput (4te)että saat autosta mieluisan ;D


Poissa Juhnukka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Pidetään mielessä, auton ostan joskus maaliskuussa kun talvi lähenee loppuaan :)  hankin vain taustatietoa etukäteen :D


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Pidetään mielessä, auton ostan joskus maaliskuussa kun talvi lähenee loppuaan :)  hankin vain taustatietoa etukäteen :D
Mulla olisi priima myytävänä nyt, tai talven lopussakin.Tällä hetkellä ei nettiautossa tai muuallakaan.Itse haeskelen disua seuraavaksi.Lisätietoja saat privalla.