vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Stage 2 viritys

Poissa Juhnukka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Onkos kellään kokemuksia bsrn tuotteista? Katselin tuossa bsrn putkiston rs ocuun 1.8 t ja sitten että miten tuo optiflow ilmansuodatin toimii? Onko kellään esim kokemuksia ilmamittarin tukkeitumisesta suodattimen öljyn vuoksi, että käykö öljytty suodatin vai pitäisikö käyttää kuivaa suodatinta yleisesti?

Kiitos


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
itse käytän öljyttyä suodatinta ja eihän tosta muuta hyötyä ole kun äänet. vakiofiltteri riittää noin 300 heppaan asti..
omassa filsu on kuskin puolella puskimen takana
(ja se filtteri tarvii asentaa pois konehuoneesta,muuton se imee kuumaa ilmaa ja ns hyöty häviää)

omavalmiste putki turbolta asti niin en osaa tuohon putkiasiaan sanoo mitään.

rahanhukkaa vaihtaa suodatin ja esim peräpönttö.

faster than a fast thing going fast


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Mun mielestä stage 2 viritykseksi riittää uus turbon ilmanottoputki (TIP), isompi downpipe, catti pois, paremmin virtaava välijäähy ja ohjelmointi. Niillä päästään turbon maksimiin. Siitä tulikin mieleen, että samalla vaihtaa turbon isommaksi ja hakee enemmän tehoja. Sitten tuleekin jo ongelmaksi alusta ja pidon puute  ;)

Eli kannattaa oikeasti miettiä mitä haluaa. Jos haluaa ääniä, niin niitä saa suht halvalla. Jos haluaa tehoja 250-300hv, niin sitten saa laittaa jo kättä taskuun, että saa toimivan paketin. Tehoilla ei myöskään tee mitn, jos ei ole pitoa.

BSR:n tuotteet ovat laadukkaita, mutta optiflowhun en itse tuhlaisi rahoja. Ääntä saa halvemmallakin. Kannattaa harkita K&N filtteriä vakiokoteloon, saa ääntä ja hieman tehojakin (max 4hv). ?-ljytty käy kunhan muistaa putsaa MAFin aina välillä.