vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Soitin ongelmaa!!

Ans1 · 35 · 21343

Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Onko soittimen vaihtaminen vaikea homma ihmiselle, joka ei aikaisemmin ole vastaavaa urakkaa tehnyt? Ajattelin hankkia tällaisen Pioneerin soittimen: http://www.fanaticaudio.com/shop/keskusyksikot/pioneer-avh-x2600bt/...  ISO-johtosarja, adapteri antennille ja kehykset ilmeisesti ainoastaan vaaditaan lisänä. Itselläni on siis -06 RS.
Fanatic Audiolta löytyy myös tarvittavat asennusvermeet (-10 % näemmä soittimen oston yhteydessä). Heidän johtosarjassa on mukana antenniadapteri, ja sitten se asennuskaulus. Kannattaa kysyä suoraan FA:lta, vastaavat varmasti mielellään ja saat oikeat tarvikkeet mukaan.  8)

Asennuksessa vaikeinta lienee sen hopeisen kehyksen irroittaminen kojelaudasta, jotta saat alkup. soittimen irti...  Ohjeita löytyy tältäkin foorumilta. ;) Muuten pitäisi olla helppoa, mm. johdot plug'n'play tyylillä...

Ok, kiitos infosta.

Jos soittimen päättääkin tilata ulkomailta, niin onko Amerikasta tilattu soitin täysin toimiva täällä meillä Suomessa? Olen joskus kuullut, että Jenkeissä autosoittimissa radiolähetysten FM-taajuuksien vastaanottaminen poikkeaisi Euroopassa myytyjen radioiden ominaisuuksista.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ok, kiitos infosta.

Jos soittimen päättääkin tilata ulkomailta, niin onko Amerikasta tilattu soitin täysin toimiva täällä meillä Suomessa? Olen joskus kuullut, että Jenkeissä autosoittimissa radiolähetysten FM-taajuuksien vastaanottaminen poikkeaisi Euroopassa myytyjen radioiden ominaisuuksista.

Niissä ei ilmeisesti välttämättä ole RDS:ää ja voi olla että soitin tukee vain parittomia taajuuksia.

Lisäksi sieltä tilatessa soittimen hinnan ja toimituskulujen lisäksi joudut maksamaan tullin ja ALV:n vielä päälle. Itse katselisin kyllä EU:n sisältä sitä soitinta, jos on pakko ulkomailta se saada.


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Ok, kiitos infosta.

Jos soittimen päättääkin tilata ulkomailta, niin onko Amerikasta tilattu soitin täysin toimiva täällä meillä Suomessa? Olen joskus kuullut, että Jenkeissä autosoittimissa radiolähetysten FM-taajuuksien vastaanottaminen poikkeaisi Euroopassa myytyjen radioiden ominaisuuksista.

Niissä ei ilmeisesti välttämättä ole RDS:ää ja voi olla että soitin tukee vain parittomia taajuuksia.

Lisäksi sieltä tilatessa soittimen hinnan ja toimituskulujen lisäksi joudut maksamaan tullin ja ALV:n vielä päälle. Itse katselisin kyllä EU:n sisältä sitä soitinta, jos on pakko ulkomailta se saada.

Verojen ja tullin kanssa soitin tulisi maksamaan 100 euroa vähemmän kuin Suomesta ostettuna, joten hieman kutkuttelisi tilaaminen Jenkeistä.
Voisitko vielä sivistää sen verran, että jos soittimen spekseissä sanotaan, että siinä on RDS, tarkoittaako se myös normaalia FM-taajuuksien tukemista vai ovatko nämä kaksi eri asiaa (RDS ja FM-taajuuksien tukeminen)?
Tässä on soittimen tiedot USA:n mallistosta: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/DVD-Receivers/AVH-X2600BT


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Verojen ja tullin kanssa soitin tulisi maksamaan 100 euroa vähemmän kuin Suomesta ostettuna, joten hieman kutkuttelisi tilaaminen Jenkeistä.
Voisitko vielä sivistää sen verran, että jos soittimen spekseissä sanotaan, että siinä on RDS, tarkoittaako se myös normaalia FM-taajuuksien tukemista vai ovatko nämä kaksi eri asiaa (RDS ja FM-taajuuksien tukeminen)?
Tässä on soittimen tiedot USA:n mallistosta: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/DVD-Receivers/AVH-X2600BT

Äkkiseltään googlettaen soittimen suomi -hinta on noin 350€, eli jos tulleineen ja veroineen saat sen 250 eurolla, niin silloin itse soittimen hinnaksi jää jenkeissä kun tuosta miinustetaan 4,5%? tulli ja 24% ALV = ~180€? Ilmeisesti on siis tästä amazon:in tuotteesta kyse...

Tälläinen tieto löytyi internetistä:

Lainaus
As far as FM dial goes, US radios (with digital tuners) can only tune to every .1 MHz, so a typical US radio will only see frequencies such as 89.9 99.1 99.3 99.5 99.7 99.9 100.1.., European Radios can tune to every .05 mHz giving them many more stations, so in Europe you can tune to 99.0 99.05 99.1 99.15 99.2 99.25 99.3... The good news is many modern auto radios have a setting that allows for both regions and it's probably best to confirm before purchasing.

This is the reason why AFN Europe transmits on most of the frequencies that it does.

Also US HD enabled radios will do you no good in Europe.

Ja RDS:stä lisää tietoa täältä.

Enempää en tiedä asiasta, kun en ole koskaan radioita ostanut Euroopan ulkopuolelta, niin ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Viisaammat saa jatkaa tästä.


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili

Äkkiseltään googlettaen soittimen suomi -hinta on noin 350€, eli jos tulleineen ja veroineen saat sen 250 eurolla, niin silloin itse soittimen hinnaksi jää jenkeissä kun tuosta miinustetaan 4,5%? tulli ja 24% ALV = ~180€? Ilmeisesti on siis tästä amazon:in tuotteesta kyse...

Hienosti päätelty, juuri tuota olen katsellut. ;)

Lainaus
Ja RDS:stä lisää tietoa täältä.

Enempää en tiedä asiasta, kun en ole koskaan radioita ostanut Euroopan ulkopuolelta, niin ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Viisaammat saa jatkaa tästä.

Lähetin Pioneerin väelle sähköpostia ja kysäisin tuosta FM-taajuuksien hakemisesta täällä Euroopassa. Vastaus oli, että Jenkkien autoradiot eivät tosiaankaan tue parillisia FM-taajuuksia. Se siitä sitten. Pistetään Suomesta tilaukseen.