vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Eberspächer/Webasto

Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Tekasimpa ihan erillisen topicin, kun täällä näitä lämmittimien käyttäjiä on.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Kun lämmitin on lämmittänyt nesteet sen verran, että rupeaa puhaltamaan lämmintä sisälle niin syttyykö muilla climatroniciin valoja?

Onko vaikutusta miten sisätila lämpenee verrattuna onko auton sammutus hetkellä jättänyt lämmön säädön 19-->HI asentoon?

Puhaltaako kaikilla sisäpuhallin sillä nopeudella mikä IPCU releeseen on ohjelmoitu vai pystyttekö valitsemaan jotenkin itse sen nopeuden millä rupeaa puhaltamaan?

Oletteko huomanneet sotkeeko lämmittimen käyttö kulutusnäytön lukemaa?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Mulle asentaja suositteli käyttämään HI asentoa,silloin virtaus pitäisi olla paras..mene ja tiedä toimii kyllä vaikka olis joku muukin asento,yleensä jätän HI tuulilasipuhallus ja nopeus 1.Noista valoista en osaa sanoa,mielestäni ei..
Nopeuden voi itse valita.Toi on ollu 3v,mutta kulutuslukemiin en osaa sanoa..
Tän kaveriksi ylläpitolaturi,akun kesto x2..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2014, 12:13:21 ip kirjoittanut Artturi »


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Mulle asentaja suositteli käyttämään HI asentoa,silloin virtaus pitäisi olla paras..mene ja tiedä toimii kyllä vaikka olis joku muukin asento,yleensä jätän HI tuulilasipuhallus ja nopeus 1.Noista valoista en osaa sanoa,mielestäni ei..
Nopeuden voi itse valita.Toi on ollu 3v,mutta kulutuslukemiin en osaa sanoa..
Tän kaveriksi ylläpitolaturi,akun kesto x2..

Oletko kokeillut jättää puhaltimen täysille? Mä testasin ja eberin ohjatessa puhalluksen päälle ei ollut täysillä. Näin huomaa jääkö se puhallusnopeus oikeasti valituksi minkä olet jättänyt auton sammutuksen hetkellä. Testaappa mielenkiinnnosta. Täysillähän sitä ei tosiaan kannata käyttää, mutta näkee ton toiminnan noin muuten. Ylläpitolaturin laitoin myös jo aiemmin, kun pätkä ajoa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Ex autoon asenti eräs siilinjärveläinen korjaamo ja perseelleen meni... tai liike ei kytkenyt kuin sähköt, ite laitoin muut... Ja sähkökytkennöistä velotti 530€  >:(


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Joo,toi puhallin nopeus ei vaikuta,tulee niinku sanoit,puhaltaa vaikka olis climasta offilla..


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Ainakin Eberissä se IPCU palikka pistetään juurikin puhaltimen ohjausjohtoon niin että IPCU ohjaa vain ja ainoastaan puhaltimen nopeutta. Tuolloin Clima ei pysty edes ohjaamaan moottoria koska yhteys on poikki, heti kun laittaa virrat päälle niin Clima ottaa homman haltuun. Huomaa kun sulla on lämmitin päälllä ja käännät virrat päälle niin yleensä puhaltimen nopaus muuttuu. Koska Clima ei aktiivisesti ohjaa läppiään kun ei ole päällä lämmittäessä niin suosittelevat sitä HI-asentoa että palikat ovat varmasti siinä asennossa että lämmitys on optimaalisinta. Itse en koskaan muista tuota tehdä mutta hyvin silti lämmittää... :)

A3:sessa taas Eberi ohjaa vain Climatronikin (vai mikä ihme se audin ilmastointi onkaan nimeltään) päälle ja se sitten hoitaa lämmityksen "aktiivisena".