vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

jakopään ikä

Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Onko vm-07 dieseli rs:lle määritetty jakopään vaihtoikää? km määrä on 150tkm joka on huoltokirjasssa ja skodan rsh.fi sivustolla. ikää ei ole jakopäälle määritetty. Autoni on ostettu syksyllä ja myyjä sanoi että auton jakopään vaihtoaika on 150tkm ilman aikarajaa. Kuinkas muitten huoltokirjoissa? mun pirssillä ajettu tällä hetkellä alle 100tkm ja 6v vanha. Tiedän kyllä että monella merkillä on tuo 6v.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Virallista aikarajaa ei tosiaan taida olla, mutta itse pitäisin maksimina sen 6 vuotta jos ei kilsat kerkiä täyttyä. Kuitenkin suht tärkeä osa moottorissa :-D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Ssam1975

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Mullapa vaihdettiin jakohihna 88tkm kohdalla.Moottori piti sellaista pientä sirinää joka häiritsi,vein skodalle huoltoon ja tuli soitto että jakohihna kulkee toisella laidalla ja jakohihna pitää vaihtaa sekä autolla ei saa ajaa metriäkään.Olin ostanut 07 tfsi:n pari kuukautta ennen.Maahantuoja nosti kädet pystyyn,ja sanoi että koska en ole auton 1 omistaja hihnaa ei korvata.(soitin suoraan maahantuojan huoltopäällikölle)Tosiaan hihnan pitäisi kestää sen 150tkm.

Laittoivat siten vastuun auton myynneen liikkeen vastuuksi joka onneksi suostui maksamaan sentään puolet jakohihnan vaihdosta(maksoi siis 800E yhteensä).

Meni luotto tuohon Helkamaan ihan täysin ja kuulemma ihan tuttu juttu jengille ketkä ovat valittaneet eri asioista maahantuojalle.

PS:Huoltopäällikö sanoi myös että autolla voi kuulemma ajaa vaikka hihna käykin ns.toisella laidalla..Että silleen..


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Tutun 2010 140hp tdi Octaviasta tuli outoa metallista vinkunaa ajettu noin 85tkm,eka omistaja,vesipumppu rikki+hihnasta puuttui hampaita,autoon syttyi huoltovalo ja ei suoustunut käynnistymään enää (suojatoiminto).Joutu maksaan ite puolet..
Rs kun on 16v niin on viisampaa tehdä ajoissa..



Poissa AllureS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Oma Skoda kesti ainakin 130tkm asti. Bensa 2.0l TFSI. Vaihdoin kaikki hihnat heti ostettuani :)
Skoda Octavia RS 2.0 TFSI -06


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Itse kun katselin rs autoja niin soitin sitten ihan joka tekee rs autojen huoltoja niin kysyin jakohihnan vaihdosta niin sanoivat että 180tkm tai 6v että kumpi tulee ensin täyteen ja auto oli 2.0 tfsi moottorilla.
Skoda octavia rs 06- TFSI.