vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Fabiaan talvirengasta?

Vieras · 56 · 33291

Faabio

  • Vieras
Harvoin taitaa talvirenkaista pinta loppua, mutta kumi kovettuu ja menettää joustavuuden joilloin myös pito häviää. Hyvä rengas tuo Hakkapelitta Q itsella oli xsarassa tuollaiset, mutta koko oli 195/55/15. Kaksi talvea niillä ajelin ennen kuin taas vaihdoin nastoihin takasi.


Sambe

  • Vieras
itselläni oli viime talvena 195/55-15 hakkapeliitta 2/4 sekoitus. Tänä talvena pitäisi päättää otetaanko kitkat vai nastat alle. Olen kyllä vähän kallistunut että pannaat orkkis vanteille Hakkapelitta5 ei tartte etelässä ihmetellä kun kadut on jäässä


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Nyt on köyhdytty taas vähän lisää ja haettu varastoon hakkapeliitta 4:set 16" vanteilla, enään puuttuu vaan liukkaat kelit  :)


Sambe

  • Vieras
kukaan ei varmaan ole testannut mahtuuko 205-55/16 pyörii. 205-50/16 mahtuu varmasti, mutta olisi tommoiset isommat tarjolla erittäin hyvään hintaan.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Minkä kokoiset Sampan HKPL4:t on?

Tuo 205/55r16 kuulostaa aika munkkikumilta.
Rengaslaskurilla kun testailee noita kokoja, 205/55r16 vastaa suurinpiirtein 215/35r19 ja tuosta Sampalla oli kokemusta "Projektit" osiossa. Eli ei mahtunut.
Toki nuo rengaslaskurit on suuntaa antavia, joten tuo taitaa selvitä vain testaamalla. :)


Sambe

  • Vieras
taitaa olla parempi, että hakee 205-50/16 suoraan ne ainakin mahtuu varmasti tonne


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Minkä kokoiset Sampan HKPL4:t on?

Tuo 205/55r16 kuulostaa aika munkkikumilta.
Rengaslaskurilla kun testailee noita kokoja, 205/55r16 vastaa suurinpiirtein 215/35r19 ja tuosta Sampalla oli kokemusta "Projektit" osiossa. Eli ei mahtunut.
Toki nuo rengaslaskurit on suuntaa antavia, joten tuo taitaa selvitä vain testaamalla. :)

205/50/16 on kokona. Pienin mitä nastana löysin, ei ihan halvin koko ollut, kumit+vanteet vajaa 700e.
Toi 205/55/16 olis ollut melkein 100e halvempi mutta kuulostaa kyllä aika järeeltä koolta, taitais tulla aikamoinen city maasturi ;D


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Miten tuo 700e hinta vanteineen kuulostaa mun korvaan edulliselta...
Millä alennuksilla vai ihan listahinta?  ???


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Nää on ruåtsin maalta ja naama alennuksella, oon hakenu tuolta aika paljon vanteita/kumeja itelle ja muillekin.

Noi hakkapeliitat tos hintaa tekee, esim. hankookin nastat 205/50/16 maksaa melkein 200e vähemmän sarjalta, mutta laatuhan maksaa aina :)


Poissa gooFI

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Itsellä alla 195/50 - 16 Contin WinterViking ykköset. Noi oli ainakin vielä viime vuonna ainoat nastat jotka ovat lähellä alkuperäistä kokoa, esim 205/50 - 16 Gislaved Nordfrostit hankasi siihen "taka-kuhmuun" useasti.


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
^
onks sun autos madallettu? mulla kans saman kokoiset talvikumit ja en mä oo huomannu et hirveesti ois raapinu.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Mulla madallettu jonkin verran ja 205/50r16 kitkarengas on näin lähellä :
Ottaako pattiin?
Muistaakseni muutaman kosketuksen on rengas joskus tehnyt.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2007, 10:49:28 ap kirjoittanut a.link »


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Tätä patti "ongelmaa" en oo edes ajatellu  :-\

Mut pian se selviää ottaako mulla 205/50/16 kiinni, pitää laittaa talvikumit ens viikolla alle, oon varmaan ensimmäinen foorumilla ;D

Ei mulla tosin se 215/35/19 ottanut siihen pattiin ja just nostin maavaraa talvea varten 20mm lisää, eli ei pitäis olla ongelmaa mut pianhan se selviää käytännössä.



Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Mulla madallettu jonkin verran ja 205/50r16 kitkarengas on näin lähellä :
Ottaako pattiin?
Muistaakseni muutaman kosketuksen on rengas joskus tehnyt.

On toi kyllä lähellä, pitää mennä kurkkiin omankin alle että mille näyttää


Poissa gooFI

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
fabio:

Kyllä on madallettu, toki vain eibachien verran. Mutkaisella tiellä tuo patti saa osumia ja kuluu reippaasti.