vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Moottorin häiriövaloa ja limp-mode.

Poissa mikjuh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Juu elikkä Octaviassa(RS Combi 04, AUQ-moottori) pamahti viime viikolla työkeikalle ajaessa moottorin häiriövalo, ja menohalut katosi samantien. Sit kun aloin ihmettelemään auton kulkupuolta, niin ahtopainemittarista katsoin niin ahtoi vain noin 0.3-0.4 bar normaalin n. 0.8  (Auto siis täysin vakio) 17705 vikakoodin antaa joku perseestä revitty motonetin vikakoodin lukulaite, netistä kaivoin, että : Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve
Joten viittaako tuo nyt sitten N75:seen vai voiko syitä olla muitankin. Ja missä tämä n75 sijaitsee? Imusarjan vieressä ?
Samalla huomasin kun tsekkasin kaikki huohotusletkut ym, että se "imuriletkun" näköinen muoviputki on  haljennut yhdestä kohdin melkein poikki asti. Joka siis lähtee siitä akun tienoilta ja menee imusarjan ohitse jonnekkin. :D Millähän varaosa numerolla / nimellä sitä voisi kysellä ja etsiskellä?
Kiitoksia jo etukäteen.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kuulostaa, että menee limp modeen. Tuskin N75, koska silloin enemmänkin nykii kiihdyttäessä. Olisin juurikin veikannut tuota mainitsemaasi letkua, joka menee imusarjan alle. En nyt muista osanumeroa, muttei hirveän kallis. Se on joku huohotinletku, joka menee siitä suodatinkotelosta sinne imusarjan alle.

Edit. N75 on siinä heti maffin jälkeen. Samassa putkessa, jossa by-pass on kiinni. N75 näyttä tältä:
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2014, 07:53:00 ip kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17705/P1297/004759

Todennäköisesti joku linkin vioista  ;D

On kettumaisin koodi tuo 17705 voi olla tosi monessa paikassa häröä. Toivottavasti tulee kuntoon letkun ehjäämisellä .
Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Kuulostaa, että menee limp modeen. Tuskin N75, koska silloin enemmänkin nykii kiihdyttäessä. Olisin juurikin veikannut tuota mainitsemaasi letkua, joka menee imusarjan alle. En nyt muista osanumeroa, muttei hirveän kallis. Se on joku huohotinletku, joka menee siitä suodatinkotelosta sinne imusarjan alle.

Edit. N75 on siinä heti maffin jälkeen. Samassa putkessa, jossa by-pass on kiinni. N75 näyttä tältä:


Se imurinletku mikä lähtee suodatinkotelosta on imuletku "secondary air pump-systemille". www.pimpmyskoda.com löytyy lisää tietoa siitä. Muistaakseni syöttää ilmaa sähköpumpulle ja siitä katille tai katin ohi, että saadaan päästöt kuriin. Sen koko systeemin voi halutessaan poistaa ja säästää painoa parin kilon verran.

Mun mielestä ei pitäisi olla mitään vaikutusta moottorin käyntiin, mutta enhän mä asentaja ole.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Sen tarkoitus on esilämmittää katti.ja ei vaikuta auton käyntiin muutakun kylmänä,nostaa kierroksia hiukan..itellä on kans vissiin vähän häröö tos n75 venassa.nykii hiukan kiihdyttäessä.
Mut en o saanu aikaseks.
faster than a fast thing going fast


Poissa mikjuh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Siis nyt alkaa usko loppumaan ! Nyt on vaihdettu N75, N249, By-Pass, Letkut tsekattu, ehjiä ovat ainekin silmämääräisesti, kaasuläppä putsattu ja sopeutettu ym, niin ei edelleen vaan vetää limp moden skooda itseään. Puolat on vaihdettu noin vuosi sitten, ilmamassamittari noin 6kk sitten. Eilen taas ihmettelin ja tutkin asiaa "järjen" kanssa niin aloin epäilemään katalysaattoria koska kun auto meni limp modeen taas kovemman kiihdytyksen jälkeen, niin tuli se paskakäry nenään mikä tulee katalysaattorista kun on paskana. En tiiä enää mitä tekis, kellään viisaammalla ideoita?

PS. Moottorin häiriövalo ei enää pala !


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
http://www.briskoda.net/forums/topic/252862-17705-fault-code-sticky/

Joku noista sen aiheuttaa... :-\  todennäköisesti.....

Melkein Vcds (VAGCOM) olisi hyvä olla. Softalla pystyisi päättelemään esim päättelemään onko alipainepuolella tai ahtopuolella vuotoa......  Merkkiliikkeesä missä on kyseinen softa niin pitäisi  kyllä vika löytyä...

Skoda Octavia Combi RS 2003