vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

DPF

Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Mielenkiintoinen havainto. Vaihdoin autoon 15tkm edellisestä huollosta uudet Castrol Edget + suodattimen ja ajanut nyt sen jälkeen joku 1000km eikä ole tehnyt polttoa kertaakaan. Voikohan tihentyneen polton syynä olla likaset öljyt? Autolla ajan 85-90% ajosta moottoritieajoa ja senkin pääosin ruuhkien ulkopuolella eli ei jonossa puksutellen. Voi tästä olla jollekin toiselle hyötyä, jos alkaa tekemään samaa, niin vaihtaa eka puhtaat öljyt (investointi 70e) ja jos ei korjaannu, niin sitten pajalle... ::)
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Mielenkiintoinen havainto. Vaihdoin autoon 15tkm edellisestä huollosta uudet Castrol Edget + suodattimen ja ajanut nyt sen jälkeen joku 1000km eikä ole tehnyt polttoa kertaakaan. Voikohan tihentyneen polton syynä olla likaset öljyt? Autolla ajan 85-90% ajosta moottoritieajoa ja senkin pääosin ruuhkien ulkopuolella eli ei jonossa puksutellen. Voi tästä olla jollekin toiselle hyötyä, jos alkaa tekemään samaa, niin vaihtaa eka puhtaat öljyt (investointi 70e) ja jos ei korjaannu, niin sitten pajalle... ::)

Likaiset öljyt ei vaikuta polttojen tiheyteen. Oletko varma, että ei ole tehnyt polttoa? Likaisissa öljyissä saattaa olla paljonkin dieseliä seassa, jolloin "öljy" on todella notkeaa ja sitä saattaa palaa normaalia enemmän, mutta jos se haittaisi suodattimen toimintaa esiintyisi tavallista suurempi eropaine tavallista pienemmällä ajomäärällä (alle 500km). Ajat paljon moottoritietä, jolloin polttotapahtuma saattaa olla tosi lyhyt kun on jo muutenkin puhtaat paikat ja valmiiksi kuumat kaasut, jolloin ei mm. hehkuja ja takalasinlämmitintä kytketä päälle palolämpötilan nostamiseksi, jonka vuoksi auto ei ehkä nyi, mistä saattaa tietää polton olevan päällä. Vai oletko testerillä katsonut viimeisimmän onnistuneen polttotapahtuman? Voihan ollut tullut uusi softaversiokin missä polttoväliä on suurennettu, mutta tuota hieman epäilen, koska trendi tuntuu päivityksissä olevan päinvastainen.


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
OK, sitten vaan kuvittelen. En nimittäin ainakaan ajossa ole huomannut samaa karkeutta ja nykimistä, kuin aiemmin topicissa esiin. nostamallani tavalla tapahtui. Kaapelia mulla ei ole, mutta pitää pyytää yhtä tuttua katsomaan joku päivä milloin viimeisin poltto on tehty. Auto on softattu tammikuussa eli ei liene uskalla antaa tulevaisuudessa merkkihuollon ajaa uudempaa tehdassoftaa päälle ettei noi mun rahnat menneet sitten hukkaan. Nyt kun tehoa ja vääntöä tuntuu olevan juuri sopivasti.
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa Kosla

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Moro!

Onko 500km sitten tavallista pienempi ajomäärä?  ::) Mulla on tehny polton tasan 400km välein koko sen ajan, mitä auto on mulla ollu.
Vcds näytti kerran tuhkan määräksi 40g ko katoin, en muista missä vaiheessa polttojen väliä oltiin menossa. Kilometrejä oli ostaessa 130tkm, nyt on 172tkm.

Eikohei!
Octavia II Combi TDI RS


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Silloin joskus kun oli räsä ja tuli yks kesä pyörittyä tässä Espoossa pikku pyöritystä. Silloin tuntu että poltto oli tosi tiheesti. Juuri tuon 500-600km.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Moro!

Onko 500km sitten tavallista pienempi ajomäärä?  ::) Mulla on tehny polton tasan 400km välein koko sen ajan, mitä auto on mulla ollu.
Vcds näytti kerran tuhkan määräksi 40g ko katoin, en muista missä vaiheessa polttojen väliä oltiin menossa. Kilometrejä oli ostaessa 130tkm, nyt on 172tkm.

Eikohei!

Ei ole mitenkään tavallista pienempi ajomäärä tuo 500km. Auto tekee polton aina, vaikka olisi aivan uusi. 500km ja alle mentäessä polton on määrännyt eropaineanturi mikä on huomannut kohonnutta eropainetta, tästä ylöspäin on ylläpitopolttoa.


Poissa javi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
  • Skoda Octavia RS cr vm,2010
    • Profiili
Moi
Minulla Skoda Octavia rs tdi vm.2010. Auto on ohjelmoitu tuolla Optimoi autosi 224Hv/450Nm ohjelmalla ja egr ohjelmoitu pois.
Kysyisin, että onko DPF ja katti samassa pöntössä ja jos poistaa niin, meneekö samalla kattikin pois käytöstä? eli tuleeko auto "haisemaan"?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Moi
Minulla Skoda Octavia rs tdi vm.2010. Auto on ohjelmoitu tuolla Optimoi autosi 224Hv/450Nm ohjelmalla ja egr ohjelmoitu pois.
Kysyisin, että onko DPF ja katti samassa pöntössä ja jos poistaa niin, meneekö samalla kattikin pois käytöstä? eli tuleeko auto "haisemaan"?


Ovat samassa pöntössä, mutta vain DPF poistetaan. Katti jää paikalleen.