vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Rs Ocu 2.0 TFSI -06 Moottorin rallatus

Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Hola hola!

Onkelmana mutsin -06 ocu ja moottorista meleko ilikiä rallatus. Autolla ajettu jo 320tkm enkä nyt äkkiseltään pysty kertomaan onko sille tehty mitään  normi huolloista poikkeavaa. Rallatus on kylmänä todella voimakasta ja voimistunut viime viikkoina, ja lämpimänäkin tämä rallatus pysyy. En ole perehtynyt vielä sen tarkemmin tuon moottorin sielunelämään. Vikakoodeja on antanut viimisen vuoden ajana ajoittain aina jostain puolasta ja sitä mukaa vaihdettu. Nyt on alkanut antamaan vikakoodia nokka-akselin ajoituksesta jotain, en tarkkaan muista miten se meni. Mutta siis oisko ideaa? Sen verran olen lukenut jotta aika karkea tuo moottori on käymään mutta tuo on minusta jo liian karkeaa rallatusta normaaliksi, mekaanikon korvalla kuuntelin  ;) Tosiaan töikseni autoja rassaan mutta tuota moottoria ei ole ikinä tullut roplattua öljynvaihtoa syvemmin.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Veikkaan, että nokkien välinen ketju löystynyt ja tämän takia rallattaa. Ketju löystynyt sen verran, että jako menee hieman sekaisin ja auto antaa koodin nokka-akselin asentotunnistimelta.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Veikkaan, että nokkien välinen ketju löystynyt ja tämän takia rallattaa. Ketju löystynyt sen verran, että jako menee hieman sekaisin ja auto antaa koodin nokka-akselin asentotunnistimelta.

Mahdollisesti uutta ketjua ja kiristintä? Onkos toi kiristin muuten ö-paineella toimiva vaiko jousikuormitteinen? Ja toi ketinkihän ilmeisesti sijaitsee moottorin takapäässä? Ku muuten tossa on kai jakopää ihan hihnalla?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jos se ketju on löystynyt niin kyllä ja kiristin toimii öljynpaineella. Eikös se sijaitse siinä moottorin kyljessä oikealla puolella siinä korkeapainepumpun vieressä? Jep, jakopää on hihnalla.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa piedruski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
ittellä samanmoinen ropleema oiskohan kyseisiä hilppeitä mahdollista saada jostain halvemmalla kun marmorilta noin 1000e pelkät osat plus 6 h työtä  :-X


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Varmasti saa muualta halvemmalla. Mitä kaikkea siinä pitää vaihtaa? Riittääkö pelkkä ketju ja kiristin vai tarvitseeko vielä jotain muuta? Olisiko tästä apua?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2014, 08:49:42 ip kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa piedruski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
kyllä tuosta on apua kiitos onkohan kellään tietoa mistä kyseisiä osia voisi ruveta metsästämään :)


Poissa piedruski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
saisko samasta luettelosta seuraavistakin tuotteista kuvaa että sais osa numeroita :)


Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
kyllä tuosta on apua kiitos onkohan kellään tietoa mistä kyseisiä osia voisi ruveta metsästämään :)


Itse ajattelin tilata autoparts marketilta ketjun (febi) ja kiristimen (ruville), oli aikas edukkaat, eikä nyt aivan tuntemattomia merkkejä  :)

Enpäs tilaakaan ennen kuin huomenna varmistan että saanko työpaikan kautta samaan hintaan :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2014, 04:45:46 ip kirjoittanut aamuna87 »



Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Itse meinasin kokeilla josko selviäis ilman tuota uutta säätöpyörää. Onkohan järkevää/mahdollista?


Poissa piedruski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Itse meinasin kokeilla josko selviäis ilman tuota uutta säätöpyörää. Onkohan järkevää/mahdollista?

mahdollista on mutta liikkeessä sanoivat että kannattais vaihtaa samalla kertaa


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
saisko samasta luettelosta seuraavistakin tuotteista kuvaa että sais osa numeroita :)

Katso täältä ja paina CarProg2 siitä keskeltä! Käy hieman helpommin kuin se, että linkkaan kuvia tänne. ;)
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tuo ketju ja kiristin näky löytyvän motonetistäkin, n. 110€ yhteensä. Kukaan tutkaillu niitä? Ei vielä oo ajankohtanen itellä mutta valmiiks jo tutkailla.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Katsoin noita hintoja ja tässä lyhyesti. Yllättävän kallis tuo säädin. Tuota halvemmalla noita kolmea tuotetta en nopealla etsimällä löytänyt.

Slamit
06D109229B - 103,63 €
06F109217A - 133,71 €
06F109088J - 640,43 €

SpeedAutoteile
06D109229B - 85,45 €
06F109217A - 115,66 €
06F109088J - 528,14 €
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2014, 08:47:57 ip kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line