vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Äänieristys

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jutustelin yhden ruostesuojauksia tekevän firman kanssa. Olivat vahvasti sitä mieltä, että ainoastaan massat joko alustamassa tai äänieristemassa on auton ulkopuolelle sopiva. Mitään eristeitä ei massojen alle tulisi laittaa.

Epäilen vahvasti onko pelkästä massasta mihinkään. Toinen arveluttava asia on miten alustan ja pyörän kotelot saa kotikonstein kunnolla puhtaaksi. Pesisivät alustan 200€ hintaan, jos ite purkaa. Mielestäni kohtuuton hinta.

Perusteltiinko, että minkä takia ei kannata laittaa eristettä massan alle? Onhan tuo 200€ omastakin mielestä aika paljon rahaa pelkästä alustan puhdistuksesta.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jutustelin yhden ruostesuojauksia tekevän firman kanssa. Olivat vahvasti sitä mieltä, että ainoastaan massat joko alustamassa tai äänieristemassa on auton ulkopuolelle sopiva. Mitään eristeitä ei massojen alle tulisi laittaa.

Epäilen vahvasti onko pelkästä massasta mihinkään. Toinen arveluttava asia on miten alustan ja pyörän kotelot saa kotikonstein kunnolla puhtaaksi. Pesisivät alustan 200€ hintaan, jos ite purkaa. Mielestäni kohtuuton hinta.

Perusteltiinko, että minkä takia ei kannata laittaa eristettä massan alle? Onhan tuo 200€ omastakin mielestä aika paljon rahaa pelkästä alustan puhdistuksesta.

Eristelevy kuulema elää erillailla kuin vieressä oleva auton pelti ja massa repeilee tämän elämisen johdosta irti ja vesi pääsee äänieristeen alle.

On pesulla hintaa joo, mutta ite ei saa pestyä niin hyvin, kun ei ole kuumapesuria. Mietinnässä nyt mitä ulkopuolen eristykselle tekee. Tässäkin asiassa tieto lisää tuskaa :-[
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Eristelevy kuulema elää erillailla kuin vieressä oleva auton pelti ja massa repeilee tämän elämisen johdosta irti ja vesi pääsee äänieristeen alle.

On pesulla hintaa joo, mutta ite ei saa pestyä niin hyvin, kun ei ole kuumapesuria. Mietinnässä nyt mitä ulkopuolen eristykselle tekee. Tässäkin asiassa tieto lisää tuskaa :-[

Asia kunnossa, ihan järkevältä tuo perustelu kuulostaa. Samaa tässä pohdin - ehkä laitan tarjouskyselyn alustan äänieristyksestä. Ainakin Helsingissä sitä tarjoaa Stop Rust niminen yritys. Hinnasta tosin ei mitään tietoa.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Jos Noisekiller:iä miettii etupään vaimennukseen, niin tälläista infoa löysin tuolta toisaalta:

Lainaus
NoiseKiller (85€/m2):
Motonetin edullinen yhden litran ruiskutölkkiin pakattu "Noisekiller" ei ole sitä
aikoinaan kovassa maineessa ollutta aitoa NoiseKilleriä. Massa on koostumukseltaan
enemmänkin paksua maalia kuin massaa. Sitä on helppo levittää pensselillä, mutta
kolmella käsittelykerralla saavutettiin vain reilu millimetrin kerros ja silti ainetta kului
paljon. Suositeltuun kahteen milliin olisi tarvittu vielä kaksi lisäkerrosta. Työskentely
on hidasta, kun kerrrosten välillä pitää odottaa reilu tunti kuivumista. Aine muodostaa
tiiviin ja tukevan tuntuisen kerroksen, mutta se ei riitä kovin tehokkaaseen vaimennukseen.
Melua "NoiseKiller" vaimentaa vain nimeksi. Ainepaksuuden pitäisi olla paksumpi,
mutta siihen ei kärsivällisyys riitä. Purkin kyljessä on selkeät ohjeet selvällä
suomenkielellä.

Melun vaimennus -1,5 dB
Hinta-laatusuhde 7,0

Alue ei olisi etulokasuojien alla kovin suuri, johon tuota tarvitsisi, mutta tuo tunnin kuivumisaika ja 5 kerroksen levittäminen vaatii kyllä pitkäjänteisyyttä...


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Itsellä on -14 Honda CR-V ja tarkoituksena äänieristää lokasuojat sisäpuolelta eli sieltä missä rengaskin pyörii, mutta millä aineella tai tavaralla? Sisälokasuojana on olematon 15cm leveä lirpake ja muuta tuohon ei saa. Muuten auton ovet ja takaluukku on eristetty täysin.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Luulen, että noi ruostesuoja firmojen käyttämät äänieriste aineet on parempia kuin "noisekiller" tiedä sit. Eniten mietityttää miten alustan saa kunnolla puhtaaksi ja vielä kuivaksi suomen kesässä.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Projekti jatkui osaltani. Pesin alustan Wurthin pinelinellä ja tiskiharjalla ;D Kuivattelin vuorokauden auringossa, kun kelit suosi. Sitten pohjaan kotelonsuoja-aine kauttaaltaan ja samaa tavaraa runko palkkeihin ja koteloihin. Sitten sen päälle alustaan massa. Kumpainenkin aine oli finikorin tuotteita.

Akseleiden välissä oleviin alustamuoveihin vetäsin silent coatit yläpintoihin. Huopaisiin sisälokasuojiin ruiskutin myös massaa sekä ulko- että sisäpuolelle. Itse pyörän koteloihin sama käsittely kuin alustaankin eli kotelonsuoja-aine ja päälle massa. Massakerroksia vetäsin 3-4 riippuen vähän kohdasta.

Kaippa tuo sinne alustaan joskus kuivaa. Mitä äänieristykseen tulee niin mittauksia en tehnyt, koska totesin kännykällä tehdyt mittaukset kokolailla turhiksi.

Auto ei hiljenyt mitenkään merkitävästi, mutta ei tarvitse miettiä enää mitä sinne ulkopuolelle laittaisi ja eipähän ruostu.

Äänet kuitenkin vaimenivat hieman ja taajuus muuttui ainakin minun korvaan mukavammaksi.

Ainoa asia mitä enää itse joskus tulen äänieristyksen suhteen tekemään on se, että renkaiden oston suunnittelen tarkemmin. Autossa oli viime kesänä 225/35R19 nankangit ja täksi kesäksi tuli testimenestyjä Continental Sportcontact 5 koossa 225/40R18. Olen nyt siinä uskossa, että noi contit ei mitkään hiljaiset renkaat ole? Kokemusta, kun ei vain ocun alla ole muista kuin noista kahdesta edellä mainitusta niin ei osaa sanoa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Näin uutena Ocun omistajana tuntuu tuo melu olevan liiankin häiritsevää. Vaikka se oli tiedossa, niin jatkuvassa ajossa siitä melkein tuntuu tulevan riesa.

Combissa tuo ääni tuntuu tulevan pahiten tyhjänä kumisevasta kontista. Onko kokemusta, onko mitään hyötyä eristää pelkkä kontti vai onko se yhtä tyhjän kanssa? Sieltä meinasin lähteä liikenteeseen, jos siitä jotain apua edes olisi...
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Näin uutena Ocun omistajana tuntuu tuo melu olevan liiankin häiritsevää. Vaikka se oli tiedossa, niin jatkuvassa ajossa siitä melkein tuntuu tulevan riesa.

Combissa tuo ääni tuntuu tulevan pahiten tyhjänä kumisevasta kontista. Onko kokemusta, onko mitään hyötyä eristää pelkkä kontti vai onko se yhtä tyhjän kanssa? Sieltä meinasin lähteä liikenteeseen, jos siitä jotain apua edes olisi...

On huomattava apu. Kaikista suurimman vaikutuksen melutasoon saa juurikin tuolla kontin eristämisellä.


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili

On huomattava apu. Kaikista suurimman vaikutuksen melutasoon saa juurikin tuolla kontin eristämisellä.

Ok, kiitos tiedosta! Täytynee lähteä sitten "mattoa" hommaamaan.
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jos viitsii niin kannattaa purkaa kontin sivuverhoukset ja luukun verhous irti. Näiden takaa eristäminen vaikuttaa paljon varsinkin niiden sivujen. Kontin pohjahan on helppo tehdä.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Tulipahan vihdoin ja viimein eristettyä koko kontin pohja, sivut sekä takapenkkien alta ja takaluukku. Käytin STP Black Goldia ja aikaa meni kaverin avustuksella 6h. Nyt pari viikkoa ajelleena on äänimaailma aivan toinen ja jopa miellyttävä. Nyt erottaa jo eturenkaiden melunkin, mikä ei ole onneksi niin häiritsevää. :thup:
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi