Projekti jatkui osaltani. Pesin alustan Wurthin pinelinellä ja tiskiharjalla
Kuivattelin vuorokauden auringossa, kun kelit suosi. Sitten pohjaan kotelonsuoja-aine kauttaaltaan ja samaa tavaraa runko palkkeihin ja koteloihin. Sitten sen päälle alustaan massa. Kumpainenkin aine oli finikorin tuotteita.
Akseleiden välissä oleviin alustamuoveihin vetäsin silent coatit yläpintoihin. Huopaisiin sisälokasuojiin ruiskutin myös massaa sekä ulko- että sisäpuolelle. Itse pyörän koteloihin sama käsittely kuin alustaankin eli kotelonsuoja-aine ja päälle massa. Massakerroksia vetäsin 3-4 riippuen vähän kohdasta.
Kaippa tuo sinne alustaan joskus kuivaa. Mitä äänieristykseen tulee niin mittauksia en tehnyt, koska totesin kännykällä tehdyt mittaukset kokolailla turhiksi.
Auto ei hiljenyt mitenkään merkitävästi, mutta ei tarvitse miettiä enää mitä sinne ulkopuolelle laittaisi ja eipähän ruostu.
Äänet kuitenkin vaimenivat hieman ja taajuus muuttui ainakin minun korvaan mukavammaksi.
Ainoa asia mitä enää itse joskus tulen äänieristyksen suhteen tekemään on se, että renkaiden oston suunnittelen tarkemmin. Autossa oli viime kesänä 225/35R19 nankangit ja täksi kesäksi tuli testimenestyjä Continental Sportcontact 5 koossa 225/40R18. Olen nyt siinä uskossa, että noi contit ei mitkään hiljaiset renkaat ole? Kokemusta, kun ei vain ocun alla ole muista kuin noista kahdesta edellä mainitusta niin ei osaa sanoa.