Jos VCDS käytössä niin loggaa ryhmä 115 ja vertaa pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta. Jos heittää paljon niin veikkaisin revennyttä bypass kalvoa (olettaen, että kalvomallinen siellä on). Lastutettu vai vakio? Mitkä on ahtopaineet kiihdytyksessä?
Tuli itsekin mielenkiinnosta logattua tota 115 ryhmää. Kahta eri arvoa kyttäsin, mutta en logia osannut mihinkään graafiseen muotoon veivata saati tänne.
Siellä oli tämmöiset kohdat mitä seurailin-->specified- ja actual pressure. Tasakaasulla ajaen ero oli iso, specified noin 400, kun taas actual noin 1020 tai toisinpäin. Täyskaasu kiihdytyksessä arvot olivat lähempänä toisiaan esim. 1710/1860. Miltäs tämmönen näyttäs? Ilmeisesti ollaan lähellä oikeita arvoja? Tasakaasulla lipuessa arvot poikkeaa rajusti, mutta onko tässä ilmanpaine sotkemassa ja turbo ei pelissä ja siksi niin iso ero?
Itseäni lainaten paljon noiden specified- ja actual pressuren ero saisi olla kiihdytyksessä?
Alavääntö tuntuu olevan hukassa ja päivästä riippuen turbo potkun tuntee välillä 3500-4500 RPM tai 4500-5500 RPM jolloin selvästi nykäisee. Bypassia epäilen ja tällä koodilla (06H145710D) olevaa tilalle olisi tulossa, jos vaihtoon päädyn.
Ebayssä näkyy olevan halvalla noita, mutta ovat varmaan "halpoja kopioita". Kotimaassakin monta eri valmistajan tekelettä tarjolla tolla koodilla. Tekeeköhän esim. pierburgin vastaavalla mitään vai taasko ihmetellään, kun ei väännä alhaalta?
Pari vuotta edellisestä mittauksesta VCDS.llä, mutta nyt tuntuu vääntö olevan hukassa tai sit toi toinen allekirjoituksen hiukkaskiihdytin vaan vääntää niiiiiin paljon paremmin.