vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

2.0 tfsi alavääntö kadoksissa

Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Miten paljon tuossa kohdassa moottoria on muuten tilaa työskennellä? Voisi kuvitella, että aika ahdas paikka voi olla. Ja onko se vaan niin, että vanha osa otetaan pois ja uusi tilalle; tarvitseeko mitään erityistä ottaa huomioon?


Poissa aromar-14

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Eipä mitään erikoista vanha pois uus tilalle...
Paikka on kyllä vähän ahdas...muistaakseni yks kuusiokolo vaati vähän työtä et sai avaimen nätisti...


Poissa DjTrinity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 21
    • Profiili
Täälläkin potku hävisi ja vääntö palautui alle 2000 Bypassin vaihdolla (D loppunen tilalle).
V-mäinen homman vaihtaa tunkin kanssa mutta kohtuu helpolla vaihtu kuitenkin. Nosturin kanssa onnistunee helpommin.

VCDS:llä loggaamalla en suurta eroa huomannut ennen ja jälkeen. Saatto ehkä hiukan nopeammin ahdot nuosta jälkeen päin.
Alkuperäinen pässi tuli ehkä hiukan ulospäin kun sormella avitta, mutta ei hirveästi. Uusi oli kuitenkin huomattavasti jämäkämpi.
Hiljalleen vanhaa painamalla sain kuulumaan pienen räpsähdyksen joten lienee kalvo revennyt.

Hyvä että tähänkin ongelmaan löyty helppo ratkaisu tällä.
- Skoda Superb PHEV -20

Ex. quattro A4 avant S-Tronic 2.0T -11
Ex. Octavia RS HB -06
VCDS@Nummela (HEX-V2) (Satunnaisesti Joensuu, viikoittain PK-se)


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Ahdot nousi nyt lyhyen testailun jälkeen lähes tuplaan bypass-venttiilin vaihdolla. Vanhasta olikin tiiviste mennyt hajalle. Viimeisen kiihdytyksen aikana syttyi mittaristoon merkkivalo, joka sitten vikakoodin lukemisella selvisi seuraavanlaiseksi: "P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected". Mikähän yhteys tapahtuneilla voisi olla? Kannattaako lähteä perkaamaan tilannetta sytytystulpan tarkistamisella ?


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
kuittaa koodi pois ja testaile.ellei mitään oireile.
voi myös olla puola.itellä ilmoitti misfiree kun puola särkyi..

ja vaihda kaikki kerralla.tulpat ja puolat jos meinaat jotain vaihdella...
faster than a fast thing going fast


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Puola tai tulppa, puolia on mennyt ja sytysosilta vaaditaan enemmän kun ahdot nousee, jotta saadaan riittävä kipinä aikaiseksi.


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Sytytyspuola oli tosiaan mennyt loppuun. Vaihdon sitten kaikki puolat uusiin. Nyt taas jostain syystä ahdot ovat luokkaa 9-10 PSI. Ei kai bypass-venttiilin pitäisi olla noin heikko, että heti tiivisteet hajoavat?
Niin ja auto oireili puolan mentyä: koko auto tärisi, kun kävi kolmella sylimterillä.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jos VCDS käytössä niin loggaa ryhmä 115 ja vertaa pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta. Jos heittää paljon niin veikkaisin revennyttä bypass kalvoa (olettaen, että kalvomallinen siellä on). Lastutettu vai vakio? Mitkä on ahtopaineet kiihdytyksessä?

Tuli itsekin mielenkiinnosta logattua tota 115 ryhmää. Kahta eri arvoa kyttäsin, mutta en logia osannut mihinkään graafiseen muotoon veivata saati tänne.

Siellä oli tämmöiset kohdat mitä seurailin-->specified- ja actual pressure. Tasakaasulla ajaen ero oli iso, specified noin 400, kun taas actual noin 1020 tai toisinpäin. Täyskaasu kiihdytyksessä arvot olivat lähempänä toisiaan esim. 1710/1860. Miltäs tämmönen näyttäs? Ilmeisesti ollaan lähellä oikeita arvoja? Tasakaasulla lipuessa arvot poikkeaa rajusti, mutta onko tässä ilmanpaine sotkemassa ja turbo ei pelissä ja siksi niin iso ero?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ihan vakiolta vaikuttaa, eli paineet pyörii siellä 0,7 - 0,8 bar. Ei muuta kuin kovaa ajoa! Jep, ilmanpaine on -1000mbar.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Miiikhell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Komppaampa vähän tätä ketjuu. Ahdot maksimissaan 0.5. 2000-2500  kierrosalueella turbo rykäsee ittesä peliin. Bybassin vaihto edessä?
Skoda Octavia RS 2008 Combi Bensa


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Pystyykös torque ohjelmalla katsomaan nuo ahdot? Tilasin tänään sen obd2 bluetooth mokkulan niin pääsee tutkailee kaikkia tietoja autosta.
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Miiikhell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili

Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Selvä homma. täytyy tutkailla omastakin onko venttiili mennyt kuhan saa obd2 mokkulan :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Komppaampa vähän tätä ketjuu. Ahdot maksimissaan 0.5. 2000-2500  kierrosalueella turbo rykäsee ittesä peliin. Bybassin vaihto edessä?

Veikkaisin, että kyllä mikäli auto muuten toimii normaalisti.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line