vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

2.0 tfsi alavääntö kadoksissa

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Selvä. Saa nähä joutuuko itekki vaihtamaan By pass ku tuntuu oleva ala vääntö kateissa. Täytyy ilmoitella ahtojen bar lukemat kuhan saa obd2 mokkulan ja testailtua paljon löytyy ahdot autosta. Paljon pitäis olla vakio autossa bar ahdot ja millä kierroksilla?:) kiitoksia etu käteen kaikille jotka vastaavat ja kertovat :),
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Miiikhell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Tämä kiinnostaisi minuakin. 0.5 ehoton maksimi mitä saa irti
Skoda Octavia RS 2008 Combi Bensa


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
En osaa sanoa mitä ne paineet on kullakin kierrosluvulla, mutta kai ne vakio max ahdot pyörii siellä 0.7-0.8 bar, eli 1700 - 1800mbar. Alle tuon niin vaihtaisin sen bypass venttiilin ja etsisin ahtovuotoja.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Miiikhell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Kävin tekkee uusinta vetoja niin alkaa alhaalta jo ahtamaan ja 0.7 max. Pitää alkaa nykäsy ongelmaan ettiin muualta vikaa. Jännä vaan et tietyssä kierrosalueessa sen tekee...
Skoda Octavia RS 2008 Combi Bensa


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kävin tekkee uusinta vetoja niin alkaa alhaalta jo ahtamaan ja 0.7 max. Pitää alkaa nykäsy ongelmaan ettiin muualta vikaa. Jännä vaan et tietyssä kierrosalueessa sen tekee...

Ihan normaalilta kuulostaa ja ahtaminen alkaa siellä noin 2500 kierroksen kantturoissa, eli jos sitä nykäisyä mietit.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Miiikhell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Juu sepä se siel varmaan nykäsee. Pitää vaan tottuu siihen :D
Skoda Octavia RS 2008 Combi Bensa


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Onko se torque prossa kun ahtoja seuraa niin se boost vai mistä se seuraillaan? ite vähä sitä tutkailin kuitenkin mutta uusia vehkeitä nuo kuitenkin :)
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
tuli käytyä testailee ja jos oikeesta mittaria tuli seurailtua niin just 1500 kierroksen paikkailla ku lähtee kaasuttamaan näytti 0.3- ylöspäin nousi sitten. Välillä sitten taas oli lähempänä 0.7.
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
tuli tänään testattua psremmin niin 3 ja 4 vaihteella ku ajo noin 3000 kierroksen paikkeilla niin näytti boost mittari -0.5-0.6 bar paikkeilla olevan ahdot. Onko ihan kohillaa vai kannattaako alkaa ettimään ahtovuotoja?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jos VCDS käytössä niin loggaa ryhmä 115 ja vertaa pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta. Jos heittää paljon niin veikkaisin revennyttä bypass kalvoa (olettaen, että kalvomallinen siellä on). Lastutettu vai vakio? Mitkä on ahtopaineet kiihdytyksessä?

Tuli itsekin mielenkiinnosta logattua tota 115 ryhmää. Kahta eri arvoa kyttäsin, mutta en logia osannut mihinkään graafiseen muotoon veivata saati tänne.

Siellä oli tämmöiset kohdat mitä seurailin-->specified- ja actual pressure. Tasakaasulla ajaen ero oli iso, specified noin 400, kun taas actual noin 1020 tai toisinpäin. Täyskaasu kiihdytyksessä arvot olivat lähempänä toisiaan esim. 1710/1860. Miltäs tämmönen näyttäs? Ilmeisesti ollaan lähellä oikeita arvoja? Tasakaasulla lipuessa arvot poikkeaa rajusti, mutta onko tässä ilmanpaine sotkemassa ja turbo ei pelissä ja siksi niin iso ero?

Itseäni lainaten paljon noiden specified- ja actual pressuren ero saisi olla kiihdytyksessä?

Alavääntö tuntuu olevan hukassa ja päivästä riippuen turbo potkun tuntee välillä 3500-4500 RPM tai 4500-5500 RPM jolloin selvästi nykäisee. Bypassia epäilen ja tällä koodilla (06H145710D) olevaa tilalle olisi tulossa, jos vaihtoon päädyn.

Ebayssä näkyy olevan halvalla noita, mutta ovat varmaan "halpoja kopioita". Kotimaassakin monta eri valmistajan tekelettä tarjolla tolla koodilla. Tekeeköhän esim. pierburgin vastaavalla mitään vai taasko ihmetellään, kun ei väännä alhaalta?

Pari vuotta edellisestä mittauksesta VCDS.llä, mutta nyt tuntuu vääntö olevan hukassa tai sit toi toinen allekirjoituksen hiukkaskiihdytin vaan vääntää niiiiiin paljon paremmin.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Ebayssä näkyy olevan halvalla noita, mutta ovat varmaan "halpoja kopioita". Kotimaassakin monta eri valmistajan tekelettä tarjolla tolla koodilla. Tekeeköhän esim. pierburgin vastaavalla mitään vai taasko ihmetellään, kun ei väännä alhaalta?

Eiköhän suurin osa noista ole ihan samoja kuin marmorillakin, painatus vain puuttuu. Jostain netistä löytyy keskustelua mitkä ovat "parhaita" enkä nyt juuri tietysti muista miten tuo paremmuusjärjestys meni. Toisaalta, osa maksaa kymppejä suomessakin ja jos on pienikin epäilys aitoudesta niin kannattaako sen parin kympin säästön takia sitten hukata mielenrauhaa...


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jos VCDS käytössä niin loggaa ryhmä 115 ja vertaa pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta. Jos heittää paljon niin veikkaisin revennyttä bypass kalvoa (olettaen, että kalvomallinen siellä on). Lastutettu vai vakio? Mitkä on ahtopaineet kiihdytyksessä?

Tuli itsekin mielenkiinnosta logattua tota 115 ryhmää. Kahta eri arvoa kyttäsin, mutta en logia osannut mihinkään graafiseen muotoon veivata saati tänne.

Siellä oli tämmöiset kohdat mitä seurailin-->specified- ja actual pressure. Tasakaasulla ajaen ero oli iso, specified noin 400, kun taas actual noin 1020 tai toisinpäin. Täyskaasu kiihdytyksessä arvot olivat lähempänä toisiaan esim. 1710/1860. Miltäs tämmönen näyttäs? Ilmeisesti ollaan lähellä oikeita arvoja? Tasakaasulla lipuessa arvot poikkeaa rajusti, mutta onko tässä ilmanpaine sotkemassa ja turbo ei pelissä ja siksi niin iso ero?

Itseäni lainaten paljon noiden specified- ja actual pressuren ero saisi olla kiihdytyksessä?

Alavääntö tuntuu olevan hukassa ja päivästä riippuen turbo potkun tuntee välillä 3500-4500 RPM tai 4500-5500 RPM jolloin selvästi nykäisee. Bypassia epäilen ja tällä koodilla (06H145710D) olevaa tilalle olisi tulossa, jos vaihtoon päädyn.

Ebayssä näkyy olevan halvalla noita, mutta ovat varmaan "halpoja kopioita". Kotimaassakin monta eri valmistajan tekelettä tarjolla tolla koodilla. Tekeeköhän esim. pierburgin vastaavalla mitään vai taasko ihmetellään, kun ei väännä alhaalta?

Pari vuotta edellisestä mittauksesta VCDS.llä, mutta nyt tuntuu vääntö olevan hukassa tai sit toi toinen allekirjoituksen hiukkaskiihdytin vaan vääntää niiiiiin paljon paremmin.

Lainataan taas itseäni. Nyt auto toimii. Vaihdoin D loppusen uuden bypass venttiilin. Vanha näytti fyysisesti ehjälle, mutta lopulta auto antoi vikakoodin bypassista ja sen vaihdoin (orginaalin).

VCDS näytti pyydetyn ja saavutetun ahtopaineen eroavan noin 200 yksiköllä. Parhaiten VCDS katsoen eron huomasi katsomalla käppyröitä mitä loggasi ajossa. Pyynti rupesi toteutumaan uudella bypassilla nopeammin ja lähemmäs pyyntiä myös ahtaa nyt.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400