vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

räsää ostamassa

Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Kertokaas lähes ummikolle, että mitä asioita tulisi suurimmaksi osaksi huomioon räsää ostaessa liikkeestä. Jyväskylän Käyttöauto Oy:ssä olisi tarjolla pienillä kilsoilla oleva farkkuräsä josta oisin kiinnostunut. Onko jotain esim. mahdollisiin vikakoodeihin kiinnittämistä kun käy koeajolla?? Perheelliselle olisi tulossa auto ja tilaa tarvitaan, siksi farkku-mallinen. Räsät muutenkin kiinnostanu jo jonkun vuoden. Onko ketään klubilaista jyväskylän suunnalta joka pääsisi mahdollisesti "avuksi" katsomaan kyseistä autoa?? Palkaksi voisi vaikka tarjota pullakahvit. :)


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
. Onko jotain esim. mahdollisiin vikakoodeihin kiinnittämistä kun käy koeajolla??

No, ensinnäkään jo koeajolla ei pitäs näkyä yhtään vikakoodia jos kaikki on kunnossa..

Bensa vai dieseli mielessä? Mikä vm?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili

Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Kertokaas lähes ummikolle, että mitä asioita tulisi suurimmaksi osaksi huomioon räsää ostaessa liikkeestä. Jyväskylän Käyttöauto Oy:ssä olisi tarjolla pienillä kilsoilla oleva farkkuräsä josta oisin kiinnostunut. Onko jotain esim. mahdollisiin vikakoodeihin kiinnittämistä kun käy koeajolla?? Perheelliselle olisi tulossa auto ja tilaa tarvitaan, siksi farkku-mallinen. Räsät muutenkin kiinnostanu jo jonkun vuoden. Onko ketään klubilaista jyväskylän suunnalta joka pääsisi mahdollisesti "avuksi" katsomaan kyseistä autoa?? Palkaksi voisi vaikka tarjota pullakahvit. :)

Jos ei ole jo vaihdettu, niin vaihtoon menee kohta kalliista osista:

- jakohihna kilkkeineen
- ilmastoinnin kompura
- jarrut
- renkaat

Näistä kannattaa kysyä onko mainintaa huoltokirjassa ja vaikka suoraan autoa huoltaneesta firmasta.

Koneen tyyppivikoja (nokka-akselien ketju, öljysihti, pcv-venttiili, nokanseuraaja (Skodalla kulkee nimellä laahain) ym.) ei varmaan vielä ole korjattu, itse vaihdatin nokka-akselien välisen ketjun karvan vajaa 150kkm ajettuna kun kuuli että käynnistyksessä jo korahti joten pientä venymistä jo oli. Näistä tyyppivikojen korjauksista selviää n. tonnilla teetettynä, joten jos pitää autoa pidempään niin ei suuri kustannus. Käynnistä kylmänä koeajolle lähtiessä, jos pykii käyntiin hieman vaivalloisesti niin sekin on ominaisuus mutta siitä saanee tingittyä hintaa alaspäin. Laatikko luultavasti pykältää (jos ei jopa hieman rusahda) ainakin kylmänä kakkoselle vaihtaessa, ei sinänsä mitään vaarallista mutta kielii että nopeita vaihtoja kakkoselle on tehty ja synkrot saaneet vähän kipeää. ?-ljynvaihto pehmitti oman laatikon käyttäytymistä kokonaisuudessaan, pieni kustannus sekin (muutama satanen).

Koneen puolesta ja laatikosta muuten ei ole mitään sen ihmeempää normaalien tarkastusten lisäksi, öljy näille maistuu joka on enemmänkin ominaisuus eli kannattaa totutella jos vaihtaa esim. Japanilaisista autoista VAGineeseen.


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Takaovien tiivisteet ovat ainakin joissain vuosimalleissa tupanneet hankaamaan karmeista (korin puolelta) maaleja pois ja noita on sitten saatettu meikata piiloon.


Poissa tomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
En viitsi tehdä erillistä topicia itelle nii kysäisen tässä..

Olisi myös haaveissa tässä jossain vaiheessa päivittää nykinen perus ykköskoppanen ocu tälläseen combi räsään.
Tarkemmin diisseliä oon katsellut, paria autoa oonki tuossa jo katellu, 2009 CR DPF olisi yksi vaihtoehto.

Mietyttää vaan kun kaikissa ei tuota webastoa ole ja jotkut on haukkuneet uudempia autoja kylmiksi talvella.. eli pärjääkö pelkällä keulapahvilla ajella talvipakkasilla vai onko webasto pakollinen lisävaruste? nykyisellä autolla oon tarjennut hyvin kyllä ilman..





Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Ainakin mun -07 pd on ihan lämmin, tosin viimetalvena kun mittari tipahti alle -25 niin pahvia piti jo harkita nokalle :)

Eli, pärjää hyvin ilman webastoa
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Mulla -11 TDI eikä ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä.  Ohjaamon lämpeneminen heikentyy selvästi -10 asteen jälkeen. Sitten kun on jo -20 astetta pakkasta, niin jos ei aja isoa tietä, niin lämmöt ei tahdo nousta enää lainkaan moottorin puolella ja hieman vilpoista on ohjaamossakin, jos ei vähintään 80 km/h aja. -5 asteen pakkasella kylmiltään startatessa, ei 15km ajon jälkeen ole koneen lämmöt kuin n. 70, vaikka suurimmaksi osaksi moottoritietä onkin.

Pääasiassa -10 asteeseen asti lämpöä riittää ihan hyvin hytissäkin, jos ei nurkka-ajoa harrasta. Lohkolämppäriä jos käyttää, niin on hieman mukavampi työmatka lämpöjen suhteen tuolla 15km pätkällä.
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Näissähän on kabiinin lämmitysjärjestelmän yhteydessä sähkövastukset, jotka lämmittävät sisääntulevaa ilmaa juuri tuosta syystä että moottori ei tahdo talvipakkasilla lämmetä normaaliin 90 asteeseen...