vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Räsää ostamassa

Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Terve. Uusi käyttäjä tällä foorumilla. Tosiaan parin tai neljän kuukauden päästä olis autonvaihto operaatio. Vaggilainen löytyy tälläkin hetkellä ja ajattelin että en siitä irtaannu.

Tosiaan sitten tuli tutkailtua skoda octavia RS vm. 2006- 2010.
Ilmeisesti octavia sai faceliftin tuossa 2008 luvun kohdalla ja tän johdosta keulalle tuli myöskin kääntyvät xenonit ( onko ne sitten bixenonit? ).

Mitä vikoja ja ääniä kannattaa noissa autoissa etsiä oston yhteydessä, viallisen kaksoismassan tunnistan vaikka unissani kerta olen sen jo kokenut. Jakopää näistä ilmeisesti rupee ääntämään tai vastaavaa?

Niin ja tosiaan tarkka malli mitä itse haen on Skoda Octavia II RS 2.0 TFSI. Ja onko noissa kaikissa autoissa tuo maxidot ajotietokone?

Kiitoksia näin etukäteen :)
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ilmeisesti octavia sai faceliftin tuossa 2008 luvun kohdalla ja tän johdosta keulalle tuli myöskin kääntyvät xenonit ( onko ne sitten bixenonit? ).

Niin ja tosiaan tarkka malli mitä itse haen on Skoda Octavia II RS 2.0 TFSI. Ja onko noissa kaikissa autoissa tuo maxidot ajotietokone?

2009 on ensimmäisiä FL malleja, joskin muutama Pre-FL on tuollakin vuosimallilla vielä myyty. Ne kääntyvät xenonit ovat ihan vaan lähivaloissa. Kaukovalot niissäkin on normaalit halogeenit. Bixenoneita ei ole Octavia:an ikinä saanut.

Mikään vakiovaruste se Maxidot ei ole, mutta taitaa olla melko harvinainen tapaus varsinkin FL:n osalta, jos sitä ei ole ruksittu varustelistaan mukaan.


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Niin ne käätyvät taitavat sitten vain olla noissa FL malleissa, eli näissä vanhemmissa ei sitten sitä ole? Xenonithan tulen varmasti laittamaan pitkille.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Pre-FL jakopää on hihnalla ja FL ketjulla bensakoneen ollessa kyseessä. Näin olen ainakin itse mieltänyt asian. Viisammat korjatkoon. Pre-FL.ssä ei käänny ksenonit.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Vanha naamasen xsenonit on surkeat verrattunu noihin kääntyviin..


Poissa Kane

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
...Mulla -07 RS, ja kokemuksia kääntyvistä Xenoista ei ole, mutta ei näitäkään huonoiksi voi moittia. Kaukovaloja voi ??? Sitten jos haluat Xenonit kaukovaloihin(tai lisäkaukovaloihin), niin se ei välttämättä ole ihan bolt on -homma, niinkuin vanhemmissa. Can-väylä voi aiheuttaa strobo-efektin...

Mitä muuta...? Pitääkö ilmastoinnin läppämoottorit ääntä, miltä bensakoneen jakopää kuulostaa, onko dieseliin vaihdettu kaikki suuttimet, onko ruostetta oven reunoissa tai kynnyskoteloissa... Onhan noita "ominaisuuksia"  ;D . Kannattaa lukea tuo vikalistaus- topicci läpi.

Viatonta autoa ei ole keksittykään, ei edes RS:ää. Omastani olen silti kyllä tykännyt, vaikka pientä??! jumppaa on matkan aikana ollutkin...


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Tuli tähän RS:ään päädyttyä kun on kuitenkin suht. tilava, käytännöllinen, suht. pienruokanen ja kuitenki potkua riittää tarvittaessa :D. Pitää nyt kahtoa että miten tää rahatilanne rupee edistyyn :). Mutta eiköhän kesällä tänne ilmesty multa kuva omasta skodasta :)

Tulee varmaan ostettua tuo FL versio, kuitenkin ketjukone mikäli bensa ja bensan nimenomaan haluan ku ei tarvettä enää diisseli autolle. Miten oliko noissa nyt kiinteä vauhtipyörä vai kaksoismassa?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2015, 10:15:09 ip kirjoittanut mehtäkonekuski »
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tuli tähän RS:ään päädyttyä kun on kuitenkin suht. tilava, käytännöllinen, suht. pienruokanen ja kuitenki potkua riittää tarvittaessa :D. Pitää nyt kahtoa että miten tää rahatilanne rupee edistyyn :). Mutta eiköhän kesällä tänne ilmesty multa kuva omasta skodasta :)

Tulee varmaan ostettua tuo FL versio, kuitenkin ketjukone mikäli bensa ja bensan nimenomaan haluan ku ei tarvettä enää diisseli autolle. Miten oliko noissa nyt kiinteä vauhtipyörä vai kaksoismassa?

Osta mun Pre-FL pois. ;) Ei se ketjukone mikään ikuinen ole...
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Tuli tähän RS:ään päädyttyä kun on kuitenkin suht. tilava, käytännöllinen, suht. pienruokanen ja kuitenki potkua riittää tarvittaessa :D. Pitää nyt kahtoa että miten tää rahatilanne rupee edistyyn :). Mutta eiköhän kesällä tänne ilmesty multa kuva omasta skodasta :)

Tulee varmaan ostettua tuo FL versio, kuitenkin ketjukone mikäli bensa ja bensan nimenomaan haluan ku ei tarvettä enää diisseli autolle. Miten oliko noissa nyt kiinteä vauhtipyörä vai kaksoismassa?

Osta mun Pre-FL pois. ;) Ei se ketjukone mikään ikuinen ole...

On sulla kyllä nätti skoda, ja vielä herkuilla mitä itse haluisin :D. Jos hinnasta päästään sopuun niin pidetään mielessä  ;D
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kaikkihan on aina kaupan, kunhan hinta osuu vain kohdilleen ;) Laita YV:tä jos kiinnostaa. Kaksoimassa näissä taitaa olla. Mukavuushan taitaa hieman kärsiä kiinteällä, mutta kestää sitten paremmin.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Vesku_1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Itsekkin voisin 2010(79tkm) ocun myydä jos vaan hinnasta sovitaan.


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Asian nostoa vaihteeksi. Tullut käytyä nyt kahta skodaa koeajamassa. On kyllä kaikinpuolen näppärä peli ja autokuume sen kuin kasvaa. Tässä yksi pitempi postaus tän päiväsestä...

Kävin liikeessä ( jätän mainitsematta tällä kertaa ) katsomassa ja koeajamassa -06 Skoda Octavia RS. Mittarissa 190tkm, ulkoa- ja sisältäpäin hyvässä kunnossa, lukuunottamatta rumia lisäledejä puskureissa.

Noh, asia lähti siitä lähtien alamäkeen kun liikkeen sisään astuin ensimmäistä kertaa. Myyjä ei ollut alkuunkaan palveleva verrattuna aikaisemmin laakkosen ja metroauton myyjiin. Kyseistä autoa sitten kyselin ja hän katsoi siihen avaimet. Ulos paineltiin, hän näytti missä auto on. Antoi avaimen minulle ja paineli itse liikkeeseen sisään mitään kummempia sanomatta. Eli ei esitellyt autoa ollenkaan, kertonut mitään jne.

Noh, aikani kun tutkin autoa ja totesin että ihan siistin oloinen. Kävin sitten kysymässä että voiko käydä koeajolla, myyjä vain mumisi että juu. Pienen lenkin kävin heittämässä ja kyllä on sanomista siitä autosta.

- Kiihdytys: Kakkosella joku 3000 kierrosta, lappu lattiaan niin auto mietti varmaan sekunnin ajan että lähdetäänkö, eli ahdot tulivat todella viiveellä vaikka kierrokset alkoivatkin nousta hiljalleen.
- Auto tärisi jonkun verran, samoiten vaihdekeppi. Epäilen viallista kaksoismassaa.
- Kolmos vaihde meni muita vaihteita huonommin koloonsa.
- Jarrut vikisee jonkun verran jarruttaessa ( mitä ilmeisemmin vain palat loppu )

Noh, liikkeeseen takaisin ja totesin myyjälle että näin on. Myyjä vain totes että ei siinä voi olla mitää vikaa kun me huolsimme sen ja tutkittiin auto. Olin että tämä selvä.

Mites hinta ( 11900e ), " mitä hinnasta? ", onko tuo tiukka hinta vai saako sitä kuinka paljon alas noiden vikojen takia
" Ei onnistu ollenkaan, tuo on jo todella alhainen hinta tuolle autolle ".

Totesin vain että toinen liike myy -07 autoa 145tkm ajettuna 12500 eurolla. Sanoin että kiitos, hei hei ja painelin liikkeestä ulos.

Kaikinpuolen paskanmaku jäi suuhun tuosta autosta ja liikkeestä. Tuli vähän pitkä postaus mutta päätin kertoa silti :D

Ensikuun puolella voikin sitten laittaa nykysen auton myyntiin ja sitten katsoa uutta tilalle :)

Oliko näissä muuten nyt tuo Coming home/leaving home valoshow? Eli ajovalot pitäisi syttyä oven avaessa pimeellä jne.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2015, 01:37:08 ap kirjoittanut mehtäkonekuski »
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Oliko näissä muuten nyt tuo Coming home/leaving home valoshow? Eli ajovalot pitäisi syttyä oven avaessa pimeellä jne.

Ei välttämättä. Jos on valokatkaisija, jossa on Tunnel / Auto asento, niin sitten se on mahdollista aktivoida. Ilman tuollaista katkaisijaa, ei CH/LH toimi oikein. Ja ajovalot syttyy silloin kun avaa auton lukituksen tai ajon jälkeen sammuttaa auton, niin valot jää hetkeksi palamaan.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Tuo laiskuus saattaa johtua antautuneesta DV:stä, muutaman kympin osa. Mutta itse en kyllä tuollaisesta palvelusta palkkaa kaverille maksaisi auton oston muodossa...

Kyllä sen tietää kun se "oma auto" osuu kohdalle... ;D


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Oliko näissä muuten nyt tuo Coming home/leaving home valoshow? Eli ajovalot pitäisi syttyä oven avaessa pimeellä jne.

Ei välttämättä. Jos on valokatkaisija, jossa on Tunnel / Auto asento, niin sitten se on mahdollista aktivoida. Ilman tuollaista katkaisijaa, ei CH/LH toimi oikein. Ja ajovalot syttyy silloin kun avaa auton lukituksen tai ajon jälkeen sammuttaa auton, niin valot jää hetkeksi palamaan.

...ja sen ch/lh ominaisuuden saa kytkettyä pois jos se ärsyttää  :)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela