vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kuinka Moni Säätää Alustansa talveksi ja kesäksi

Vieras · 8 · 6121

Jace

  • Vieras
Niin talläisen kyselyn pistän ilmaan että onko helppo homma säätää ja tuleeko ongelmia ihanista suomen suolatuista teistä??? ;)

Eli tuppaako nuo säätö mutterit jämähtämään kiinni kun ei niihin kajoa??? ???

Kun tosiaan aina puhutaan että talveksi ylös, kun olen hieman ymmärtänyt että ei aina välttämättä helpoin/mukavin homma(korjatkaa jos olen väärässä)....!! ;D

Itselleni olen tuota kw1 suunnitellut.....  kun se näyttää olevan suosituin! :)


Faabio

  • Vieras
Toki pitää säätää ylemmäs kun eihän tuolla pysty edes kesällä sorateitä ajamaan niin kuinkas sitten talvella?

Säätö helppoa kun ajaa nosturille auton ja puhdistaa kierteet tolpista ensin huolella niin on ilo säätää. Ilman puhdistusta ei onnistu ruuvata.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Joo, periaatteessa tuo menee noin...
Toki on ollut tapauksia että säätömutteri on hajonnut ja korkeuden muuttaminen onkin sitten hieman isompi juttu. :)
Varmasti säätö toimii paremmin jos säätää pari kertaa vuodessa! Omaa alustaa ei oo säädetty nyt kolmeen vuoteen, joten parempi antaa olla tuossa. :D

Ja aina korkeuden säädön jälkeen kannattaa säädättää kulmat.


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Oon säätäny omaani syksyllä ylös ja keväällä alas, sekä pariinkin otteeseen nyt kesän aikana.

Vaihtoon on mennyt molemmat säätömutterit kun ne jumi ja kiristin ruuveista oli korkannut jengat, uudet sain takuuna ja tein niihin säätömuttereihin 3kpl uusia reikiä kiristin ruuvia varten, ei tarvi varoa niin paljon kun jenga on nyt myös mutterin rosteri osassa eikä pelkästään muovissa.

Vaihdon jälkeen ei ole ollu ongelmia kun on vaan kunnolla puhdistanut jengat. Oon vetänyt ensin painepesurilla enimmät paskat pois jonka jälkeen hinkannut hammasharjalla ja jarrukliinerillä loput paskat pois. Lisäksi mulla on jeesus teippiä jengan suojana, ei pääse ajossa niin paljon paskaa väliin.

Nyt on helppo säätää tarpeen tullen :)




Jace

  • Vieras

Noniin tuli ainakin hyviä vinkkejä ennalta ehkäistä tuo jumittuminen! Kiitoksia ;D

Tuo Kw 1 tosiaan kyllä kiinnostaa ja soittettelin niin niitä jopa sais parin päivän varotus ajalla! sormet syhyää kyllä tuon hankkimiseen!

Kun tosiaan tuota kw tutkaillut niin laatu ainikin on kohdalla! vai onko kukaan valittanut ???


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili


Poissa Petu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Itselläkin alustan hankinta edessä ja ajattelinkin kysyä täältä, että oletteko vaihtaneet alustasarjan yhteydessä myös säädettävät koiranluut? Kun aiemmin en ole moiseen törmännyt, mutta nyt niitä on suositeltu, kun alustoja olen tiedustellut.