Seuraavanlainen ongelma ilmeni nyt räsässä. Tuli ajettua iltapäivällä aikas lujaa mutkikasta tietä tänään, jonka jälkeen uudelleen käynnistyksem jälkeen syttyi vikavalo. Testerillä sain koodiksi P0642 herjaa jonkun anturin matalasta referenssi jännitteestä.
Mikähän anturi mahtais olla kyseessä mahdollisesti? Nopean googlauksen jälkeen vikaa vois alkaa etsiä imusarjasta, imusarjan läpistä/läppämoottorista/antureista. Mikä tarkotus tässä moottorissa noilla läpillä on?
Autossa olen havainnut tyhjäkäynnillä pientä moottorinkäynnin nykimistä/pätkimistä, ei kuitenkaan ajossa.
Kylmäkäynnistys myös ilmanlämpötilasta riippumatta huonoa välillä. Välillä myös tuntuu ettei jokaisessa kiihdytyksessä ahda yhtä hyvin. Välillä kiihtyy hyvin ja välillä tuntuu kuin ois ahtoja poissa pelistä, varsinkin ohittaessa heitettäessä pienempää vaihdetta silmään kaasu pohjassa tuntuu jotenkin ettei turbo ahda kunnolla. Tulpilla ajettu viime vaihdon jälkeen 50tkm. Autolla ajettu tällähetkellä 140tkm
Uusittu: Korkeapainekuppi, polttoainesuodatin päivitettyyn versioon. Just kaikki muut suodattimet uusittu ja öljyt.
Tarkastettu: Bypass venttiili ehjä, ahtoputket ehjät, ei näy päällisinpuolin rikkinäisiä letkuja.
Jos jollain ongelmaan jotain vinkkiä heittää niin olisi kiva