vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Imusarja ongelmaa?

Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
Itellä myös heittänyt kaksi kertaa tuon saman koodin. -06 bensa räsä siis. Mitää vikaa ei ole ilmennyt. Startti vähä nahkeeta ja tuo 2000-2500 välillä pientä "nykimistä"
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Itsellä ainakin loppui tuon vikakoodin anto kun vaihoin siihen kaasuläpän. oli vähä tyyris osa mut eipähä herjaa enään :) ei muutaku hyvät joulut kaikille :)

Minkä hintainen oli?


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
jos en ihan väärin muista niin skodalla osa oli 450e mut laakkoselta sai johonkin 350e tuon osan.
Skoda octavia rs 06- TFSI.



Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
Mahtaisko tuo kaasuläppäkotelo vaikuttaa tuohon "nytkyttämiseen" mitä mulla on esiintynyt ??? Ei viittis turhaa tota rahaa laittaa osaan..
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Tuohon en kyllä osaa sanoa mutta voin kysäistä isäpuolelta tuossa jossai vaiheess kun näkee niin varmaan osaisi jotain sanoa kun autokorjaaja on niin ilmoittelen tänne voiko se olla siihen liittyvää. :)
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
Tuohon en kyllä osaa sanoa mutta voin kysäistä isäpuolelta tuossa jossai vaiheess kun näkee niin varmaan osaisi jotain sanoa kun autokorjaaja on niin ilmoittelen tänne voiko se olla siihen liittyvää. :)

okei, ilmoitele jos muistat kysellä
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa Ärrässä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • -06 RS Blue
    • Profiili
Tuohon en kyllä osaa sanoa mutta voin kysäistä isäpuolelta tuossa jossai vaiheess kun näkee niin varmaan osaisi jotain sanoa kun autokorjaaja on niin ilmoittelen tänne voiko se olla siihen liittyvää. :)

okei, ilmoitele jos muistat kysellä


Itse vaihdoin juuri termostaatin omaani ( joka oli muuten aikas kiva jumppa tähän  ::) ) samalla putsasin kaasuläpän/kotelon siihen tarkotetulla aineella. Samalla suihkin imusarjaan vähän sitä samaa ja pyyhin vipperillä sen mitä sai.. samalla putsasin ahtoputkessa olevan MAP anturin. Kasauksen jälkeen tietenkin kaasuläpän sopeutus ja vikakoodien poisto.  Itse lähtisin ihan puhdistuksesta liikkeelle ensin.. itselläkin oli ihan hyvin karstaa kertyny sinne läpän taakse.

Btw on muuten kylmä auto tämä räsä, eikä auttanu termarikaan..


Poissa Migeh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 45
    • Profiili

Btw on muuten kylmä auto tämä räsä, eikä auttanu termarikaan..


Hyvä tietää niin ei tule pelkästään sen vuoksi vaihdeltua itse sitä.
Octavia vRS TDI -08 combi


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Itsellä ainakin loppui tuon vikakoodin anto kun vaihoin siihen kaasuläpän. oli vähä tyyris osa mut eipähä herjaa enään :) ei muutaku hyvät joulut kaikille :)
Mulla antaa koodia p2015 ja sen vuoksi vaihdettiin kaasuläppä. Viikon päästä kuitenkin moottorin varoitusvalo syttyi taas ja antaa edelleen samaa koodia. Ajelin monta kuukautta vikavalo palaen, ja nyt huollon yhteydessä pyysin sitä vähän ihmettelemään. Nyt pitäisi kuulemma vaihtaa koko imusarja kun imusarjan läppää ei erikseen pysty vaihtamaan.

En kyllä ajatellut vaihtaa vaan ajelen niin kauan kunnes jättää tielle. Ei siitä vikakoodista ole ollut muuta harmia kun vikavalo kojetaulussa.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Itsellä ainakin loppui tuon vikakoodin anto kun vaihoin siihen kaasuläpän. oli vähä tyyris osa mut eipähä herjaa enään :) ei muutaku hyvät joulut kaikille :)
Mulla antaa koodia p2015 ja sen vuoksi vaihdettiin kaasuläppä. Viikon päästä kuitenkin moottorin varoitusvalo syttyi taas ja antaa edelleen samaa koodia. Ajelin monta kuukautta vikavalo palaen, ja nyt huollon yhteydessä pyysin sitä vähän ihmettelemään. Nyt pitäisi kuulemma vaihtaa koko imusarja kun imusarjan läppää ei erikseen pysty vaihtamaan.

En kyllä ajatellut vaihtaa vaan ajelen niin kauan kunnes jättää tielle. Ei siitä vikakoodista ole ollut muuta harmia kun vikavalo kojetaulussa.

Katsastamaan ei kannata yrittää kun hylkäävät (tai ainakin pitäisi hylätä). On tuohon toinenkin konsti, poistaa koko vikakoodi ohjelmasta eli ohjelmasta poistetaan läppien ohjaus, jolloin vikavaloa ei enää tuon vuoksi syty. Otappa yhteyttä niin sammutetaan valot pysyvästi ilman uutta imusarjaa. P. 040-1497757


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa? Onko siitä jotain haittaa?


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa? Onko siitä jotain haittaa?

Ei ole mitään haittaa, ajossa et huomaa eroa. Nuo samat läpät ovat niin bensoissakin kuin dieseleissä ongelmana ja niitä olen poistellut kymmeniä. VAG ei ole ainoa missä on näitä samoja ongelmia vaan esim. Omasta mersusta sai jumiutuneet läpät lähteä tai siellä ne edelleen ovat, mutta ovat toimettomana.

Mistä päin olet?


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa? Onko siitä jotain haittaa?

Ei ole mitään haittaa, ajossa et huomaa eroa. Nuo samat läpät ovat niin bensoissakin kuin dieseleissä ongelmana ja niitä olen poistellut kymmeniä. VAG ei ole ainoa missä on näitä samoja ongelmia vaan esim. Omasta mersusta sai jumiutuneet läpät lähteä tai siellä ne edelleen ovat, mutta ovat toimettomana.

Mistä päin olet?
Mikä virka koko imusarjan läpällä on jos sen kerta voi koodata pois käytöstä?  :o

Tampereella asustelen.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa? Onko siitä jotain haittaa?

Ei ole mitään haittaa, ajossa et huomaa eroa. Nuo samat läpät ovat niin bensoissakin kuin dieseleissä ongelmana ja niitä olen poistellut kymmeniä. VAG ei ole ainoa missä on näitä samoja ongelmia vaan esim. Omasta mersusta sai jumiutuneet läpät lähteä tai siellä ne edelleen ovat, mutta ovat toimettomana.

Mistä päin olet?
Mikä virka koko imusarjan läpällä on jos sen kerta voi koodata pois käytöstä?  :o

Tampereella asustelen.

Päästöjuttuja, ei muuta virkaa. Läppien poistamisella ei ole merkitystä taas Suomessa mitattaviin päästöihin katsastuksessa. Älä mahdottoman kauan ajele vikavalo palaen, koska tällöin ei edes yritä DPF polttoa eli kohta saat yhden valon lisää mittaristoon ja sitten homma paisuu DPF tyhjäksellä.

Tampereella minäkin touhuan, joten ota yhteyttä niin hoidetaan tuo pois päiväjärjestyksestä.