vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

rs octavian nokka-akselinketju remppa

Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Onko foorumin ihmiset teetättäny lapissa nuita nokka-akselinketju remontteja näihin 2.0tfsi rs:iin? Itse sain vaggi-vehkeiden kanssa enemmänki puuhanneelta pajalta rovaniemellä (ei marmori) tarjouksen 1000-1100€ kyseiseen remppaan, ja kovin tuntuu suolaselta! Mistä ootte kyseisen rempan osia tilaillu? Ebay varmaa kova sana, mut ite ku ei oo kovin hyvin käryllä mitä kaikkia osia remppa vaatii niin osaatteko valaista mua, ja tosiaan jos tiedätte jonku pajan/tekijän joka pohjosessa tekee homman edukkaammin.
Niin ja ketjuremppa ei nyt välttämättä ihan akuutti mut vähän tuntuu et kannentiiviste vaihtovalmis niin samalla varmuuden vuoksi laitattais tuonki.


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Leoniin vaihdatin pari kk sitten tuon nokkien välisen ketjun (2.0tfsi) niin 370€, sisälti osat ja työt. Jyväskylässä teetätetty. Työn tehny liike kuuluu autonomi ketjuun.


Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Ilmeisesti joku kiristinrulla maksaa hunajaa tossa hommassa, jos sen vaihtaa samalla mut sekö ei sit oo nii justiinsa!?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Se on nokka-akselin säädin, joka maksaa hunajaa. Osanumero: 06F109088J (ainakin BWA koneeseen). Itse kiristin ei maksa paljoa (06F109217A).
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Leoniin vaihdatin pari kk sitten tuon nokkien välisen ketjun (2.0tfsi) niin 370€, sisälti osat ja työt. Jyväskylässä teetätetty. Työn tehny liike kuuluu autonomi ketjuun.

Jotain jäi tekemättä tai sitten osat ovat Siittimeen halvempia koska itsellä pelkät osat makso tuon ja työt n. toisen mokoman päälle, tosin samalla vaihtui nokanseuraaja eli Skodatermistössä muistaakseni laahain joka oli 69e + varmaan 0,5h töitä tms. kun sillä suunnalla muutenkin touhusivat. Autossa olis lappu, ihan tarkkaan en muista, hinnat Tampesterissa. Se säädin tosiaan maksaa sen 500-600 tiskiltä ostettuna mutta niitä ei juuri ole hajoillut eli ei pakollinen vaihtaa.


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Leoniin vaihdatin pari kk sitten tuon nokkien välisen ketjun (2.0tfsi) niin 370€, sisälti osat ja työt. Jyväskylässä teetätetty. Työn tehny liike kuuluu autonomi ketjuun.

Jotain jäi tekemättä tai sitten osat ovat Siittimeen halvempia koska itsellä pelkät osat makso tuon ja työt n. toisen mokoman päälle, tosin samalla vaihtui nokanseuraaja eli Skodatermistössä muistaakseni laahain joka oli 69e + varmaan 0,5h töitä tms. kun sillä suunnalla muutenkin touhusivat. Autossa olis lappu, ihan tarkkaan en muista, hinnat Tampesterissa. Se säädin tosiaan maksaa sen 500-600 tiskiltä ostettuna mutta niitä ei juuri ole hajoillut eli ei pakollinen vaihtaa.
Ei tuossa vaihdettu kuin ketju ja kiristin sekä pultti, säädintä ei ollut tarvetta vaihtaa. Nokanseuraajan vaihdoin itse aikaisemmin.


Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
oolrait! Täytyy varmaan miettiä jos sen nokka-akselin säätimen jättäis laittamatta, tietenki kunnosta riippuen...
https://www.youtube.com/watch?v=wD7-EUUrIAY Eikös tuo kuullosta siltä että ketjuremontti ois edessä?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
oolrait! Täytyy varmaan miettiä jos sen nokka-akselin säätimen jättäis laittamatta, tietenki kunnosta riippuen...
https://www.youtube.com/watch?v=wD7-EUUrIAY Eikös tuo kuullosta siltä että ketjuremontti ois edessä?

Vääristyyköhän ääni tossa videossa, mutta aika pahalta kuulostaa ainakin mun korvaan. Paljon autolla ajettu?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
oolrait! Täytyy varmaan miettiä jos sen nokka-akselin säätimen jättäis laittamatta, tietenki kunnosta riippuen...
https://www.youtube.com/watch?v=wD7-EUUrIAY Eikös tuo kuullosta siltä että ketjuremontti ois edessä?
Itellä oli samanlainen ääni ennen ketjun vaihtoa. Kierroksilla ilmeisesti tuokin hiljenee(ketju kiristyy)?


Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
vähän se tuo video tekee äänen terävämmäksi mitä oikeesti on mut ei kauheen paljoo.. mittarissa 150tkm! Auto käyny ainaki 5:ssä huoltoliikkeessä ja kaikissa sanottu et iha ok ja kuuluuki säksättää ku on tfsi. Merkkiliikkeen korjaamo meinas et iha ok jos jotain niin forte-käsittelyn vois tehdä!? Omaan korvaan toi on aina kuullostanu "pahalta" vaikka nää mitää nättejä käynniltää ole ehjänäkään. Käynnistättäessä kylmänä käyntiääni paljo pehmeempi ja mun korvaan normaali, sit ku vähänkä lämpee nii menee tollaseks kilkatukseks. Ja joo kierroksia ku antaa kaikki kuullostaa iha ok:lta. Itse oon miettiny et voisko jämäkämpi öljy auttaa (nyt mobil esp 5w-30, eikä oo oikeestaa koskaa käytetty longlife-öljyvaihtoväliä vaan n.10-15 tkm välein) , mut ehkä tuo ketju pitää joka tapauksessa laittaa. Vähän rönsyili nyt tää viesti.. sorry! :D


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Ite olisin kyllä samaa mieltä huoltoliikkeiden kanssa siitä, että ei tuolla juuri tuntunut vaarallista ketjun ääntä joukossa olevan. Tuo tikitys enemmän tai vähemmän on normaalia, osa siitä häviää ketjun vaihdolla mutta se on tuo korkeapainepumpun ominaisääni joka kuulostaa melkein dieseliltä. Itsellä kuulosti melkein samalta ennen ketjun vaihtoa, jokin osa äänestä pehmeni hiukan vaihdossa mutta ei siitä silti bemarin kutoskonetta saa käynniltään.. :) Itseäni enemmän huoletti kylmäkäynnistyksessä satunnaisesti kuulunut "korahdus", joka indikoi ketjun löysyyttä ja kun kiristin ei vielä kiristä niin ketju lähtee liikkeelle löysänä. Kilometrit samat n. 150kkm kun rempan teetin. Silloin kun ketju on todella löysä, niin semmoinen jatkuva rallatus on läsnä äänessä tuolla tikityksen takana.


Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Joo pajalla kävi skoda muissa merkeissä ja siinä samalla käskin kuulostella tota käyntiä. Samaa ne sano siellä, että ei paha, eikä anna vikakoodeja sieltä nokka-akselin asentotunnistimelta tai mistään. Kovaa ajoo vaa.... Ja tää tän päivänen korjaaja nyt tuntu tietävän noista vehkeistä paljonki (useampaan ketjurempan tehny) nii kai mä sitä uskon ja kuulostelen vielä. OT:na tuolla pajalla missä kävin, meinasivat et on olemassa joku kokonainen korjaussarja tähän ketjuremppaan ja et siihen kuuluu myös se säädin ja koko paketilla nykyään hintaa se vajaa 400 euroo. Ite kattellu pelkkää tota säädintä interneteistä nii löytäny vaa jotai 350-600€ hintasii pelkkiä säätimiä siis...


Poissa VRäsy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Herätetääs tämä aihe taas pinnalle.

Autohan on -07 tfsi rullattu 161tkm ja vähän aikaa sitten alkoi kuulumaan silloin tällöin outo ääni, joka katosi melkein samantien. Muutaman viikon päästä ääni alkoi kuulua jatkuvasti kun kone oli lämmin ja ajattelin, että kyseessä on tuo nokkien välinen ketju, kun ääni on aika samallainen kun yllämainitussa videossa ja muissa vastaavissa mitä muille forkille on jaettu. Noh.. Kävin sitten laakkosella.. Ei kuulema havainnut mitään outoa ja väittivät, että on aktiivihiili säiliön magneettiventtiili joka maksoi noin 40€ ja asennus parikymppiä lisää. Työmiehet vaihtoivat sen sitten käskystä kun ajattelin, että voi ainakin kokeilla.

Eipä auttanut, ajoin auton lämpimäksi ja menin takaisin, kuunneltiin ja sanoivat, että on vähän normaalia kovempi käyntiääni ja sanoi äänen tulevan imusarjasta. Kysyin voiko olla tuo kyseinen ketju kyseessä ja sanoi, että selviää vain avaamalla, mutta siinähän sen rempan arvo sitten piileekin.

Kuulostaako kuvaus teidän mielestä, että olisi ketjurempan tarpeessä, vai onko "normaalia"? Yhdeltä tutulta on kone kosahtanut GTI golfista tuon ketjun takia niin uskaltaako autolla ylipäätänsä hirveästi ajaakaan?

Kiitokset etukäteen!


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Ei se noilla kilometreilla ainakaan enää uusi ole, mielenrauhan asiaan saa alle tonnilla teetettynä jos meinaa auton pitää. Samalla vaihtuu laahain (nokka-akselin seuraaja / korkeapainekuppi / tms, automerkistä riippuen eri nimitys käytössä).

Itsellä alkoi käynnistyksessä kuulumaan korahdus kun kiristin ei vielä kiristänyt, sieltä itse päättelin että eiköhän se ole aika laittaa vaihtoon ennakoivasti kun autoa on tarkoitus kuitenkin hetki pitää. Jos ei vielä rallata täysiaikaisesti niin kyllä sillä autolla vielä ajelee sinne remppaan asti, tietysti aina voi osua mustapekka kohdalle mutta eivät nuo ole sentään ihan kerrasta poikki -mallia näissä vanhemmissa versioissa. Yleensä vikakoodejakin alkaa tulemaan kun ketju on vaihtokunnossa vielä ennen.


Poissa VRäsy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Noniin, nyt on remppa tehty ja mielenrauha saavutettu. Kävin paikallisella pajalla joka on tehnyt VAG autoja paljon ja sain tarjouksen nokkaketjusarjasta kiristimellä ja korkeapainekupista 600€. Kun olivat laittaneet palikat paikalleen ja kokeili niin sanoi ettei jako täsmännyt hetkeen ja syy oli nokkapyörä/säädin mikä ikänä onkaan. Osalla hintaa OEM 600€ ja ei saanut tarvikkeena. Kun itse osan näki niin olihan se paskana, "nuppi" minkä pitäisi lukita koko höskä oli melkeen irti ja liikkui kun sormella kokeili. Yhteensä hintaa töineen tuli n.1400€.