vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Skodan OEM navigaattori jälkiasennuksena?

Peke · 24 · 21964

Poissa Peke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Moro kaikille!
Autona Octavia RS TDI vuosimallia 2010 ja tuohon pitäs perussoittimen tilalle saada mieluiten orkkisnavi, mutta laadukas muukin merkki käy. Mitkä on vaihtoehdot?
Eikös OEM ole RNS-510, mutta onko nuo ns. merkkikohtaisia(VW, Seat, Skoda)? Jos on, mitkä on erot(valaistuksen väri...? )
Millä osanumerolla on navi, mikä on tehtaan jäljiltä Octavia vm.2010? Tai onko mahdollista asentaa jotain uudempaa mallia?
Käykö 2010 Superbin navi Octaviaan?
Mitä lisäkilkkeitä tuohon saa? Ainakin parkkitutkat autossa on.
Mitä muuta pitää ostaa? Johtosarjaa, antennia jne.
Onko tuossa valmiina BT striimaus ja hoituuko puhelut tuota kautta?
Mistä SKODAN oma navi uutena halvimmalla, käytettynä varmaan fiksuin ostaa iipeistä.
Onko asennus plug&play, VCDS löytyy...? :)
Paljon tyhmiä kysymyksiä, mutta jospa joku osais vastata. :D
Ja suoria linkkejäkin voi laittaa myytävänä oleviin.
Porsche 911 Turbo
Smart Fortwo Turbo
Skoda Octavia RS Combi


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mä ajattelin säästää lähes tonnin ja laitoin -07:aan tämän
http://www.aliexpress.com/item/Two-Din-7-Inch-Car-DVD-Player-For-VW-Volkswagen-POLO-PASSAT-Golf-Skoda-Octavia-With/32305176480.html

Ja hyvin tyytyväinen oon ollu. Asennus oli ihan plug and play, tosin peruutuskameran pääsen asentamaan vasta eens viikolla
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Mä ajattelin säästää lähes tonnin ja laitoin -07:aan tämän
http://www.aliexpress.com/item/Two-Din-7-Inch-Car-DVD-Player-For-VW-Volkswagen-POLO-PASSAT-Golf-Skoda-Octavia-With/32305176480.html

Ja hyvin tyytyväinen oon ollu. Asennus oli ihan plug and play, tosin peruutuskameran pääsen asentamaan vasta eens viikolla

Minkälaine kehys tuohon tulee. Meneekö ihan perus columbuksen kehys tuohon? Tosin mulla on FL niin sit on taas erilainen.
Mites tuo toimii ton climatronicin kanssa? Tuleeko siihenkin näkyviin nuo lämpöasteet ja tällei?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2015, 12:55:19 ip kirjoittanut mehtäkonekuski »
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Peke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Tonnin säästö? ::)
http://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-COLUMBUS-RNS-510-LED-SAT-NAV-DVD-MP3-VERSION-K-SW-5270-3T0035680K-V13-MAPS-/131553229817
Käytettykin käy, kuhan on siistikuntoinen. Eiks kukaan osaa sanoa asennuksesta?
Porsche 911 Turbo
Smart Fortwo Turbo
Skoda Octavia RS Combi


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Tonnin säästö? ::)
http://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-COLUMBUS-RNS-510-LED-SAT-NAV-DVD-MP3-VERSION-K-SW-5270-3T0035680K-V13-MAPS-/131553229817
Käytettykin käy, kuhan on siistikuntoinen. Eiks kukaan osaa sanoa asennuksesta?

Kannattaa lukea JaVa^:n autosta Kävijöiden autot -osiosta, siinä oli muistaakseni jälkiasennettu OEM-soitin, joka meinasi heittäytyä hankalaksi ;D


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mä ajattelin säästää lähes tonnin ja laitoin -07:aan tämän
http://www.aliexpress.com/item/Two-Din-7-Inch-Car-DVD-Player-For-VW-Volkswagen-POLO-PASSAT-Golf-Skoda-Octavia-With/32305176480.html

Ja hyvin tyytyväinen oon ollu. Asennus oli ihan plug and play, tosin peruutuskameran pääsen asentamaan vasta eens viikolla

Minkälaine kehys tuohon tulee. Meneekö ihan perus columbuksen kehys tuohon? Tosin mulla on FL niin sit on taas erilainen.
Mites tuo toimii ton climatronicin kanssa? Tuleeko siihenkin näkyviin nuo lämpöasteet ja tällei?

Ihan vakio rammarin kokoinen ja muotoinen, joten mitään erillistä kehystä ei tarvitse.
Climatronikin tiedot ei näy, mutta ei mulla näkynyt edellisessäkään, lienee syynä että mulla on pre-fl. Kyllä sielä arvosteluissa näkyy joku saaneen ne näkyviin
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2015, 06:41:26 ip kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Tonnin säästö? ::)

Näköjään vähän enemmänkin, jos uuden ostaa  ;)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Moro kaikille!
Autona Octavia RS TDI vuosimallia 2010 ja tuohon pitäs perussoittimen tilalle saada mieluiten orkkisnavi, mutta laadukas muukin merkki käy. Mitkä on vaihtoehdot?
Eikös OEM ole RNS-510, mutta onko nuo ns. merkkikohtaisia(VW, Seat, Skoda)? Jos on, mitkä on erot(valaistuksen väri...? )
Millä osanumerolla on navi, mikä on tehtaan jäljiltä Octavia vm.2010? Tai onko mahdollista asentaa jotain uudempaa mallia?
Käykö 2010 Superbin navi Octaviaan?
Mitä lisäkilkkeitä tuohon saa? Ainakin parkkitutkat autossa on.
Mitä muuta pitää ostaa? Johtosarjaa, antennia jne.
Onko tuossa valmiina BT striimaus ja hoituuko puhelut tuota kautta?
Mistä SKODAN oma navi uutena halvimmalla, käytettynä varmaan fiksuin ostaa iipeistä.
Onko asennus plug&play, VCDS löytyy...? :)
Paljon tyhmiä kysymyksiä, mutta jospa joku osais vastata. :D
Ja suoria linkkejäkin voi laittaa myytävänä oleviin.

OEM on Columbus (VW piireissä tunnettu RNS-510 nimellä, mutta punaisella taustavaloilla jne.).
3T0035680A on osanumero jos auto on valmistettu välillä 02.11.2009 - 30.05.2011.
On mahdollista asentaa uudempi malli, FL ei ole kranttu siitä ja Suberb:n Columbus on sama kuin Octavia:n. Uudemmat mallit on yleensä LED -taustavalaistuja.
Lisäkilkkeenä tuohon on mahdollisuus liittää esim. peruutuskamera.
Tarvitsee mahdollisesti adapterin, jos autossa on tällä hetkellä vain yksi Fakra -liitin. Selviää, kun otat vanhan mankan ulos ja katsot, jos sattuu tuurilla olemaan suoraan Dual Fakra liittimet.
Ebay:stä tuon saa "edullisesti".
Asennus Plug&Pray ja vähän VCDS koodausta perään.

Ps. Vaihtuiko Citigo RS:ään?  ;)
 
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2015, 07:46:46 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Peke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Kiitoksia kattavasta vastauksesta! ;)
Ei vaihtunut, mutta veli osti RS diisselin. Jos Citigon vaihtas RS ocuun, se ois meillä bensa.
Eli varmaankin tuo -10 vuotisen Superbin navi vois olla hyvä ostos. Tai sit jonku noista iipein käytetyistä.
Sullako oli ongelmia asennuksen kanssa? Millasia? :)
Porsche 911 Turbo
Smart Fortwo Turbo
Skoda Octavia RS Combi


Poissa Peke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2015, 09:20:09 ip kirjoittanut Peke »
Porsche 911 Turbo
Smart Fortwo Turbo
Skoda Octavia RS Combi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ei minulla nyt mitään varsinaisia ongelmia ollut sen asennuksen kanssa. Pikkuisen joutui tekemään leikkaa&liimaa operaatiota, että sai tehtyä adapterin, joka muuttaa sen Fakra -liittimen tuplaksi, mutta minun auto oli -08 mallinen ja siinä oli alkuperäisenä soittimena Stream Mp3, joten lähtökohta on eri, kuin tuossa veljesi tapauksessa.

Kaikissa ei lue Columbus, koska tuohon FL:ään on saanut myös Amundsen -soitinta, jossa myös on navigaattori. Mutta siis pikaisella vilkaisulla alkuperäisen tuotteen kiinakopioista erottaa tuosta Columbus tekstistä, joka taisi olla kysymyksesi syy.


Poissa Peke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
No joo, vähän sitä hain kyllä ja kiitti varmistuksesta.
Se Superbin soitin osoittautuikin Bolero rcd-510:ksi eli ei navia. Taitaa siis ebay kutsua... :)
Bluetooth mokkulan noihin näköjään joutuu ostaa erikseen vai oonko ymmärtäny väärin?
Porsche 911 Turbo
Smart Fortwo Turbo
Skoda Octavia RS Combi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
No joo, vähän sitä hain kyllä ja kiitti varmistuksesta.
Se Superbin soitin osoittautuikin Bolero rcd-510:ksi eli ei navia. Taitaa siis ebay kutsua... :)
Bluetooth mokkulan noihin näköjään joutuu ostaa erikseen vai oonko ymmärtäny väärin?

Njoo, jos vähän jaksaa huutokauppoja kytätä, niin tuon Columbuksen saattaa tuurilla saada hieman edullisemmin kuin tuo yllä laittamasi linkin tapaus.

Bluetoothia varten tarvitsee joo oman palikkansa esimerkiksi tästä.


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Jeah. Taidan itekkin laittaa columbuksen näin jouluna tilaukseen niin saa joulukuusen alle :). Pitkään sitä on mietitty ja nyt tein päätöksen että se toteutuu!

PS: JaVa^, olen sitten suhun yhteydessä mikäli tarviin asennus apua ;). Tietty maksua vastaan!
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
PS: JaVa^, olen sitten suhun yhteydessä mikäli tarviin asennus apua ;). Tietty maksua vastaan!

Jep, YV:llä tavoittaa tarvittaessa.   :)