vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Octavia RS 4x4

Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Erittäin mahtavaa, että RS-mallista on saatu vihdoinkin nelivetoinen malli! Mainoksia lueskellessani olen saanut kuvan, että nelivetoa on myynnissä ainoastaan dieselkoneen ja automaattivaihteiston yhdistelmänä. Onko kenelläkään tietoa, mahtaako myyntiin tulla jossain vaiheessa bensakoneellista manuaalipakalla? Seuraava auto, jonka hankin, voisi olla kyseinen Octavia-malli, mutta myynnissä oleva yhdistelmä moottorista ja vaihteistosta ei oikein vakuuta. Mahtaakohan kenelläkään olla vielä kokemuksia tästä nelivedosta?


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Ihan mutuilua mutta en usko että tekevät bensa+manuaali nelikkoa räsästä. Söisi liikaa audilta ja volkkarilta myyntiä pois.
Olisihan tuo ihan kiva nelikkona...
Bad company corrupts


Poissa admiral

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Nyt päivän verran koeajettuna/kokeiltuna sanoisin, että erittäin onnistunut paketti. Veikkaan, että RS 4x4 tulee syömään VW:n myyntiä ihan oikeasti. Vertailun vuoksi kokeilin myös 4x4 Golfia mutta eivät ole samalla sivulla 4x4 RSn kanssa. Itsellä nyt 145000km takana Vm. 2014 kaksivetoisella ja lumella kokeltuna tämä uusi versio on oikeasti huippu. VRS moodi ei päästä vaihdelaatikkoa helpolla mutta käsiteltävyys ja alustan toimivuus ovat huippuluokkaa. Myös ratin muotoilu on parempi kuin aikaisemmin. Harvemmin on koeajo ollut näin hauskaa! Varusteilla saa tosin auton hinnan nousemaan aika nopeasti. Upea Laite !


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Nyt päivän verran koeajettuna/kokeiltuna sanoisin, että erittäin onnistunut paketti. Veikkaan, että RS 4x4 tulee syömään VW:n myyntiä ihan oikeasti. Vertailun vuoksi kokeilin myös 4x4 Golfia mutta eivät ole samalla sivulla 4x4 RSn kanssa. Itsellä nyt 145000km takana Vm. 2014 kaksivetoisella ja lumella kokeltuna tämä uusi versio on oikeasti huippu. VRS moodi ei päästä vaihdelaatikkoa helpolla mutta käsiteltävyys ja alustan toimivuus ovat huippuluokkaa. Myös ratin muotoilu on parempi kuin aikaisemmin. Harvemmin on koeajo ollut näin hauskaa! Varusteilla saa tosin auton hinnan nousemaan aika nopeasti. Upea Laite !

Hyvältä kuulostaa! Torstaina itse pääsemässä koeajolle.

Tänään kävin tarjousta pyytämässä sedanmallisesta nelivedosta. Lisävarusteiksi Canton Sound System, Challenge-paketti, Gemini-vanteet, Race blue -väri. Hinnaksi 41 000 €. Miltä kuulostaa teidän mielestänne? Tammikuun tarjouksena Winter-paketti päälle.


Poissa admiral

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Sen verran vielä lisäisin, että jotain uudistuksia ovat tehneet äänentoistosysteemille koska omassa autossa minulla on Canton Sound system ja koeajoautossa sellaista ei ollut mutta soi huomattavasti paremmin kuin omassani. Myyjältä tätä kyselin mutta ei ollut tietoa mitä muutoksia on tehty. Voisi toivoa että uusi Canton soi sitten vielä paremmin.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Nyt päivän verran koeajettuna/kokeiltuna sanoisin, että erittäin onnistunut paketti. Veikkaan, että RS 4x4 tulee syömään VW:n myyntiä ihan oikeasti. Vertailun vuoksi kokeilin myös 4x4 Golfia mutta eivät ole samalla sivulla 4x4 RSn kanssa. Itsellä nyt 145000km takana Vm. 2014 kaksivetoisella ja lumella kokeltuna tämä uusi versio on oikeasti huippu. VRS moodi ei päästä vaihdelaatikkoa helpolla mutta käsiteltävyys ja alustan toimivuus ovat huippuluokkaa. Myös ratin muotoilu on parempi kuin aikaisemmin. Harvemmin on koeajo ollut näin hauskaa! Varusteilla saa tosin auton hinnan nousemaan aika nopeasti. Upea Laite !

Hyvältä kuulostaa! Torstaina itse pääsemässä koeajolle.

Tänään kävin tarjousta pyytämässä sedanmallisesta nelivedosta. Lisävarusteiksi Canton Sound System, Challenge-paketti, Gemini-vanteet, Race blue -väri. Hinnaksi 41 000 €. Miltä kuulostaa teidän mielestänne? Tammikuun tarjouksena Winter-paketti päälle.

Paljonko oli OVH? Tuossa on jotain tietoa, millaista alennusta kannattaa vaatia. En ole tutustunut uusien hintatasoon, mutta itse ainakin yrittäisin muuttaa tuota ensimmäistä numeroa kolmoseksi... ;)


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Nyt päivän verran koeajettuna/kokeiltuna sanoisin, että erittäin onnistunut paketti. Veikkaan, että RS 4x4 tulee syömään VW:n myyntiä ihan oikeasti. Vertailun vuoksi kokeilin myös 4x4 Golfia mutta eivät ole samalla sivulla 4x4 RSn kanssa. Itsellä nyt 145000km takana Vm. 2014 kaksivetoisella ja lumella kokeltuna tämä uusi versio on oikeasti huippu. VRS moodi ei päästä vaihdelaatikkoa helpolla mutta käsiteltävyys ja alustan toimivuus ovat huippuluokkaa. Myös ratin muotoilu on parempi kuin aikaisemmin. Harvemmin on koeajo ollut näin hauskaa! Varusteilla saa tosin auton hinnan nousemaan aika nopeasti. Upea Laite !

Hyvältä kuulostaa! Torstaina itse pääsemässä koeajolle.

Tänään kävin tarjousta pyytämässä sedanmallisesta nelivedosta. Lisävarusteiksi Canton Sound System, Challenge-paketti, Gemini-vanteet, Race blue -väri. Hinnaksi 41 000 €. Miltä kuulostaa teidän mielestänne? Tammikuun tarjouksena Winter-paketti päälle.

Paljonko oli OVH? Tuossa on jotain tietoa, millaista alennusta kannattaa vaatia. En ole tutustunut uusien hintatasoon, mutta itse ainakin yrittäisin muuttaa tuota ensimmäistä numeroa kolmoseksi... ;)

Kävin kilpailuttamassa tarjousta muissa autofirmoissa ja huomattavasti halvemmalla sain auton hankittua. Selvästi alemman hinnan lisäksi talvirenkaat tulivat mukaan pakettiin. Nyt vain odotellaan....


Poissa admiral

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Tammikuun lopussa tilattu auto saapui juuri ennen Juhannusta ja nyt ensimmäiset kokemukset saatu. Extreme paketin 19" pyörät Pirellin ensiasennusrenkailla eivät tunnu äänekkäiltä jos vertaa edellisen Vm 14 RS:n 18" Conteihin. Alusta on napakka mutta en tiedä miten lisävarustehinnastoon tilauksen jälkeen ilmaantunut sähköinen säätö vielä ajettavuuteen tekee.

Ensimmäinen huomio oli, että DSG laatikolla on mukavampi ajella normal asetuksella koska sportti vedättää kierrokset kaupunkiajossa rasittavan korkealle. Tämä lienee entisen manuaalikuskin huomioita. Pääsin myös kokeilemaan autoa sopivasti Saksan baanalle ja sen pohjalta voi nyt varmistaa, että huippunopeus on todellakin 2WD versiota hieman alhaisempi mutta auto käyttäytyy 200:n päällekin oikein rauhallisesti. DSG:n vaihtovälit ovat Sporttimoodissa todellakin aika pitkät erityisesti isommilla nopeuksilla; Suomessa näille ei siis mitään käyttöä.. Esim. 5->6 vaihtuu 196 km/h.. Odotellaan talvea ja lunta - Sitten ollaan RS:N Suomen olosuhteissa. Pieniä muutoksia huomattavissa esim. Amundsen Navin softassa joka nyt tunnistaa esim. 06-22 välillä olevat nopeusrajoitukset erikseen ja ilmoittaa niistä suoraan ruudulle. Navi on tähän mennessä jumittanut täydellisesti kerran ja vaati asetusten resetoinnin. Skodan Mirrorlink Appsit kokeiltu mutta niiden käytännön hyödyt vielä hieman kyseenalaisia. Uusia juttuja ovat myös langaton lataus puhelimelle mutta vaatii Qi yhteensopivan laitteen samoin kuin Mirrorlink.

Toisessa threadissa mainittu jarrujen pienennys ei käytännössä tunnu missään, joten tästäkään ei ole huonoja kokemuksia. Summa Summarum : Erittäin tyytyväinen hankintaan ja vaikka uran varrella on omistanut kaikenlaisia "leluja" tuntuu Uusi RS 4x4 olevan yksi parhaista tähän mennessä.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
DSG:n vaihtovälit ovat Sporttimoodissa todellakin aika pitkät erityisesti isommilla nopeuksilla; Suomessa näille ei siis mitään käyttöä.. Esim. 5->6 vaihtuu 196 km/h..

Eli Motoparkissa kerkee takasuoralla melkein vaihtaa kutoselle.. ;D

Mitä itsekin testaillu noita DSG:lla olevia, niin ei tuota sporttia oikein muualla "tarvitse" kun liikennevaloista motarin ramppiin ja radalla..