vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Oikea etuvilkku jää päälle? EI VOI OLLA TOTTA ! Korjauksesta uusi vika ??

Epa · 12 · 10284

Poissa Epa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Mikä nyt neuvoksi? (Octavia-1,6 TDI -09)

Kun sammuttaa auton ja / tai ottaa avaimen pois, jää oikea etuvilkku päälle?
Kun auto käynnissä,  toimii muuten normaalisesti, etuoikeavilkku jatkuvasti päällä.
 Kaikki lamput vaikuttaa ehjiltä...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2016, 11:37:58 ap kirjoittanut Epa »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Lueppa tästä muutama viesti eteenpäin. Eli haiskahtaa vahvasti siltä, että CCM on rikki. Onko autossa ollut jälkieasenteiset xenonit pitkissä valoissa?


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Voin myös vastata tähän että miten kävi loppujen lopuksi. Eli CCM boksi meni kokonaan vaihtoon kun oli mennyt oikosulkuun vilkun puolelta. Hintaa KOKO operaatiolle tuli 740 euroa. Osa oli muistaakseni 320 euroa ja loput hinnasta koostui diagnosoimisesta(200e) ja työstä. Myyjäliike maksoi 50% touhuista.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Epa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Peruslamput ei xenoneja. Ou nou, tulee kallis lysti, jos CCM sökö. Saako jotenkin testattua vai onko paras viedä liikkeeseen koodiluettavaksi...kokemuksia?


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Ilmeisesti boksi lyödään liikkeessä johonkin testipenkkiin kiinni missä toteavat vian. Vikakoodeihin jää tieto vilkusta myöskin, mutta sen perusteella eivät kuulemma anna diagnoosia vielä.

Toki tässä pääset halvemmalla kun ostat vaikka saksan ebaysta uuden boksin ja viet sen jollekkin joka osaa koodata sen. Itse vein suosiolla liikkeeseen kun myyjä maksoi vielä 50% hinnasta ja sain työlle ja osille takuun.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2015, 06:08:28 ip kirjoittanut mehtäkonekuski »
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Epa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Vika tutkittu ja korjatttu. CCM / boksi oli viallinen, antoi suoraan virran läpi....


Poissa Epa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
EI VOI OLLA TOTTA !

Tuon ccm boksin ja avainten koodauksen jälkeen ei auto kylmällä ole suotuisasti lähtenyt käymään riippumatta siitä, onko -4 vai - 15, vaatii usean hehkutuksen pätkii kylmänä 1 ja 2 vaihteella.
Kuinka voi olla mahdollista, että kaupan päälle saa ikävämmän vian. auto tutkittiin merkkiliikkeen (RintaJoupin) mukaa hehkut ja muut kunnossa. Mutta kun vaan ei ole ?Mitä ihmettä voi tehdä? tai missä ihmeessä vika?

Nyt olisi apu tarpeen, onko jollain ollut vastaavaa?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ääni nokka-akselin asentotunnistimelle. Pitäis kyllä jäädä koodi.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Voihan se olla että hehkut, tandempumppu, tankin siirtopumppu tjms. Nä on sellaisia ihme laitteita.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa javi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
  • Skoda Octavia RS cr vm,2010
    • Profiili
Ilmeisesti boksi lyödään liikkeessä johonkin testipenkkiin kiinni missä toteavat vian. Vikakoodeihin jää tieto vilkusta myöskin, mutta sen perusteella eivät kuulemma anna diagnoosia vielä.

Toki tässä pääset halvemmalla kun ostat vaikka saksan ebaysta uuden boksin ja viet sen jollekkin joka osaa koodata sen. Itse vein suosiolla liikkeeseen kun myyjä maksoi vielä 50% hinnasta ja sain työlle ja osille takuun.


Minulle ainakin sanoivat Pörhöllä ettei mitään testipenkkiä ole, missä testaisivat boxin. Minulla ei myöskään jää vikakoodeihin tietoa tuosta vilkun päälle jäämisestä.
Missähän mahtas olla mittariston piuhojen maajohto? onko tietoa kellään? Minulla kun auton laittaa käyntiin, niin ei vielä " häämötä" vilkunvalo mittaristossa, mutta kun käyttää vilkkua jompaan kumpaan suuntaan tai hätävilkkuja niin alkaa heti hohtaa vilkku.


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Ilmeisesti boksi lyödään liikkeessä johonkin testipenkkiin kiinni missä toteavat vian. Vikakoodeihin jää tieto vilkusta myöskin, mutta sen perusteella eivät kuulemma anna diagnoosia vielä.

Toki tässä pääset halvemmalla kun ostat vaikka saksan ebaysta uuden boksin ja viet sen jollekkin joka osaa koodata sen. Itse vein suosiolla liikkeeseen kun myyjä maksoi vielä 50% hinnasta ja sain työlle ja osille takuun.


Minulle ainakin sanoivat Pörhöllä ettei mitään testipenkkiä ole, missä testaisivat boxin. Minulla ei myöskään jää vikakoodeihin tietoa tuosta vilkun päälle jäämisestä.
Missähän mahtas olla mittariston piuhojen maajohto? onko tietoa kellään? Minulla kun auton laittaa käyntiin, niin ei vielä " häämötä" vilkunvalo mittaristossa, mutta kun käyttää vilkkua jompaan kumpaan suuntaan tai hätävilkkuja niin alkaa heti hohtaa vilkku.

Palaako sulla pelkästään yksi vilkku jommalta kummalta puolelta vai kokonaan toisen puolen vilkut? Itselläni ainaki tuli mieleen että josko viiksessä olisi vikaa? Kuitenkin tuosta rikkinäisestä boksista kuulemma jää aina ( laakkosen mukaan... ) koodi.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa javi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
  • Skoda Octavia RS cr vm,2010
    • Profiili
Mittaristossa näkyy himmeänä vasemmalla puolen vilkun valo. Ulkopuolella olevissa ei mitään vikaa, näkyy ja pelaa normaalisti. Autossa kun virrat laittaa päälle niin myös palaa vas.vilkun valo himmeänä, mutta kun auton laittaa käyntiin vilkunvalo sammuu. Sitten taas kun käyttää jommalle kummalle puolen tai hätävilkkuja niin taas alkaa himmeänä palamaan vilkun valo mittaristossa.