Ei kait nyt tutka "vedä herneitä nenään" jonku 5cm madalluksen + asteen camberkulman muutoksesta. Ei yksinkertaisesti voi olla mahdollista et tommonen vaikuttas toimintaan.
Jos miettii miten moni ei säädä koskaan autostaan kulmia, ajaa ylipainavalla lastilla jne jne jne jne jne jne.....
Lasti nyt ei vaikuta mitenkään auton kulkukulmaan, jonka takia oletan että kulmien suuntauksen yhteydessä tuo tutkan kalibrointi on merkkiliikkeen ohjeiden mukaan aina suoritettava. Kulkukulma muuttuu erittäin suurella todennäköisyydellä alkuperäisestä, jonka mukaan tehtaalla se tutka on kalibroitu. Supe:n tapauksessa auton alkuperäisestä kulkukulmasta ei ole tietoa, koska tuossa lapussa on alustasarjan asennuksen jälkeiset pielessä olevat kulmat ja uudet säädön jälkeiset kulmat. Voi siis olla hyvin että ne ovat suunnilleen samalla sektorilla tehtaalta lähtiessä kuin tuon säädön jälkeenkin. Mietin vaan voiko se vaikuttaa jos ovatkin ääripäissä toisistaan annetun toleranssin sisällä. Jos tuosta selityksestäni nyt ei saa mitään selvää, niin tässä kulkukulmasta kuva:
Erikoisesti tuossa supe:n lapussa kulkukulman ohjearvo on 0˚12', vaikka luulisi että nollaan pitää pyrkiä.
Voihan se tietty olla että tuo tutkan kalibroimisen tarve kulmien säädön yhteydessä on pelkästään VAG:n juoni, jolla saadaan höynäytettyä rahat tyhmiltä autoilijoilta ja rengasliikkeiden duuni vähenee, kun se ei taida olla ihan ilmainen härveli, jolla se kalibrointi suoritetaan, joten sitä ei joka paikkaan hankita...