vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

octaviasta puhti ajoittain pois (-06 2.0tfsi)

Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Kertokaapa viisaammat valistuneita arvauksia/tietoa, kun tuo -06 bensa räsä tuntuu välillä että ahtaa ihan hyvin ja toisinaan ei hyvin. Ilman lämpötila vaikuttaa jonkin verran ja ehkä perstuntumalla isommilla vaihteilla ongelmaan huomaa paremmin. Myös kulutus on noussut hieman.Työpaikan asentajat katto boschilla ja anto vikakoodit p0441 höyrystysjärjestelmän elvytysventtiili, läpivirtaus virheeellinen ja p3138 imusarja/ täytösohjausläppä säätöero. Työmaan velhot ajo jonku testihomman läpi ja tuon muuttuvasiipisen turpon "säädin"(kertokaa toki oikea nimi osalle) ei naksunu niinku muut osat testissä. Meinasivat tosiaan nuin pikaisen analyysin perusteella tuota sähköstä " säädintä" mikä niitten turpiinin siipien asentoa säätelee, että ois särki. Onko muilla ollut tuon säätimen kans ongelmaa vai viittaako ongelmat johonki muuhun osaan?  Ja mikäli se on tuo edellämainittu säädin niin minkähänlainen homma asentaa.
Kiitos avuista jo etukäteen.


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Taitaa olla dieseleiten hommia nuo juuttuvasiipiset turbot...mutta asiaan. Höyrytysjäjestelmän venttiili on N80. Toinen koodi ilmeisesti viittaa imusarjan läppiin, ehkä sopeuttaminen auttaa tai sitten läppäohjainyksikön vaihtoon. Ilmeisesti aika yleinen ongelma näissä.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Bypassi vaihtoon, ei anna suoraan vikakoodeja mutta yleinen vika jos tuntuu että tehot aina välillä kateissa. Jos vielä tekee sellaista, että ensimmäisellä täyskaasukiihdytyksellä voi olla puhditon mutta toisella vedolla sitten tehoja löytyy niin viittaisi bypassiin. Omaani vaihdoin ja tuolla parantui kulkupuoli normaaliksi vaikka vanhakaan ei suoranaisesti rikki ollut. Lisätietoja tuolta bypass vaihtoon -ketjusta, siellä on osakooditkin mitä kannattaa laittaa tilalle (ei kalvotoiminen vaan mäntätoiminen, versionumerot menevät noissa hassusti väärinpäin)


Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Juu tuossa tehtiin kaasuläpän perussäätö uusiks ku oli himpun pielessä. Sen ja koodin nollauksen jälkee taas vähä pirteempi, mut löysipä sieltä myös herkkäkorvanen kaveri imupuolelta vuodon. Vetoja on yleensä juuri sillä ekalla/ekoilla vedoilla jos on hyvä päivä,  mut sit kyl siihe se jää. Viileällä ilmalla on yleensä useammin nuita hyviä päiviä et vetää kunnolla. Mut katotaa ny toi vuoto josko sekin olis osasyyllinen. Jos ei ni mietitää se bypassi sit.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onkos nyt toiminut vai joko on bypass mennyt vaihtoon?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa miklo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Katoppa kö oon kauheen aktiivinen näissä palstahommissa kö nyt jo vastaan ;D Eli ei ole vielä menny bypassi vaihtoon. Käväs kahdesti p0642 vikakoodi ja päästöjen vikavalo (joka kuittaantu itestää pois eikä ole tullu enää takas) Pajalla ei löytyny syytä tälle. Villi veikkaus oli imusarjan läpistä et jumis mut kyl mun täytyy laittaa toi bypassi nyt uusiks ja lähtee sillä liikenteeseen. Ja tosiaan vieläkin on samat oireet. Saamattomuus ja kesän jälkeinen akuutti kassavaje on vaan paha sairaus :thup: