vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

KYTKIN ?! APUA!?

Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
2006 bensa räsä ajettu 130tkm.

Ajossa jäi kytkin pohjaan, vauhdissa nostin kytkimen ylös ja yritin painaa uudestaan mutta kytkin oli todella jäykkä eli jumissa. Yritin väkisin ja jotain muovia räsähti rikki, todennäköisesti polkimen päästä jotain kiinnityksestä. Heitin vauhdissa välikaasulla kolmosen pesään mutta ei vastannut kaasuun koska kytkin on alaspainetussa tilassa. Rullailin sitte lähimpään risteykseen ja hinurilla pajalle. Huomenna menen itse puuhastelemaan auton kimppuun. Olisiko nyt vaivana poljinsylinteri joka olisi jotenkin juminut vaiko alasylinteri? Itsehän toivoisin poljinsylinteriä  ;D
Noilla kilometreillä ei vielä haluttaisi aukoa kytkinkoppaa  :-\ Ootteko vaihdellu näihin kiinteitä vauhtipyöriä? Itse ajattelin sellaisen laittaa sitten ku kytkimen vaihto tulee eteen.

edittiä. räsähdyksessä meni pääsylinterin varsi poikki joka on muovia  :o
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2016, 08:28:59 ip kirjoittanut aamuna87 »



Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Asetelma?

En jaksa uskoa asetelmaan. Oma mutu on että poljinsylinterissä vika. Huomennapa sitä on hiukan viisaampi.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mulla meni kanssa poljin pohjaan, ja muutenkin tuntui kun toffeeta ois poljin täynnä; kytkimen pääsylinteri, ja vieressä oleva takaiskuventtiili vaihtoon.
Töineen pari sataa
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Asetelma?

En jaksa uskoa asetelmaan. Oma mutu on että poljinsylinterissä vika. Huomennapa sitä on hiukan viisaampi.


No, ollaanko yhtään viisaampia?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa aamuna87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Asetelma?

En jaksa uskoa asetelmaan. Oma mutu on että poljinsylinterissä vika. Huomennapa sitä on hiukan viisaampi.


No, ollaanko yhtään viisaampia?

Juu elikkäs!
Vaihdoin siis uuden pääsylinterin, ilmaus ja kytkin poljin jumissa. Ei siis painunut lainkaan alaspäin. Hetken raaputtelin päätä ja päätin että kaikki uusiks kerran laatikkoa täytyy alkaa irroittamaan. Nappasin laatikon lattialle ja silmämääräisesti en löytänyt mitään vikaa mistään  ??? Kytkin pakettia ja vauhtipyörää kyselin suomesta ja paras taisi olla sachsin tuotteina 1200€ kaikkinensa. Noh ebaytä vähän aikaa näppäillessä yhteys britteihin sachsin edustajaan ja paketti matkaan. Briteistä siis täydellinen paketti (levy+asetelma+työsylinteri/painelaakeri+kaksoismassavauhtipyörä) 550€ kotiin kannettuna, viikossa tuli. Laitoin siis kaikki uusiksi ja vikahan tokeni sillä  :D ;D Alkuun epäilin että vauhtipyörä on rikki ku oli hiukka välystä mutta sama välys oli uudessakin, joten mulla olis edukkaasti sitte ehjä vauhtipyörä ;) Yllättävän helppo homma oli kyseinen remppa. Vinkkinä voisin kertoa että kannattaa irrottaa oikean vetarin laippa laatikosta, yhdellä pultilla kiinni, helpottaa huomattavasti laatikon paikoiltaan taiteilua, öljythän siinä samalla tulee vaihdettua.

Edittiä. Kiinteää vauhtipyörää en ite löytäny mistään järkihintaista/budjettiin sopivaa. Diesel räsään niinki löyty melko helposti mutta ei tuohon BWA moottoriin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2016, 08:27:31 ip kirjoittanut aamuna87 »


Poissa VRäsy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Vastaus tulee vähän myöhään, mutta kumminkin:

Mulla oli täsmälleen sama vika reilu vuosi sitten. Olin ostanut sen liikkeestä noin 3kk sitten ja hinautin sen sinne. Ensin vaihdettiin työsylinteri mikä oli mennyt paskaksi kun yritin kytkintä väkisin polkea ja ei poistanut vikaa. Sitten koko kytkin + vauhtipyörä setti vaihtoon liikeen piikkiin. Kun setti oli vaihdettu ja menin hakemaan pirssiä pois niin mekaanikko tuli kertomaan, että vika oli takaiskuventtiilissä ja itse asetelmassa. Oli kuulema joltain kolleegalta kuullut jälkikäteen, että on muutaman vastaavan tapauksen nähnyt. Eli asetelma on perimmäinen syy ja vastaavaisuudessa kannattaa kokeilla ennen kun vaihtaa kaiken.


Poissa Ärrässä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • -06 RS Blue
    • Profiili
Itsellä meni pelkkä pääsylinteri rikki ja selvisin sen vaihdolla. Kytkin poljin jäi silloin pohjaan ja välillä takerteli alaspainaessa myös.

 Nyt kun autoon laitettu muokattu stage2 softa, downpipe ja intake, niin alkoi kytkin luistaa väännöillä. Ajettu nyt 180tkm. Onko jollain heittää vinkkiä, jostain järkevän hintaisesta asetelmasta+kytkinlevystä? Vai pitäisikö laittaa kiinteä vauhtipyörä samantien?