vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Octavian pakoputki, saako tarvikkeena?

Poissa Sturmovik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Terve. Ostin 2007 bensa RS Octavian ja äänistä päätellen takaäänenvaimentimen sisuskalut on entiset. Ei vuoda ulospäin, meni leimastakin läpi, mutta äänet on aika miehekkät. Saakohan tähän jostain tarvikkeena vaimenninta tai tiedättekö sopiiko jonkun toisen skodan tai pienempi koneisen Octavian vaimennin? Alkuperänen on aika pirun suolasen hintanen.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Vakioputkella liian kovat äänet vai?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili

Poissa Sturmovik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Kyllä siellä ihan vakioputki näyttäs olevan. Varmaan takapöntön sisuskalut mädäntyny.
 Siellä on siis katin jälkeen semmonen pyöree pikkupönttö ja sitten takavaimennin. Mistähän päin noi yleensä hajoo?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2016, 03:46:14 ip kirjoittanut Sturmovik »


Poissa Sturmovik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Voisko joku viitseliäs bensa RS kuski kurkata autonsa alle minkälainen vaimennin teillä on katin ja takapöntön välissä?
 Mulla tosiaan on semmonen Pringless-purkin näkönen ja esim. partsbase näyttää että siellä kuuluis olla ihan erilainen. Oudointa tässä on että tossa mun vaimentimessa on skodan/vw:n logot.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Voisko joku viitseliäs bensa RS kuski kurkata autonsa alle minkälainen vaimennin teillä on katin ja takapöntön välissä?
 Mulla tosiaan on semmonen Pringless-purkin näkönen ja esim. partsbase näyttää että siellä kuuluis olla ihan erilainen. Oudointa tässä on että tossa mun vaimentimessa on skodan/vw:n logot.

Kyllä siellä iso "pringles" purkki on. 38cm pitkä ja halkaisia 13cm noin. Auton sivusta katsottuna vaimentimen keskikohta on etuovien kahvojen kohdalla. 2008 bensassa näin.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400



Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili

Poissa Sturmovik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Tuli vaihdettua molemmat vaimentimet, eli koko putki katista taaksepäin alkuperäiseen ja silti äänet on kovat. Ei voi käsittää ???
Etummainen vaimennin eli juurikin toi pieni pringless purkin näkönen pönttö ei vaimenna oikein yhtään mitään. Kaasua kun painaa ja sitten nostaa niin aika kova ääni lähtee, sama homma kiihdyttäessä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2016, 04:02:13 ip kirjoittanut Sturmovik »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tuli vaihdettua molemmat vaimentimet, eli koko putki katista taaksepäin alkuperäiseen ja silti äänet on kovat. Ei voi käsittää ???
Etummainen vaimennin eli juurikin toi pieni pringless purkin näkönen pönttö ei vaimenna oikein yhtään mitään. Kaasua kun painaa ja sitten nostaa niin aika kova ääni lähtee, sama homma kiihdyttäessä.

Ettei se nyt vaan vuoda jostain? Esimerkiksi ennen katalysaattoria oleva jousto poikki osittain?


Poissa Sturmovik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Kyllä mä sitä joustookin tutkin, mutta ei sieltäkään näytä vuotavan. Kauhee semmonen "boooo" meteli tulee autoon sisällekin ajon aikana kun vähänkin on kuormaa koneessa tai jarruttaa moottorilla. Kylmällä koneella ei ihan niin paha, mutta tuntuu että mitä enemmän putki lämpiää, sen pahempaa ääntä se pitää.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kyllä mä sitä joustookin tutkin, mutta ei sieltäkään näytä vuotavan. Kauhee semmonen "boooo" meteli tulee autoon sisällekin ajon aikana kun vähänkin on kuormaa koneessa tai jarruttaa moottorilla. Kylmällä koneella ei ihan niin paha, mutta tuntuu että mitä enemmän putki lämpiää, sen pahempaa ääntä se pitää.

Onkos imupuoli vakio, ettei siellä ole mitään vapaavirtaussuodatinta tms?


Poissa Sturmovik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili