vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uudet kengät mustalaiselle

Poissa vookus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Tuli sit hommattua itellekin uus räsä 4x4 farkku.
Värikin helppo hoitoisemmasta päästä, musta.... (on muuten toinen ja viimeinen musta)
Ens kesäks ajattelin mannelle hommata uudet tennarit.
Onko ehdotuksia??
Kultalusikka ei ollut suussa kun synnyin ni ei sit mennä mihinkään BBS linjalle vaan kohtuu hintaiset noin 1000-1500.
Kokoa 18`.
On vähä tullu ajateltua concave vanteita.
Olis ihan kiva jos vanteen reuna tulis lähelle kaarta eikä jäis piiloon lokarin sisään jasehän tietysti ratkeaa ET.tä pienentämällä.
Mutta paljonko sitä uskaltaa tiputtaa että ajettavuuskin vielä säilyy??  ;D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Omat empiiriset tutkiskelut sen suhteen, mitä tuonne RS:n kaariin mahtuu, on vielä hieman kesken, kun vanteet on kolmessa osassa tallissa, enkä ole niitä ehtinyt alle vielä mallailemaan.

Kokoa 18`.
On vähä tullu ajateltua concave vanteita.
Olis ihan kiva jos vanteen reuna tulis lähelle kaarta eikä jäis piiloon lokarin sisään jasehän tietysti ratkeaa ET.tä pienentämällä.
Mutta paljonko sitä uskaltaa tiputtaa että ajettavuuskin vielä säilyy??  ;D

18" on vähän ujo koko tuohon III -korimalliin ja ei se ET ratkaise kaikkea. Saa sitä vannetta lähemmäs reunaa, kun kasvatetaan leveyttä tarpeeksi. Aftermarket vanteet tuohon vaan taitaa olla vähän hankalammat leveämpänä löytää, kun ne on usein mallia staggered, eli edessä kapeammat ja takana leveämmät. Oletan että tuo nelikko ottaa mieluummin saman levyisen setupin eteen ja taakse. Lisäksi et maininnut onko venykumit mahdolliset vai ei? Se ratkaisee taas miten lähelle kaarta niitä vanteita voidaan tuoda.
Ajettavuus taas on hieman kaksipiippuinen juttu ja vähän riippuu mitä sillä kukin tarkoittaa. Jostain luin joskus että alusta on parhaimmillaan ajettavuuden kannalta kun alatukivarret on suunnilleen suorassa kun auto on renkaiden varassa. Ja mitä tuota oman RS:n alustaa olen katsellut, niin ne on vakioalustalla jo suorassa. En ole mikään asiantuntija tuon osalta, joten joku viisaampi varmaan voi korjata, jos puhun potaskaa.  :)
Jos taas tarkoitat ajettavuudella sitä, miten matalalla autolla pärjää normiajossa, niin se riippuu täysin omista ajotavoista. Itse pärjäsin juuri ja juuri sellaisella autolla, jossa maavara apurungon alla oli reilu 7 senttiä. Sen alle ei oikein pysty statikkina laskemaan, kun autolla pitää ajaa se 15tkm vuodessa ja auto on päivittäin ajossa. Tietty ilma-alusta ratkaisee tuon ongelman, mutta silloin pitää lyödä oravannahkoja hieman enemmän pöytään.

Tuolla hintahaarukalla valikoima vanteista alkaa olla jo aika kiva, jollei tuo mainitsemasi summan pidä sisältää jo kumitkin?