vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kolahdus voimansiirrossa

Poissa Pami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Auto on -08 rs Combi manuaali. Kun kaartaa vasemmalle esim liikenneympyrässä ja painaa varovasti kaasuun 1 tai 2 vaihteella kuuluu lievä kolahdus edestä. Kun löysää kaasun kolahtaa taas. Ääni ei kuulu ratti suorassa,eikä oikealle kaartaen. Ääni kuulunut jo kaksi vuotta,eli niin kauan kun olen pirssin omistanut. Väljää ei löydy mistään,ääni vain pysyy samana. Kolahtaako vaihdevaijerit jonnekin,vai mistä ääni kuuluu? Siskoni seatissa juuri sama ilmiö.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Apurungon pultit väsyneet? Tämä on ajanmyötä ilmestyvä ominaisuus ja ei näy päällepäin. Marmoritiskiltä uudet venyvät pultit tilalle, niin kolina saattaa loppua, jos kerran kaikki puslat ja iskareiden yläpäät on kunnossa?


Poissa mmM

  • vRS jäsen
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 122
  • RS Combi -02 + 130 Rapid -89
    • Profiili
Tässä on pohtinut vähän samanlaista ykköskoppaisessa 2002 mallissa. Ikään kuin "penkin alta" kuuluisi kuuluisi pieni kolahdus kun veto päälle/veto pois, ehkä jopa silloin kun kytkintä nostaa.  Tiedossa on että vetoakselin nivelessä kumi rikki ja pitäisi vaihtaa, mutta tätä ääntä olen kuulostellut jo ennen sitäkin tietoa.
--
 Matti "mmM" Jurvanen
 Oct I Combi RS -02
 130 Rapid -89


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Apu runko on kiinni. Ollut huollossa kokonaan pöydälläkin välillä. Puslat ja iskarit ok. Taitaa tasauspyörästö kilahtaa

Kai ne apurungon pultit vaihdettiin uusiin silloin kun se on pöydällä ollut? Vanhoja ja väsyneitä pultteja ei enää saa kireälle, vaan ne pohjaa. Ne pultit on suunniteltu siten, että ne venyy asennusvaiheessa hieman ja aikaa myöden venyvät siis lisää, joka aiheuttaa väljää. Lisäksi paljonko tällä yksilöllä sitten on jo kilsoja takana? Ei nyt ole kuitenkaan ihan ensimmäinen paikka tuo tasauspyörästö, johon väljää näissä autoissa tulee. Vetareista tietty on vaihdettu jo sekä sisemmät, että ulommat päät? Lisäksi missä kunnossa on moottorityynyt? Yksi mahdollisuus olisi se alimmainen kiinnike, joka on moottorin ja apurungon välissä. Yksi perinteinen vikapaikka näissä on myös kallistuksenvakaajan puslat, jotka voivat ulkoisesti näyttää ehjiltä, mutta todellisuudessa ovat vaihtokunnossa. Ne ei maksa kuin muutaman kympin, niin isompi menetys on melkein niiden vaihtamisen vaiva...


Poissa miguliolio

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Täällä sama vaiva mutta kuuluu kun kaartaa oikealle. Eli esim liikenneympyrästä poistuessa. Vetareita vaihdeltu ja vika vain pysyy.